یکی از مرتضوی‌ها

                                                                                               دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵


چند نکته درباره نامه‌ی مرتضوی:

۱- هفت‌سال تأخیر پس از آن همه خلافگویی چرا؟ تکلیف رفتن به مرخّصی برای تکمیل پایان‌نامه چه می‌شود؟ دروغگویی در مراحل رسیدگی به پرونده کمتر از نقش وی در آن جریان نیست. 

۲- جواب پرسش بالا این است که رهبر نظام آن را «جنایت» خوانده است. نگه‌داری در شرایط بد، اختلاط با اراذل و اوباش، عدم رسیدگی و کشته‌شدن آن افراد به خودی خود جنایت نبود تا اینکه مقام معظّم آن را چنین توصیف کرد. این را داشته باشید.
   
۳- مرتضوی می‌گوید خدا شاهد است که عمدی در کار نبود. «عمد» را چه معنا می‌کنید؟ یعنی وی دستور قتل آنان را نداده بود؟ بله به این معنا بله ولی اصرار مرتضوی به فرستادن آن افراد به‌رغم مخالفت ناجا و احمدی‌مقدّم لابد «سهو» نبوده است. دروغگویی عمدی هفت‌ساله هم نمی‌تواند غیرعمد باشد. 

۴- تمرکز اخبار روی مرتضوی است. وقتی می‌گویند «معاونت در قتل» بعنی این قتل ابعاد دیگری هم دارد. مثلاً فوت هر سه نفر به علّت عفونت ناشی از واردشدن ضربات متعدّد به نسوج بدن آنان بوده است. دیگر افراد و واردکنندگان این ضربات کجایند؟
  
۵- انبوهی از پرونده‌ها پشت مرتضوی است که وی مرتکب خلاف شده و پست و منصب پاداش گرفته است. وی در هیچ زمانی از گفتن انواع دروغ و تحریف حقیقت خودداری نکرده است، از پرونده‌ی زهرا کاظمی تا سازمان تأمین اجتماعی.

۶- یکی از اصولگرایان گفته که «اعدام» تنها راه برای بازگشت اعتماد مردم است. مرتضوی کوهی از اسرار، پشت‌پرده‌ها و زدوبندهای درون نظام را با خود دارد؛ وقتی به آنها رسیدگی نشده است،‌ چنین مجازاتی (که دور از ذهن هم به نظر می‌رسد)‌ تنها نابود کردن بخشی از نیمه‌ی تاریک نظام است. او باید بماند و جواب پس بدهد.

۷- این پرونده جز با پیگیری پدر روح‌الأمینی به اینجا نرسید. جایگاه وی در نظام در این موضوع بی‌تأثیر بود. دیگران نخواستند یا نتوانستند چنین کنند از پدر مصطفی غنیان که پسرش روی پشت بام هدف تیر مستقیم قرار گرفت و خامنه‌ای به خانه‌شان رفت و گریست تا دیگران که در خیابان از پا در آمدند. اگر نگه‌داری در شرایط نامناسب و کوتاهی در رسیدگی قتل است؛ هدفگیری مستقیم چیست؟ یادتان هست که برای ندا آقاسلطان چه دروغهایی بافتند که از انگلیس جاسوس آمده بود و..؟ خواهرزاده‌ی میرحسین چطور؟ بقیّه را چه کنیم؟ به آنها رسیدگی نشود چون رهبر نظام آنها را جنایت نخوانده است؟ 

۸- مرتضوی مهره‌ی سرسپرده‌ی نظام بود و سر خود آن کارها را نکرد. الآن مرتضوی‌های دیگری با نامهایی مثل اژه‌ای، صلواتی، مقیسه و.. مشغول کارند. تمرکز روی این مرتضوی ما را از از بقیّه‌ی مرتضوی‌ها باز ندارد.

۹- در پایان فراموش نکنیم که یکی از مهمترین جرمهای محصوران و محبوسان سبز افشاگری همین جنایتها بود. وقتی صحّت سخنان آنان یکی پس از دیگری تأیید شد، میزان بصیرت کسانی که آنان را فتنه‌گر خواندند و می‌خوانند آشکار می‌شود.

۱ نظر:

  1. اون همه تلاش رسانه ای برای حقوقهای نجومی و FATF با این نامه به باد رفت

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics