گزینش و تفتیش

                
در راستای بیان حرمت تفتیش عقاید در دین از طرف آقای سبحانی بد ندیدم این سؤالات را که همین امسال به یکی از آشنایان باواسطه در مرحله‌ی گزینش برای استخدام در بهزیستی ارائه شده بود، بیاورم. سؤالهای مشابه یا مربوط به سوابق تحصیلی و شغلی، سوابق انقلابی، کنجکاوی در زندگی دیگر اعضای خانواده(!) و برخی سؤالهای احکام ویژه‌ی بانوان حذف شده‌ و بقیّه خلاصه شده‌اند. 
آخرین کتاب مذهبی که خوانده‌اید کدامست؟ (مختصری از آن را توضیح دهید) آیا در مراسم مذهبی شرکت می‌کنید؟ چه مراسمی؟ کدام دعا را بیشتر می‌‌خوانید؟ قسمتی از زیارت عاشورا را به عربی بخوانید. در کدام دعا نام خدا هزار بار تکرار شده؟ یک بند از آن را بخوانید. سوره‌ی فلق را بخوانید. چه سوره‌هایی مشابه آن وجود دارد؟ کدام کتاب منسوب به حضرت فاطمه است؟ رکوع و سجود را بخوانید و ترجمه کنید. در رکعت اوّل کدام نماز پنج قنوت خوانده می‌شود؟ قیام مردم ورامین در چه تاریخی بود؟ تولّد حضرت فاطمه در چه تاریخی است؟ آیا در نماز جمعه شهر خود شرکت می‌کنید؟ نام امام جمعه شهرتان را بگویید. مسائل سیاسی داخلی و خارجی روز را بگویید. وظیفه‌ی مجلس خبرگان چیست؟ (این را باید از من می‌پرسیدند!) آیا در راهپیماییها شرکت می‌کنید؟ چه راهپیماییهای؟ شک بین پنج و شش، شک بین یک و دو در نماز چهاررکعتی. قرائت سجده سهو. در چه صورت نماز و روزه مسافر شکسته می‌شود؟ در کدام قسمت از قرآن به مسأله توحید( و نبوّت) اشاره شده، بخوانید و ترجمه کنید. نظر شما درباره‌ی ولایت فقیه چیست؟ توضیح دهید( راوی می‌گوید که هرچه می‌دانسته گفته ولی گزینشگر در پایان می‌گوید که به آنچه اصل است یعنی اینکه ولایت فقیه، ادامه‌ی ولایت امامان و پیامبر و شعبه‌ای از آن است، اشاره نکردی)
بعضی از سؤالهای ویژه‌ی بانوان
در کدام سوره بر حجاب و عفاف تأکید شده است؟ یک آیه از قرآن درباره حجاب و عفاف بخوانید. پوشش ظاهری شما در مهمانی‌ها و بازار به چه صورت است؟ آیا از چادر مشکی معمولی استفاده می‌کنید یا چادر ملّی؟ آیا از لوازم آرایش استفاده می‌کنید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics