ولیّ امر کرونا

 حاشیه بر اخبار -۷۰                                                          ‌            یکشنبه ۲۴ امرداد ۱۴۰۰

 

 

مولوی عبدالحمید از طالبان حمایت کرد.

- حمایت ایشان از اصلاح‌طلبان را به حساب دوری او از اسلام سیاسی گذاشتیم و چرخش به سوی اصولگرایان را به پای محاسبه‌ی سود و زیان به نفع اهل سنّت؛ امّا حمایتش از طالبان -که در گذشته نیز سابقه داشت- نشان می‌دهد که اهل سنّت ایران به یک پوست‌اندازی اساسی نیاز دارند. ایشان گفته که بهترین سیستم سیاسی در جهان اجرای قوانین کتاب و سنّت است که داعش و نظام ولایی هم در پی آنند. کدام درست می‌گویند؟ ثبت یک اشتباه فاحش در کارنامه‌ی ایشان.

 

بایدن: برای رئیس‌جمهور بعدی جنگ به ارث نمی‌گذارم.

- چرا تا زمان رئیس‌جمهور بعدی؟ تا چند هفته‌ی دیگر جنگ در افغانستان تمام می‌شود، البتّه می‌دانید به نفع چه کسی! رفتار غرب در افغانستان نمایشگر نهایت بی‌مسئولیّتی بود که البتّه با تبدیل افغانستان به کانون پرورش تروریست،‌ ترکشهایش به خودشان اصابت خواهد کرد.

  

سازمان ملل: نفر دوّم القاعده در ایران است.

- حدس بزنید انتشار چنین خبری در دوران جرج بوش به کجا می‌انجامید.

 

وزیر پیشنهادی بهداشت از امضاکنندگان نامه‌ی عدم واردات واکسن بود.

- در سیستمی که وکیل مدافع ِهماهنگ با دادستان برای متّهم سیاسی انتخاب می‌کند و سپاهش هواپیمای مسافربری را می‌زند، ‌خودش هم برای آنان مجلس ختم می‌گیرد، باید هم یکی از متّهمان مرگ مردم به عنوان مسئول درمانشان برگزیده شود.

   

پهپادی که به کشتی اسرائیلی برخورد کرد از یمن برخاسته بود.

- اگر در غرب اراده‌ای برای پایان جنگ در منطقه بود،‌ واکنش حساب‌شده و هماهنگ جامعه‌ی جهانی به این عمل می‌توانست آغاز حمایت از دولت قانونی و پایانی بر توحّش حوثی‌ها و کوتاه‌کردن دست سپاه از منطقه باشد ولی اوضاع افغانستان نشان می‌دهد که دست‌کم در آینده‌ی نزدیک نباید امیدی به تغییر داشت.

 

آمار واکسنهای اهدایی ژاپن به ایران، بیش از واکسنهای خریداری‌شده از روسیه است.

- در عین حال واضح و مبرهن است که روسیه شریک راهبردی ایران است حتّی اگر همیشه سر بزنگاه هیچ کمکی به ایران نکند.

 

خبرگزاری فارس خواهان محاکمه‌ی زالی شد.

- هر انتقادی از عدم واردات واکسن نهایتاً به مقام عظمای ولایت و نقشی که در کشتار مردم ایران داشت برمی‌گردد. این است که رسانه‌ی سپاه آستین بالا زده است و گرنه فارس از دولت روحانی دفاع نمی‌کند.

  

بالاگرفتن انتقاد عام و خاص از نقش خامنه‌ای در بحران کرونا.

- مطالبه اگر با تمرکز روی یک مورد خاص باشد بهتر جواب می‌دهد، مثل خوزستان و آب. همین فرمان را برای نشان‌دادن بصیرت ولیّ امر کرونا ادامه بدهیم.

 

پیشین: حاشیه بر اخبار -۶۹

۵ نظر:

  1. با سلا. عطف به مورد آخر آیا به نظر شما اعتراضات کرونایی وسعت پیدا می کند و آیا ره به جایی خواهد برد؛ لااقل پرهیز رهبر از دستورات غیرکارشناسی در امور تخصصی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام."دستورات غیرکارشناسی در امور تخصصی" که بخش اعظم کارنامه‌ی اوست. با توجّه به پیش‌بینی‌ها درباره‌ی افزایش تلفات کرونا اعتراضات حتماً بیشتر می‌شود ولی اینکه ره به جایی ببرد یا نه معلوم نیست.

      حذف
  2. به چند هفته نکشید چند روزه داره تموم میشه. واقعا چه اتفاقی افتاد؟ این بود ارتشی که امریکا آموزش داده بود؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فقط بحث ارتش نیست. دولت-ملت در افغانستان وجود نداشت و فساد حکومتی انسجام ملی و اعتماد عمومی را از بین برده بود. وقتی حاکمیت از درون پوک باشد، پیروزی بر آن بسیار آسان است.

      حذف
  3. نصر بالرعب را دستکم نگیرید. ترس و وحشت از طالبان زورش از خود طالبان بیشتر بود. آنها این درس را از داعش یاد گرفته بودند.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics