پیشنهاد بشردوستانه

                                                                                                        یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ 

تجربه‌ی بازگشت نام صحیح خلیج فارس به گوگل، قدرت جامعه‌ی مجازی ایران را نشان داد و اثبات کرد که همین تک‌کلیک‌ها چه تأثیری می‌تواند داشته باشد. از طرفی نشان داد که ایرانیان در صورت همبستگی می‌توانند کارهای بزرگتری هم بکنند. در مبحث «دخالت بشردوستانه» دو گروه افراطی و تفریطی در برابر هم بودند؛ اوّل کسانی که ادامه‌ی منطقی سخنانشان به تکرار تجربه‌ی تجاوزگرانه می‌انجامید و دوّم کسانی که هرگونه رجوع را به سازمانی بین‌المللی، مرادف خیانت و مانند آن می‌دانستند. به نظر می‌رسد راه درست در این میان نادیده گرفته می‌شود.
  
این روزها با زیادشدن نظرات متخصّصانی که از خطرات پارازیتها می‌گویند، جا دارد بیش از هر زمان به اقدامهای خودسرانه و غیرانسانی حکومتی که برای بقای خود به بستن اجباری چشم و گوش مردم و صدمه‌‌رسانی به آنان می‌پردازد حسّاس شویم. قطع‌شدن شبکه‌های برون‌مرزی ایران نشان داد ایران تا چه حد آسیب‌پذیر است و رجزخوانی حضرات فقط مصرف داخلی دارد. راه‌انداختن یک درخواست مشترک و نامه‌نویسی به سازمانهای ذیربط برای درخواست از ایران جهت توقّف ارسال پارازیتهایی که سلامتی شهروندان را به خطر افکنده، نیاز امروز ماست؛ در برابر اخطار داده شود که در صورت تمکین‌نکردن، خدمات ماهواره‌ای برای شبکه‌های داخل کشور و سیستمهای مخابراتی قطع شود. در این صورت که ایده از ما باشد، آنان بازوی اجرایی این ایده هستند. کسانی که بخواهند برنامه‌های ماهواره‌ها را نگاه کنند راه خنثی‌کردن پارازیتها را هم یاد گرفته‌اند از طرفی حکومت به خود اجازه می‌دهد که به بازرسی خانه‌ها بپردازد؛ در این میان قربانیان اصلی جنین‌ها، کودکان، بیماران و سالمندان هستند. به یاد داشته باشیم که اصلاح‌طلب، اصلاح را از کسی یا قدرت برتری می‌طلبد ولی اصلاح‌گر خودش دست به کار می‌شود؛ خیلی وقت است از مرحله‌ی اوّل به مرحله‌ی دوّم پا گذاشته‌ایم. از ما پیشنهاددادن بود، کسانی که صدایشان به جایی می‌رسد، بسم‌الله.
  
فقط برای نمونه:
پارازیتها و خطر سقط جنین (رئیس انجمن متخصّصان داخلی ایران)
سونامی سرطان (وزیر ارتباطات، معصومه ابتکار)

۵ نظر:

  1. اگر نمايندگان مجلس منتخب بودند نه منتصب و منتسب ، به وظيفه خود عمل ميكردند. برای مثال مرضيه وحيد دستجردی را به خاطر نفی زيانهای پارازيت به سؤال و استيضاح ميكشيدند.

    پاسخحذف
  2. برادر این امکان ارسال به شبکه های اجتماعی را لطفا اضافه کن !

    پاسخحذف
  3. حسابی مهم شدی ها!1!
    اون از واكنش سريع شورای هماهنگی سبز به ايمای آزادی و ناروايی. اين هم از حرفای شيرين عبادی درباره تحريم ماهواره ای بيشتر :)

    پاسخحذف
  4. بیت رهبری و منطقه پاستور چندتا شماره تلفن داره، براحتی بدون هیچ خطری می‌شه از یک تلفن عمومی زنگ زد و اعتراض کرد. درسته که معظم گوش‌ و چشمشو بسته، اما به هر حال کسانی که در بیت در امنیت و دور از جامعه نشستند می‌تونند مخاطب قرار بگیرند، اگر هزاران نفر بدون اینکه هیچ خطری تهدیدشون کنه تماس بگیرند و اعتراض کنند گمان نمی‌کنم بی‌تاثیر باشه.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics