tag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post8034917407037260857..comments2024-03-29T00:10:05.527+03:30Comments on ايمــــايان: حاشیهای بر یک شعارع.ايمـاگرhttp://www.blogger.com/profile/06194965987006694441noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-13194080938884370262012-09-20T01:33:42.278+04:302012-09-20T01:33:42.278+04:30برای جهت دادن به بحث نیاز به اجماع نظرات است .
به ...برای جهت دادن به بحث نیاز به اجماع نظرات است .<br />به نظره بنده .Vnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-22502914638170459422012-09-19T11:28:45.795+04:302012-09-19T11:28:45.795+04:30بحث مصلحت اندیشی :هر زمان صحبت از آزادی به میان آم...بحث مصلحت اندیشی :هر زمان صحبت از آزادی به میان آمد یا از آزادی گوشه ای دیدیم بر اساس تفکری با بستر مصلحت اندیشی نقد کردیم.<br />به صلاح بودن یا نبودن رو انسانی درگیر کم و کاستی نمی تواند تشخیص دهد؛ اما بر اساس گران سنگ تجربه می توان سازوکاری صحیح پیاده کرد.<br />خب می بینیم که ابزار وجود دارند.سازمان ملل؛ نهاد های حقوق بشری و هزارو یک جایگاه متین دیگیر که در کلام زیبایند، اما<br />همانطور که همه می بینیم و می دانیم جامعه جهانی یک سیر نزولی مداوم به سمت قهقرایی دارد...<br />پس تلاش بیهوده ای است، همانطور که آرمانشهر افلاطون خاک شد... .Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-76519684868354226442012-09-19T03:06:56.021+04:302012-09-19T03:06:56.021+04:30هم به اينها و هم به وقايع ديگری كه رخ میدهد. نظا...هم به اينها و هم به وقايع ديگری كه رخ میدهد. نظام خيلی وقت است سعی میكند پشت نقاب ايران پنهان شود.ع.ايمـاگرhttps://www.blogger.com/profile/06194965987006694441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-44704736363299676142012-09-19T02:59:45.207+04:302012-09-19T02:59:45.207+04:30سلام
منظور من از اين جمله كاملاً معلوم است. وبلاگه...سلام<br />منظور من از اين جمله كاملاً معلوم است. وبلاگهای مشابه نظرات را جز با تأييد منتشر نمیكنند و كسی هم جز نظرگذار متوجّه حذف نظرش نمیشود امّا من تا كنون چنين نكردهام (شايد در آينده مجبور شوم). امكان حذف نظرات بیربط يا نامناسب، حقّ بلاگر است ولي يادم نمیآيد در وبلاگ جديد و يك سال اخير اين كامنت يا كامنت ديگری را حذف كرده باشم. به فرض كه اينطور باشد، حذف يك كامنت به معنای فاصلهی «فرسنگها» بين ادّعا و عمل نيست.<br />ع.ايمـاگرhttps://www.blogger.com/profile/06194965987006694441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-60775270301162008482012-09-18T22:46:12.612+04:302012-09-18T22:46:12.612+04:30سلام
" در ايمايان هيچوقت محدوديّتی برای نظرگ...سلام <br />" در ايمايان هيچوقت محدوديّتی برای نظرگذاران نبوده است " !!!<br />در یکی از پستهای قبلی شما گفته بودید (قریب به این مضمون) که "همه پیامبر نیستند که بتوانند ببخشند" <br />من پاسخ دادم:<br />"همه پیامبر نیستند که گردن دو اسیر را بزنند" <br />"همه امیرالمومنین نیستند که در یک روز صدها نفر از یهودیان بنی قریظه را گردن بزنند.همه امیرلمومنین نیستند که یک قبیله تازه مسلمان شده مسیحی را که از اسلام برگشته اند سه بار دعوت به دین خدا کنند و بعد از اینکه از پذیرش اسلام سرباز زدند همه را گردن بزنند."<br />کامنت من حذف شد بخاطر آزادی بیان وبلاگ ایمایان!<br />بین ادعا تا عمل فرسنگها فاصله است. امیرمهدیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-39205099525667630062012-09-18T12:33:07.158+04:302012-09-18T12:33:07.158+04:30یک سوال
من امروز توی تاکسی رادیو گوش می کردم که دو...یک سوال<br />من امروز توی تاکسی رادیو گوش می کردم که دو تا آهنگ وطنی در مدت کمی پخش شد. یکی ایران کنام شیران و دیگری آباد باشی ایران. به نظرتون این ارتباطی با رزمایش سی کشور در خلیج فارس داره!علیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-9671126391301645122012-09-18T09:06:47.873+04:302012-09-18T09:06:47.873+04:30در بحثهايی مثل آزادی بيان انتظار رسيدن به نتيجه يا...در بحثهايی مثل آزادی بيان انتظار رسيدن به نتيجه يا به قول خودت مفاهمه با ديگران را نداشته باش چون همه با موضع از پيش معلوم وارد می شوندبيطرفnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-60453125906845048802012-09-18T08:10:57.809+04:302012-09-18T08:10:57.809+04:30سلام،
اين يادداشت اشاره و مقدّمهی كوتاهی بود بر ...سلام،<br />اين يادداشت اشاره و مقدّمهی كوتاهی بود بر اصل مطلب. نوشتهی بعد تفصيلیتر است. ترجيح میدهم بحث با دوستان را آنجا داشته باشم. ديگر دوستان هم اگر نكتهای به نظرشان میرسد بگويند تا بحث كاملتر شود؛ اينجا در وبلاگ نه در فلان شبكهی اجتماعی.<br />در ايمايان هيچوقت محدوديّتی برای نظرگذاران نبوده است امّا گاهی ديده میشود كه چند نفر ذيل يك يادداشت با نام ناشناس نظر میگذارند كه تمايزنهادن بين آنها را برای خوانندگان دشوار میكند. انتخاب يك اسم -صرفاً براي مشخّص بودن- كمترين چيزی است كه از دوستان انتظار میرود.ع.ايمـاگرhttps://www.blogger.com/profile/06194965987006694441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-11348687417514386032012-09-18T07:56:46.325+04:302012-09-18T07:56:46.325+04:30شما مطلوب بودن وضع موجود رو فرض گرفتی و بعد می گوي...شما مطلوب بودن وضع موجود رو فرض گرفتی و بعد می گويی آيا بايد از آن دفاع كرد؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-21611792811169746662012-09-18T07:04:32.905+04:302012-09-18T07:04:32.905+04:30ايماگر عزيز منظورش كدام آزادي بيان (آن هم مطلق) اس...ايماگر عزيز منظورش كدام آزادي بيان (آن هم مطلق) است؟<br />در دنياي رسانه ها آن چيز كه بخواهند سانسور مي شود و آزادي امريكايي غربي آزادي بيان مشروط است در ضمن تبليغات و عوامل نامحسوس زيادي در سانسور مدرن دخيل هستند.مرتضيnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-34533430841942934132012-09-17T09:58:14.151+04:302012-09-17T09:58:14.151+04:30با سلام
هم یادداشت شما و هم نظر آقا یا خانم ناشناس...با سلام<br />هم یادداشت شما و هم نظر آقا یا خانم ناشناس حاوی نکات دقیقی است.در واقع با جمعبندی این دو مطلب تا حدی صورت مسئله روشن میشودبه این معنی که ازادی آری اما تا کجا؟ <br />بخوبی میدانید که پاسخ های مختلف به همین سوال موجب اینهمه تفاوت در افکار و اعمال سیاسی شده است. وگرنه کمتر کسی است که لا اقل در مرحله نظر و ادعا از آزادی مطلق و آنارشیسم سیاسی-اجتماعی یا از خفقان مطلق ساسی-اجتماعی دفاع کند. بنابر این سوال سوال جدیدی نیست.تنها چیزی که جدید است شرایط رسانه ای جهان در دو دهه اخیر است که دامنه اثر هر اقدامی را به سرعت از مرزهای محلی و منطقه ای به سطح جهانی ارتقاء میدهد و در عین حال سرعت و دامنه اثر فعالیتهای تبلیغاتی و فضاسازی های رسانه ای را نیز به همین نسبت افزایش میدهد و این در حالی است که نظام نطارت بر حقوق و آزادیهای فردی در محدوده های منطقه ای و ملی و گاه محلی محدود مانده اند.و لذا در هر تعریف یا تحدید یا تهدیدی برای ازادی بیان باید به این پدیده نیز توجه نمود.سعید صفاییnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2080622287471404643.post-76989691958559828252012-09-17T08:53:02.605+04:302012-09-17T08:53:02.605+04:30از متن متوجه نشدم این مساله به آزادی بیان مطلق چه ...از متن متوجه نشدم این مساله به آزادی بیان مطلق چه ارتباطی دارد؟ تا جائی که میفهمم اینکه این افراد میتوانند حرفشان را بزنند اتفاق خوبیست (حتا اگر حرفشان غیر قابل قبول باشد) کمترین حسنش اینست که این گروهها شناخته میشوند و حقیقت درونشان برای همه پدیدار میشود. در نتیجه این امر، سایر (اکثریت؟) مسلمانان هم با دیدن این صحنهها "شاید" بالاخره به این نتیجه برسند که باید در کلام و عمل نشان دهند راهشان از این گروه افراطی جداست؛ همانطور که در جوامع غربی گروههای افراطی (مثل نژاد پرستان) وجود و فعالیت دارند ولی جامعه آنها را طرد کرده است. به نظرم میرسد که وجود آزادی بیان نه تنها کار را خراب نمیکند بلکه کمک میکند که زمانی جوامع اسلامی هم به این نقطه برسند. به عنوان مثال در جوامع اسلامی که افراد آزادی ندارند حرفشان را بزنند، آیا مشخص میشود که واقعا چه درصدی از مردم با این رفتارها موافق یا مخالف اند؟ آیا کسانی که مخالف این گروهها هستند میتوانند بدون اینکه برچسب آمریکایی بخورند آزادانه این تندرویها را محکوم کنند؟ راه حل این نیست که این گروه هم نتواند حرفش را بزند، بلکه اینست که گروه دیگر هم بتواند.<br /><br />سوالی که در پایان پرسیده اید کمی نامفهوم است: "آیا باید از وضع فعلی جهان دفاع کرد". اگر منظور این باشد که چون افراطیها وجود دارند پس باید آزادی بیان را محدود کرد، جواب این است که در این صورت تمام جهان چیزی شبیه ایران فعلی خواهد شد که به نظر من گامی به عقب است. (چگونه میتوان از درست شدن یک فیلم جلوگیری کرد؟ تمام کشورها باید مشابه "وزارت ارشاد" تاسیس کنند و هر فیلم، کتاب و مطلبی باید اول مجوز بگیرد. سایتها فیلتر شوند و روزنامهها توقیف). اگر منظور از سؤال، چیز دیگر بود لطفا توضیح بیشتر اضافه کنید.Anonymousnoreply@blogger.com