tag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post7772902045613989682..comments2024-03-29T00:10:05.527+03:30Comments on ايمــــايان: به بهانهی اصغر فرهادیع.ايمـاگرhttp://www.blogger.com/profile/06194965987006694441noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-69875239667449523832012-01-24T16:11:47.789+03:302012-01-24T16:11:47.789+03:30حق با شماست.من عجله داشتم ودقت لازم را در خواندن م...حق با شماست.من عجله داشتم ودقت لازم را در خواندن متن بخرج ندادم.<br />ضمناً من متعرض امربمعروف ونهی از منکر نشدم که لازم باشد شرایطش را بررسی کنیم.حرف من مقدمات امربمعروف بود.ارشاد،روشنگری،هدایت تفکربه قصد اصلاح باورها وتبیین منش وروش صحیح رفتار انسانی ،الهی ،اخلاقی وخردمندانه در موقعیتهای مشابه فرهادی وگل شیفته.آن هم نه برای امثال فرهادی وگل شیفته که راهشان را انتخاب کرده اند. بلکه برای دوستان ومخاطبان خود شما.چه بسا باشند کسانی که از شما این توقع را داشته باشند.امیرمهدیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-32408891715599413092012-01-24T09:58:43.455+03:302012-01-24T09:58:43.455+03:30سلام
تمام نظر شما مبتني بر اين بود كه من به دليل آ...سلام<br />تمام نظر شما مبتني بر اين بود كه من به دليل آن ناسزاها مطلب جديدي ننوشتهام كه خُب اشتباه است؛ من توصيف كردم نه تعليل. شما حتّي پاسخ من را هم دقيق نخوانديد؛ من ننوشتم مطلب را حذف كردم، نوشتهام برخي نظرها را حذف كردم. شروط امر به معروف يا نهي از منكر، از همان شرعي ميآيد كه به آن اشاره كرديد و تشخيصش را هم به عهدهي خود فرد گذاشتهاند. <br />نظر شما داراي نكات زيادي است كه جواب آن براي خود شما با كمي تأمّل آشكار ميشود فقط همين را بگويم كه شما ظاهراً خوانندهي پيگير اينجا نيستيد و گرنه اين داوري را درباره من نداشتيد. من دستكم سه نوشتهي انتقادآميز مستقل دربارهي فرهادي داشتهام. در صورت تمايل ميتوانيد بگرديد و بيابيد.ع.ايمـاگرhttps://www.blogger.com/profile/06194965987006694441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-45097022427813994792012-01-23T19:54:06.150+03:302012-01-23T19:54:06.150+03:30سلام
در پاسخ سوال دوستی که دقیقاً سوال من هم بود گ...سلام<br />در پاسخ سوال دوستی که دقیقاً سوال من هم بود گفته اید که فحش های جانانه ای نثار مطلب شما شده ومجبور به حذف مطلب شده اید.آیا این عذر بدتر از گناه وبه تعبیری توجیه نیست؟شما مطلبی نوشته اید که به درستی وحقانیت آن اطمینان دارید.برفرض که صدهزارنفر هم فحش بدهند وتوهین کنند.چه اهمیتی دارد؟مگر قرار است شما بنویسید تا تشویق وتایید شوید؟یا نکند ما باید تصورمان ر از عیار سبز عوض کنیم؟اگر به درستی وحقانیت نوشته تان معتقدید پس فحش دادن وتوهین دیگران نه هزینه امنیتی برای شما دارد ونه دلیلی قابل قبول برای حذف مطلب است.با این منطق لابد هیچ کس حرف حقی یا انتقادی یا خلاقیتی وحرف جدیدی نباید بگوید.زیرا مستحق فحش وفضیحت می شود.برفرض که مطلب شما بد فهمیده شده.خوب توضیح دهید تا بهتر فهمیده شود.ضمنآً وظیفه ما این است که حرف درست را در جای درست بزنیم.حالا اگر چندنفر هم بدفهمیدند یا اساساً بدفهمند چه اهمیتی دارد؟<br />از این که بگذریم بی اخلاقی امثال فراستی آیا مجوز سکوت شما وخودسانسوری شما در قبال عمل زشت فرهادی می شود؟ آیا ایمایانی که طبق باورهای مذهبیش دست دادن فرهادی با آنجلینا را عملی غیر اخلاقی ومذموم در انگاره های دینی می داند برای خاطر اینکه چهار نفر خواننده صمیمی همراه را از خود نرنجاند با منطق خود ایمایان حق دارد بر خلاف باور خودش وبر خلاف ادعایی که در همین پست کرده است که سکوت را دربرابر منکر ابداً جائز نمید اند در برابر این عمل زشت سکوت کند؟آیا رسم مردانگی وحریت ومبنای استقلال فکری وفرهنگی این نیست که چشممان را ببندیم وبگوئیم من به اصغر فرهادی یک دو سه و..انتقاد دارم واین حسن ها وفضائل را هم خودش وفیلمش دارد؟اینجاها در موردش بی انصافی شده اینجاها اغراق شده و....ایضاً گل شیفته ودیگران.باز گلی به گوشه جمال گلش که دنائت وپستی والدینش را نداشت که اول دروغ بگوید وانکار کند وبعد هم بگوید دختر من در کشور دیگری زندگی می کند که قوانینش با قوانین اینجا فرق دارد وبه ریش همه ملت بخندد که یعنی شماها همه احمقید.البته در مملکتی که امثال رضا رویگری وآن رذلی که بوئی از شرافت نبرده است دختری را ملعبه وبازیچه دست خود می کنند وبا سوئ استفاده وتحقیر شخصیت او زمینه خودکشیش را فراهم می کنند واین بازی را هرروز وهرروزبا هزاران دختر جوان دیگر تکرار می کنند ولذت می برند باید هم ما ملت احمق باشیم که کمترین صدائی بلند نمی شود وهمه تکذیب می کنند.<br />اگر ایمایان که امام الوبلاگیون فی الجنبش سبز لقبش داده اند از استقلال فکری وفرهنگی وشخصیتی بهره ای ندارد وتا این اندازه منتظر تایید وتشویق دوستان وبرحذر از توهین وناراحتی و دلزدگی ورمیدن خوانندگانش است پس وای به حال دیگران.<br /> من فیلم فرهادی را هنوز ندیده ام.اما اگر ببینم وبپسندم چه اهمیتی دارد که همه دنیا فیلم اورا مزخرف بدانند؟یا بالعکس اگر نپسندم ومزخرف باشد چه اهمیتی دارد که بهترین جوائز را دریافت کند؟مگر معیار خوبی وبدی فیلمها جوایزی است که می برند؟آیا انکار می کنید که از جشنواره فجر گرفته تا اسکار و...بسیاری از جوایز بر اساس مصالحی که صاحبان جشنواره برای خود ترسیم کرده اند وماهم اجمالاً بی خبر از این مصالح نیستیم تقسیم می شود ونه لزوماًاستحقاق فیلمها؟ایا جشنواره ای که هم به جرم کیمیایی جایزه می دهد وهم به جدایی اصغر فرهادی کمترین اعتباری نزد عقلا واهل فن دارد که بخواهیم قضاوتمان را بر مبنای انتخاب او قرار دهیم؟ <br />سوال دیگر اینکه چرا ما ایرانیها این قدر اسیر عقده حقارت هستیم که به مجرد اینکه فرهادی جائزه می گیرد همه بالا وپایین می پرند وحسن فتحی می گوید فرهادی با فیلمش جواب دندان شکنی به تارانتینو داد!اگر سینما ایران در وضعیت اسفناک ونامناسبی است جایزه برن فرهادی مشکلی را حل نمی کند.بلکه مشکلی را هم می افزاید وآن این است که به خودمان دروغ می گوئیم ومی گوئیم دیدید بحران نداریم؟دیدید سینمای ما فاخر است وچه وچه است؟بفرمائید این هم شاهد.اگر سینمای ما به لعنت خدا هم نمی ارزد ومبتذل است وهجو است وبی مایه است پس چرا معتبرترین جوایز را می گیریم؟<br />انسان عاقل واقعیتهای وجودی خودش را هرگز با بیرون از خودش قضاوت نمی کند. دیگران هرکه باشند اگرقضاوتشان ورایشان کمک می کند که من خودم را وحیثیتم را وحقیقت وجودیم را بهتر وبیشتر بشناسم که مطلوب است.والا فلا.امیرمهدیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-79744816347846186442012-01-22T07:50:22.084+03:302012-01-22T07:50:22.084+03:30اين بار واكنشها به برهنگي گلشيفته با مراسم روسريب...اين بار واكنشها به برهنگي گلشيفته با مراسم روسريبرداري! خيلي فرق داشت. حالا يا جماعت معتدلتر شدهاند يا خود عمل باعثش شدهبيطرفnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-47779945695906686192012-01-22T06:52:51.696+03:302012-01-22T06:52:51.696+03:30سلام
وقتي آن بازيگر زن مهاجر براي بار اوّل با شكلي...سلام<br />وقتي آن بازيگر زن مهاجر براي بار اوّل با شكلي ديگر ظاهر شد، مطلبي نوشتم كه به گونهاي بيسابقه منكعس شد، بد فهميده شد و البتّه ناسزاهاي جانانهاي هم دريافت كرد كه مجبور شدم براي اوّلين بار بعضي از آنها را حذف كنم.كلّ حرف من اين بود كه چرا او بيدليل امكان برگشت به ايران را از خودش گرفت. امر به معروف هم تا جايي كه امكان كمترين تأثير متصوّر باشد، خوب است و گاه ميتواند به ضدّ خودش بدل شود.مجال براي بررسي - يا اشاره- به آن عمل هنوز هم هست ولي بهتر است در جوّي آرامتر و با گذشت زمان باشد.ع.ايمـاگرhttps://www.blogger.com/profile/06194965987006694441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-60029376775034873332012-01-21T13:36:09.706+03:302012-01-21T13:36:09.706+03:30سلام
"در «ایماگویههای حسین» آوردم که نباید د...سلام<br />"در «ایماگویههای حسین» آوردم که نباید در برابر منکر بیتفاوت بود و باید در جا واکنش نشان داد. پس نمیشود در برابر کسی که ضمن بیان دیدگاهش چیزی میگوید و بد میگوید، به صرف همعقیده بودن با او چشممان را ببنديم ولی بعد از ضرورت اخلاق بگوییم چون ضمن اینکه تناقض در رفتار است، گونهای ریاکاری نیز در آن به چشم میخورد."<br /><br />پرسشی که چند وقته من رو درگیر خودش کرده چرایی واکنشهای منفعلانه سبزهای مذهبی درباره آن عمل "منکر" بازیگر زن مهاجره.<br />با نظرداشت نقلی که از شما توی کامنتم آوردم دلیل عدم واکنش ایمایان (غیر از لینک به یک وبلاگ دیگه) چی بود؟<br />با سبزهای دیگه کاری ندارم. گو اینکه کم نبودند سبزهایی که با مفاهیمی مثل "تنانگی و زنانگی" و ... که کمترین تناسبی با آموزه های دینی و ائمه ندارند این رو تحلیل و توجیه کردند.Anonymousnoreply@blogger.com