عدالت سیّدعلی

حاشیه بر اخبار -۷۱                                                                   ‌      سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰

    

امیرعبداللهیان با رعایت‌نکردن تشریفات قانونی در عراق باعث دلخوری چند کشور شد.

- سطح انگلیسی حرف‌زدن وزیری که تسلّط بر زبان بین‌المللی برایش حکم ابتدایی‌ترین پیش‌نیاز را دارد نیز همه دیده‌اند. طبیعی است که رفتارهای خلاف عرفی از این دست را از او زیاد ببینیم. این تازه اوّل ماجراست.

 

انجمن خانواده‌های هواپیمای اوکراینی: عاملین اصلی را از دم تبرئه کردند.

- این گفته در صورتی کاملاً درست است که این افراد (سلامی،‌ حاجی‌زاده و...) را از ابتدا به عنوان متّهم در نظر گرفته باشند که من شک دارم. اگر خود سانحه را هم در نظر نگیریم،‌ اطّلاع این افراد از اصل ماجرا و تلاش برای پرده‌پوشی خود جرم دیگری است که جای انکار ندارد و باید به افراد نظامی، امثال ظریف و روحانی را هم افزود.

  

چند نفر درباره‌ی فیلمهای دوربین‌های هک‌شده‌ی اوین بازداشت شدند.

- مثل همیشه چند متخلّف جزء مقصّر قلمداد شدند. آنها که در دوربین‌ها این صحنه‌ها را دیدند و کاری نکردند یا آنها که در صحنه حضور داشتند و جلوگیری نکردند و گزارش ندادند چی؟ آنها که گفتند این تصاویر ساختگی و صحنه‌سازی است یا متعلّق به زمانی نامشخّص است یا برای از بین بردن تأثیر پیروزی چریک‌های پابرهنه‌ی طالبان بر امریکاست چطور؟

 

هم‌بندی حیدر قربانی:‌ برای گرفتن اعتراف او را ۲۴ ساعت از سقف آویزان کردند.

- وآنجا جایی است که گروه «عدالت علی» نمی‌تواند فیلمی از آن بیرون بدهد. هنوز برای قضاوت درباره‌ی ویدئوهای این گروه خیلی زود است چون گویا بخش زیادی از آن باقی مانده است ولی می‌توان حدس زد وقتی مأموران با آگاهی از دوربین‌های مداربسته چنین کنند، ‌جایی که هیچ دوربینی نیست و بازجو برای خودش خدایی می‌کند، قضیّه از چه قرار خواهد بود.

 

۵۷۵ کنشگر: فرمان خامنه‌ای برای واردنکردن واکسن،‌ عامل اصلی مرگ‌ومیر ایرانیان بود.

- این موضوع به جای خود؛ تمام کسانی که با قلم یا در مقام عمل او را تأیید کردند نیز مقصّرند و در صدر آنها وزیر بهداشتی که در بهمن پارسال گفت که ایران تا دو سه ماه آینده قطب تولید و صادرات واکسن کرونا در خاورمیانه می‌شود و یک منبع «معتبر» خارجی هم او را تأیید کرد: یک اندیشکده‌ی ونزوئلایی.

 

پیشین: حاشیه بر اخبار -۷۰

۳ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics