سین سوّم – سعیط نامه

                                                                                               ‌چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶
                          
(۱)
در ماه رمضان نوخطّی را گفتند:‌ این ماه کساد باشد.
گفت: خدا یهود و نصاری را پاینده دارد.
(عبید زاکانی)

(۲)
یکی از رفقای رزمنده می‌گفت که شبی در جبهه کسی به سر وقت نوجوانی رفت. دادوفریاد پسر برآمد. او را پیش فرمانده بردیم. کمی دعوایش کرد و در آخر گفت: برو گمشو سر جایت.
به او گفتم: همین؟!
گفت:‌ خیلی وقته از خطّ مقدّم عقب‌تر نرفته، یک کم بهش فشار اومده!

(۳)
بیش از دودهه پیش، رجوی از تعداد زیاد نفوذیهای حکومت ایران در نیروهایش به تنگ آمد. بعضی را شناسایی می‌کردند و بعضی را هم نه. پس برای کسانی که قصد الحاق به کمپ اشرف را داشتند، یک امتحان سخت گذاشت و آن هم اینکه مذکّر و مؤنّث باید طیّ یک دوران قرنطینه، خود را در اختیار افسران عراقی قرار دهند.
پس از مدّتی هر دو طرف ناراضی بودند. این طرف که معلوم است چرا، ‌آن طرف هم فهمید که همّت سربازان گمنام را دست‌کم گرفته است. فقط یک گروه کاملاً راضی بودند: افسران عراقی!

۱۰ نظر:

  1. پاسخ‌ها
    1. واقعاً؟
      پس لابد این فراموشی هم از عوارض چهل سالگیست!

      حذف
    2. اینجوری نگو که فکر کنم سالها بعد اگه چهل‌ساله شدم فراموشی می‌گیرم ;)

      حذف
  2. عجب ،!!! همیشه برام سوال بود که اینا چطور تو کهریزک و زندانهای دیگه دلشون میاد با جوونهای مملکت این کارها رو بکنن . حالا میفهمم اینا میزان از خود گذشتگی و حماقتشون از داعش هم بالاتره ، داعش از جونش میگذره ولی اینها از ...ون خودشونم میگذرن، چه برسه به ...ون جوونهای مردم . در ضمن یک درخواست از شما داشتم آیا براتون امکان داره شما هم مثل جناب اکبرین مطالبتون رو تو یک کانال تلگرامی هم بذارین . آخه بعضی وقتها که من لینک مطالبتون رو برای دوستان میفرستم اونا به خاطر نداشتن فیلتر شکن موفق نمیشن از اونا استفاده کنن .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سپاس از شما،
      تلگرام امنیت ندارد، خود مطالب را بفرستید یا به دوستان بگویید از سرویس دریافت ایمیلی (پایین صفحه) استفاده کنند.ابتدا آدرس ایمیل آنها را وارد کنید و آنها هم نامه‌ای که برایشان فرستاده می‌شود تایید کنند.

      حذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics