باید برود

                                                                                                    یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷


«..اگر کسانی به دنبال اصلاح امور با نگه‌داشتن ساختار فاسد و معیوبند باید گفت ایشان یا اصلا اصلاح‌طلب نیستند و یا تنها سودای محال در سر می‌پرورند. به ایشان باید یادآور شد که در قانون اساسی مشروطه که قدرت شاه در آن کاملا محدود و مقید بود او با بی‌اثر کردن ساختارهای قانونی به مدت ۲۵ سال در کشور پادشاهی مطلقه برپا کرد. حال سؤال این است که در ساختار قانون اساسی فعلی که قدرت مطلقا به دست ولی مطلق فقیه است چگونه می‌توان بدون اصلاح ساختار استبدادی به اصلاح امور پرداخت؟ این سؤالی است که باید مدعیان “اصلاح‌طلبی بدون اصلاح ساختار قانون اساسی” به آن پاسخ دهند. اخیرا مغالطه‌ای دیگر هم عرضه می‌شود که اگر ساختار نظام اصلاح‌ناپذیر است پس سخن از اصلاح‌طلبی هم بلاموضوع است. البته که چنین است؛ اصلاح‌طلبی رایج که محتوایی جز تسلیم‌طلبی ندارد بلاموضوع است.»

این بخشی از یادداشت اخیر ابوالفضل قدیانی است با صراحتی که از کمتر کسی از فعّالان سیاسی درون ایران می‌توان سراغ داشت. نکته‌ی مهم این است که وی ابتدا از خطر ترامپ،‌ مجاهدین و واپس‌گرایان سلطنت‌طلب می‌گوید، سپس به اینجا می‌رسد. یعنی اگر خطر خارجی وجود دارد و ما نگرانیم، به‌‌خاطر ضعف داخل است و گرنه ایران همیشه دشمن داشته و خواهد داشت. گروهی از اصلاح‌طلبان شرمنده و سبزهای توّاب این نکته را نمی‌دانند یا خود را به کوچه‌ی علی‌چپ می‌زنند. آنان با بزرگنمایی مجاهدین، براندازان خارج‌نشین، اف‌دی‌دی و مانند آن عملاً نقد حاکمیّت را در پرانتز گذاشته‌اند و عملاً در خدمت نظامند. این همان ترفند رهبرنظام در «دشمن‌پردازی» افراطی خودش است. کشوری نیست که دشمن نداشته باشد به ویژه ایران ولی منظور خامنه‌ای این است که گرچه من را قبول ندارید ولی به‌خاطر دشمن مشترک هم که شده، مرا تحمّل کنید یا لااقل به فکر کنارزدن من نیفتید. اینکه خادمان نظام و ولایت‌زدگان به پیروی از او چنین کنند، ‌جای تعجّب ندارد ولی وقتی این روش می‌شود الگوی عمل کسانی که تصویر راهپیمایی خرداد ۸۸ را بالای صفحات خود در وب زده‌اند آنگاه جای سؤال دارد.

هم علیرضا رجایی منتقد اصلاح‌طلبی بوروکراتیک بود و هم قدیانی به اصلاح‌طلبان درون‌حاکمیّتی می‌گوید «تسلیم‌طلب»؛ پس آن نامه درباره‌ی جوانترهای اصلاح‌طلب و التماس دعایشان از خاتمی از فکر و قلم چه کسی تراویده بود؟ سال ۷۶ سنّ امثال تاجزاده، امین‌زاده و بسیاری از فعّالان سیاسی اصلاحات حدود چهل‌سال بود و حالا افرادی در همان حدود سنّّی سقف عمل سیاسی‌شان درخواست از خاتمی منفعلی است که در کار خودش هم حیران مانده است چه رسد به اینکه بخواهد گره از کار کسی واکند.

شاید نظام بدنش نیاید که با بازی‌های رسانه‌ای فیلترکردن یا نکردن فلان سایت و بهمان اپ، زندانی و آزادکردن متناوب فعّالان سیاسی و اجتماعی، حاشیه‌های گشت ارشاد، اعترافات تلویزیونی و مانند آن سیل نقد اجتماعی را کانالایزه کند و زمان بخرد امّا رخداد واقعی زمانی است که -با الگوگیری از آیت‌الله خمینی که گفت: شاه باید برود- مانند قدیانی همه بگویند که خامنه‌ای و حکومت مطلقه هم باید بروند. تا آن زمان تلاش خبرنگاران و فعّالان اجتماعی، سیاسی و مجازی در پرداختن به این واقعه و آن رویداد فقط بندزدن ظرفی شکسته است که دیگر هیچگاه مثل روز اوّل نخواهد شد.

۳ نظر:

  1. قدیانی برانداز شده ولی روش نمیشه بگه

    پاسخحذف
  2. متعسفی که شمائید و متاسفی که منم.
    حکایت صراحت ابوالفضل از پس و پیش برجسته شما،حکایت سنگ بزرگی است که گفتند:علامت نزدن است؛چرا که اولا مکانیزم های لازم و عینی برای عزل دیکتاتور وجود ندارند،دوما دیکتاتور حجت الهی بوده است که سال ٦٧ با ترفند اکبر کوسه یه شبه آیت اله شده است،سوما مدعیان برقراری حاکمیت مردم تا حالا کجا بودند و بر اساس چه منطقی از سال ٦٧ تا امروز از حکم آیت الهی پیروی کردند که حکمش به لحاظ فقهی فاقد مشروعیت بوده است؟!
    دی ماهیان حق داشتند که می گفتند:بی شرف بی شرف بی شرف،مرتیکه مشرک حروم لقمه هنوز به دیکتاتور می گوید آیت اله و دَم از برقراری حاکمیت مردم میزند.
    الغرض ...در شرایطی که اَخته خواری طلبان و رئیس دولت تزویر و اسید از هشتگ ما همه سپاهی هستیم به هشتگ سپاه می خواهد علیه دولت امنیتی کودتا کند،به اتحاد با دولت باتفنگ شیفت کرده اند و با اسپانسر پپسی همایش حمایت از کالای نظام مشرکین برگزار می کنند،جااندازها و پااندازهای سبز و بنفشِ قهوه ای شده ملی منقلی و عدم خشونتی های سکولار و تحول خواهان سوسیال دمکرات و آزادی خواهان هم چاره ای ندارند که برای خالی نبودن عریضهِ شان خبر ١ میلیون تومان پول نظام مشرکین که برابر با ٨ هزار تومان افغانیِ است را نشر و باز نشر نمایند و پا به پای آمیزممدخواری طلب مویه کنند که صد سال به عقب بازگشتیم و اعدام دختران بی نام و نشان دهه ٦٠ را فاکتور بگیرند و اعترافات تلویزیونی چند دختر جوان رقصنده را وهن نظام مشرکین بدانند و هشتگ برقص تا برقصیم را ترند کنند و نعل وارونه بزنند و از فیفا ایراد بگیرند و دستور عمل صادر نمایند که استفاده از بازیکنان دو رگه یا ملیتهای دیگر درست نیست و شما باید به این نقص و بی‌عدالتی پایان دهید و با کلاه مخملی و شال گردن جوان ها را تهدید کنند كه شما عددیِ نيستيد که بخواهيد با نظام قهر كنيد و قهر کنید تا تنگه را ببندیم و گشاده را باز کنیم تا بدانید که راه نجات نظام مشرکین اینست که با عزل دیکتاتور و حذف ولایت‌فقیه و رفع کاسبی حصر و آزادی میرمخنث ارتجاع و شیخ رشوه گیر،به دوران طلای دهه ٦٠ باز گردیم و حاکمیت ملت را برقرار نمائیم و سعید زینالی را پیدا کنیم و اگر جامعه حرفِ هسته نرم و هسته‌ی سخت را نپذیرفت،‌آنها خفه خون بگیرند و حرفشان را از زبان گروههای مرجع جدید مانند هنربندان و کاسبکاران افطاری خوری که همزبان عاشق ظریف و زمخت هستند بیان کنند و اگر کسی مدعی شد که رای ٢٢ میلیونی دولت اصلاحات و ٢٤ میلیونی تدبیر و امید انگشت جوهری ها یعنی کشک و یا چرا موجودی حساب حرومزاده‌ها از ذخایر ارزی کشور بیشتر است،به او بگوئید یه شش ماهی طاقت بیاورید و مفاسد اقتصادی را کشش ندهید و آرامش فعالان اقتصادی را به مخاطره نیاندازید و بپذیرید که کاخ اخته خواری طلب هدیه و هبه است و اگر کار و آب و نان و برق و دلخوش و خنده و شادی رقص و طرب و ربنا اجازه ورود به استادیوم ندارید،عوضش امنیت که دارید.
    از ایران ایلخانی گفتن بود که گفت:خوشبختانه شالوده اصلی سیاست کلی نظام مشرکین همچنان بر قتل و غارت و تجاوز سیستماتیک استوار است و تنها راه گریختن از بن بست کلیت نظام مشرکین و کابوس واقعی و خیالی مجاهدین و تیر خلاص امریکا و شرکای اروپایی و خطر عنقریب جنگ داخلی و تجزیه ایران و حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی،اعتراض و اعتصاب و اردوکشی خیابانی است و بس؛بنابراین اگر تیپ و دکور و ویترین نیستید و از شخصیت و پرنسیبی برخوردارید و کاسبکار آزادی و استقلال و رفاه و امنیت و حقوق بشر نیستید،هر کجا که هستید دست از لفاظی و دوگانه سازی های کاذب و بحث های بیهوده فرسایشی بکشید و بقدر بضاعت از هر تریبونی که در اختیار دارید بهره ببرید و گامی در جهت هموار کردن این راه ناهموار بردارید و به دوست و آشنا و اطرافیان خود صریحا اعلام کنید که بعد از خلف وعده جلاد جماران و کشتار خوزستان و کردستان و گنبد و کودتای سال ٦٠ و کشتار چند هزار تن از زندانیان سیاسی و سرکوب مردم مشهد و اسلامشهر و قزوین و دانشجویان ١٨ تیر و قتلعام نویسندگان و جنایت روز عاشورا ٨٨ و تجاوز کهریزک و کشتار و سرکوب و تجاوز گروهی دولت تزویر و امید و غیر و ذالک...باید کنار یکدیگر می ایستادیم و با نظام مشرکین مرز بندی می کردیم و نکردیم و حکایتمان بجایی رسید که به تخم و تره حرومزاده شیفتگان قدرت و ثروت و شهوت پول می دهیم که در آکادمی فوتبال و مدرسه و جلسه آموزش قران به فرزندانمان تجاوز کنند و به ریش بی ریشه مان بخندند و برایمان سرنوشتی را رقم بزنند که مردم افغانستان و عراق و سوریه مصیبتشان را از یاد ببرند؛مخلص کلام اینکه همین الان هم که مرزبندی کنید دیر است.

    پاسخحذف
  3. محمد خاتمی: صد سال به عقب بازگشتیم ///// این پفیوز همونی نبود که گفت: تکرار کنیم که به عقب بازنگردیم�� All of them are nothing but motherfuckers

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics