زگیل خبری

                                                                                                           جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲
  
  
هر چند وقت یک‌بار خبری در خبرگزاریها (و البتّه وب) ‌به سرعت منتشر می‌شود که هشداری پیرامون خطر،‌ بیماری یا امر هراسناکی است. آخرین آنها هشدار رئیس انجمن مددکاری پیرامون اپیدمی زگیل تناسلی (genital wart)  است. موضوع را با یکی از دوستان متخصّص در میان گذاشتم و با تعجّب او روبه‌رو شدم. خلاصه‌ی نظر ایشان:
  
«برعکس گفته‌ی ایشان که این بیماری درمان ندارد و از ایدز خطرناکتر است (!)، ‌این بیماری هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است. شیوع این بیماری عادی است و بیش از نیمی از انسانهایی که از نظر جنسی فعّال هستند در یک دوره به آن مبتلا می‌شوند. یکی از راههای درمان لیزر است و عود آن در بعضی بیماران هم طبیعی است. برآورد ایشان از یک میلیون بیمار در ایران تنها به دلیل افزایش مراجعه‌کنندگان به ایشان درست نیست. درباره‌ی استفاده از «داروی نظافت» و لزوم فوری زدن واکسن به همه نیز ترجیح می‌دهم چیزی نگویم!» 
  
با مرور بیوگرافی آقای اقلیما (اینجا و اینجا)‌ متوجّه می‌شویم که ایشان تحصیلات پزشکی ندارد؛ حالا چطور با این قطعیّت درباره‌ی امری که فقط در صلاحیّت پزشک متخصّص است، ‌اظهار نظر می‌کند؟ با مرور نوشته‌های پزشکان متخصّص در وب،‌ به نظر می‌رسد سخنان ایشان در بهترین حالت، اغراق و بزرگنمایی باشد. این البتّه تلنگری برای خبررسانان در فضای واقعی و مجازی هم هست که هر خبری را بدون مشورت با اهل فن بلافاصله تا این حد جدّی نگیرند.

۴ نظر:

  1. با سلام لطفا درباره بیماری بیشتر توضیح بدین

    پاسخحذف
  2. سلام
    لینک جستجوی گوگل در متن را ببینید. نوشته‌ی پزشکان متخصّص از توضیح من گویاتر است.

    پاسخحذف
  3. لطفاً مساله رو جدی بگیرید.
    من هم دچار این مشکل هستم - مثل خیلی های دیگه ای که حتی از این بیماری آگاهی ندارند.

    بعد از جستجوی بسیار در اینترنت راه های خانگی درمان این بیماری رو موثر تر از راه های سوزاندن دیدم که از جمله موثر ترین درمان ها استفاده از سرکه سیبه که توسط تعداد زیادی از افراد نتیجه بخش اعلام شده.

    نمونه درمان های دیگه رو میتونید توی این سایت ببینید:
    http://www.wikihow.com/Get-Rid-of-Genital-Warts-at-Home

    دوستانی که دچار این بیماری شدند توجه داشته باشند که مهمترین مساله بالا نگه داشتن سطح سلامت و سیستم ایمنی بدنه، که در غیر اینصورت این ویروس میتونه دوباره هر زمان فعال بشه.

    لطفاً همگی مسئولانه در مورد این مساله برخورد کنید و با آگاهی دادن در مورد این ویروس و تبلیغ استفاده از کاندوم و لزوم داشتن سکس امن و سالم از تبدیل شدن این بیماری به یک اپیدمی همه گیر جلوگیری کنیم.

    دوستان توجه کنند که این بیماری به صورت دانه های خیلی ریز زیر پوستی در قسمت تناسلی که گاهی با خارش همراهه دیده میشه. لازمه که بدونید که ویروس از طریق تماس پوستی انتقال پیدا میکنه و حتی اگر سکس کاملی هم صورت نگیره در صورت تماس پوستی انتقال میتونه صورت بگیره و در مورد خود من هم این اتفاق در مقاربت با دوست دخترم که هیچ موقع سکس کاملی نداشتیم که بخوایم از کاندوم استفاده کنیم اتفاق افتاد.

    لطفاً همگی اطلاع رسانی کنید چون احتمالاً یکی از نزدیکان خود شما هم بدون اینکه بدونه عامل انتقال این بیماریه!

    پاسخحذف
  4. رفته‌اند با "رئیس انجمن مددکاری" درباره بیماری دستگاه تناسلی گفتگو کرده‌اند. یعنی آدم سرش را بکوبد به دیوار!

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics