شش سال نگذشت

                                                                                                    سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
  
  
سیّدمحمّد خاتمی ابتدای روی کار آمدن نوآمدگان در سال۸۴ گفت که اینان روزی در برابر رهبری هم خواهند ایستاد. من از همان ابتدا احمدی‌نژاد را فردی ریاکار، ‌دغلباز و دروغگو می‌دانستم امّا فکر کردم که سیّدمحمّد زیادی اغراق کرده است؛‌ این آدم هرقدر هم جاه‌طلب یا احمق باشد، در برابر رهبر نمی‌ایستد. بعدها یاد آن حرف خاتمی افتادم که حالا دیگر به پیشگویی پیامبران شبیه بود. اگر قرار باشد درست‌شناختن افراد نشانه‌ی بصیرت باشد،‌ خاتمی بصیرتر بود یا آنکه شش‌سال پس از موج تعفّن احمدی‌نژادی نظر او را به خود نزدیک خواند؟ این اواخر هم از گذشته درس نگرفت و در تسلیت‌گویی خود به وی نشان داد که هنوز نمی‌خواهد او را کنار بگذارد. چرا؟ چون -همانطور که در ایمای پیش گفتم- ملاک دین نیست،‌ ملاک نظام و نفس رهبرش است. او در ۲۹خرداد۸۸ خطبه‌ای خواند که حالا باید به قیمت زیرپاگذاشتن تمام شواهد به آن پشت نکند. گفتن «اشتباه‌کردم» آن هم در موضوعی مانند روی کارآوردن احمدی‌نژاد، بصیرت که هیچ صلاحیّت خامنه‌ای را هم از بین می‌برد. پس زنده‌باد نظام.  
  
در ماجرای بگیربگیر فیفا حرف منتقدان این بود که اگر یک یا دوتن از معاونان گرفتار می‌شدند، ‌رئیس می‌توانست بگوید من بی‌خبر بودم ولی وقتی پای همه به محاکم قضایی باز می‌شود، باید سر فساد را در قلّه‌ی ساختار دید. حالا هم اطرافیان احمدی‌نژاد یا گیر افتاده‌اند یا در انتظار آنند. بماند که احکام صادره به شوخی شبیه است،‌ جرایم رحیمی فقط در زمان استانداری می‌تواند او را برای همیشه از آزادی محروم کند و حکم موجود ظاهراً از سر ناچاری، ادایی بیش نیست. بقایی که بازداشت شده، ‌کنار جرایم ریزودرشت مالی، ‌جرایم منافی عفّت عمومی هم دارد، پناه بر خدا! احمدی‌نژاد هم قلّه‌ی ساختار نیست بلکه رهبر نظام با فرزند و اطرافیانش آنجا ایستاده‌اند. محمود در دوران ریاستش هرکار کرد با اعلام رضایت رهبر روبه‌رو شد و بارها دفتر رهبری جلو اعمال نظارت مجلس را گرفت. از همان ابتدا قالیباف از گم‌شدن سیصدمیلیارد تومان در زمان شهرداری احمدی‌نژاد گفت و کسی گوش نکرد تا ارقام ریالی، ‌دلاری شدند. از پرداخت نقدی یارانه‌ها چه کسی حمایت کرد؟ از مسکن مهر چه کسی حمایت کرد؟ چه کسی گفت ما را از قطعنامه و تحریم نترسانید؟ بدون پشتیبانی خامنه‌ای احمدی‌نژاد نمی‌توانست این همه خرابی به بار بیاورد. چه کسی رهبر نظام را پای میز محاکمه می‌آورد؟  
   
پس از برخوردهای قهری زمان انتخابات و سخنان فرمانده‌ی سپاه دیگر چه چیزی برای اثبات تقلّب کم بود؟ سخنان اطرافیان احمدی‌نژاد. وقتی طهماسب مظاهری می‌گوید که احمدی‌نژاد از خودش آمار می‌ساخت و در جواب سؤال من که می‌گفتم از کجا آوردی، می‌گفت: «‌به نظرم رسید که گفتن این آمار مفید است»، لازم است بگوییم که بین آمار تقلّبی اقتصادی و آمار تقلّبی انتخاباتی یک تار مو بیشتر فاصله نیست؟ 

می‌بینید که رویدادهای امروز جز با نگاه به نقشه‌ی ۸۸ معنا پیدا نمی‌کند. برای دیدن حقّانیّت افراد کافی است به آن زمان برگردیم و ببینیم که تحذیرها و پیش‌بینی‌های چه کسانی درست از کار درآمدند؟ ما در گذشته نمانده‌ایم بلکه این جنبش ۸۸ است که زمان حال ماست و نگذشته است.

۶ نظر:

  1. چه تلخ که نه تنها انقلاب سال ۱۳۵۷ "دین دولتی" را به سیاست و تمام ابعاد زندگی غیردینی ایرانیان بازگرداند بلکه امروز، گزینه‌ای "مطلوب" معرفی می‌شود و با اقبال مردمی مواجه می‌گردد که در برنامه‌ای مدون و سازمان‌یافته، تقریبا در همه مسائل کلان کشور، خود را موظف می‌دانند که علاوه بر بیت رهبری، از آیت الله‌های قم نیز کسب تکلیف کنند.
    http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/article/-fdb9162e74.html

    پاسخحذف
  2. مارمزونه دیگه.. شبا که روزه‌ س ، روزا هم تو تحجّده وقت برا وبلاگ نویسی نداره
    :))))))

    پاسخحذف
  3. دیگه دوران پسا ایما یعنی همین ...
    به عبارتی دیگر :" پسا ایما یعنی عمل " .

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics