مختاری‌ها، نماد اختیار آزادی‌طلبان

حاشیه بر اخبار -۸۱                                                                   چهار‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

 

شکست حزب‌الله در انتخابات لبنان.

- این شکست را باید در راستای شکست احزاب حامی ایران در عراق تحلیل کرد. از مدّتها پیش عرض کرده بودم که نظام حاکم بر ایران زاییده‌ی بحران است و از بحران تغذیه می‌کند، هربار با تغییر اسم مثل: انقلاب، مقابله با فتنه، محور مقاومت و... در داخل و خارج مردم خود یا دیگران را با استفاده از یک بحران بادآورده یا خودساخته در برابر دوراهی امنیّت و آزادی قرار می‌دهد تا با انتخاب اوّلین گزینه دست در دست نظام یا دست‌نشانده‌هایش بگذارند. هرقدر صلح بیشتر حاکم شود، این همدستی و اتّحاد کم‌رنگ‌تر خواهد شد. اگر حزب‌الله با خطر از دست‌دادن قدرتش در لبنان مواجه شود و جنگی با اسرائیل راه بیندازد اصلاً تعجّب نکنید.

 

پیام اینستاگرامی پرویز پرستویی در دفاع از معترضان حذف شد.

- اگر کار خودش نباشد که هیچ ولی اگر کار خودش باشد، یک توصیه برای ایشان و امثال ایشان دارم. من جزو کسانی نیستم که بگویم یا این ور خط یا آن‌ور خط و پیرامون وسط‌بازی بنویسم. کسی نمی‌تواند به دیگری بگوید چطور فکر کن امّا می‌توانم بگویم که دست‌کم آدم تکلیفش با خودش روشن باشد؛ یعنی موضعش را با فکر انتخاب کند تا با وزیدن اوّلین باد مخالف (توده‌ی مخالفان نظام، توده‌ی مدافعان نظام،‌ دستگاه امنیّتی و ...) آن را عوض نکند. همین.

 

دستور مدیر صداوسیما: به گرانی نپردازید؛ امنیّتی است.

- گرانی در دولت قبل امنیّتی نبود، حالا امنیّتی است. هنوز مانده تا بفهمید با انتصابات ۱۴۰۰ چه غلطی کرده‌اید. با این فرمان هر امری در کشور امنیّتی است چون به دولتی ختم می‌شود که از بیت خط می‌گیرد. (یک توصیه هم به معدود شاغلان باوجدان صداوسیما: دوستان عزیز مرحوم بهرام افشار را الگوی خودتان قرار بدهید، وقتی نمی‌توانی راست بگویی،‌ لااقل دروغ نگو)

  

صداوسیما و ربط‌دادن دو فرانسوی دستگیرشده به اعتراض معلّمان.

- تلاش برای انفجار در گردهمایی مجاهدین هم‌زمان با سفر روحانی به اروپا، انفجار نفتکش ژاپنی در زمان سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران، دستگیری دو فرانسوی حین سفر انریکه مورا برای نجات برجام... الگوی آشنایی نیست؟ این طغیان حدّاکثری تا کنون با چه واکنشی مواجه شده است؟ عملاً هیچ. پس ادامه خواهد یافت.

 

مانع سفر والدین مسعود مولوی به ترکیه برای شرکت در دادگاه قتل فرزندشان شدند.

- وقتی معلوم است که قاتل کیست،‌ چرا باید همدستان قاتل چنین اجازه‌ای بدهند؟ اهمیّت این دادگاه در قیاس با دادگاه حمید نوری و اسدالله اسدی این است که ترکیه تا دیروز دسته‌گلهای فرنگی‌کاران نظام را لاپوشانی می‌کرد ولی حالا فهمیده که نظام به دوستان خودش هم رحم نمی‌کند و حاکمیّت ملّی آنان را نیز به چالش می‌کشد.

 

نیروهای امنیّتی پیکر جمشید مختاری را ربودند.

- جمشید مختاری که ادامه‌ی محمّد مختاری جنبش سبز و محمّد مختاری شاعر است، قتلهای زنجیره‌ای نظام را از کانون نویسندگان به زمان حال می‌رساند. برخلاف آن زمان که آن قتلها به گردن «دشمن» توهّمی ایزدنشان افتاد، این قتلها در روز روشن و کار سرسپردگان نظام است؛‌ آتش‌به‌اختیاران که آتش به اختیارشان زده‌اند چون مانند رباتی بی‌اراده بازیچه‌ی دستگاه قدرتند تا کسانی را که نماد اختیار،‌ انتخاب و آزادی‌خواهی مردم ایرانند سربه‌نیست کنند.

 

پیشین: آداب «همسان‌»شدن

۱ نظر:

  1. عکس العملها به گروگانگیری هیچ نبوده بلکه تایید غیرمستقیم بوده. وقتی وارد معامله میشوند و داد و سند میکنند یعنی اصل بازی را پدیرفته اند.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics