زم در زمین نظام

                                                                                                     دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸
  

به رغم توافق جمعی منتقدان نظام و شیوه‌هایش بر بی‌اعتباری اعتراف تلویزیونی بلکه هرگونه اعتراف خارج از دادگاه قانونی باز هم تمایل به پذیرش محتوای گفته‌های مدیر آمدنیوز باعث شده که به این مسئله کم‌اعتنایی شود. چند نکته در همین باره:

۱- به شکلی سیستماتیک غیرشرعی و قانونی‌بودن اعتراف اجباری حدود چهل‌سال است در جمهوری اسلامی نادیده گرفته می‌شود. این اعترافات که در زمان شاه هم سابقه داشت، متّهم را در حال اعتراف به چیزهایی نشان می‌دهد که بعدها و به هنگام خروج از زندان و گاه حتّی در زندان و پس از برداشته‌شدن فشار بلافاصله آن را انکار کرده است. بدیهی است که اینجا صحبت از بی‌گناهی یا گناهکاری فرد نیست بلکه سخن از امکان دسترسی آزاد به وکیل و امکان دفاع از خود است. اینکه چهاردهه است این موضوع به سخره گرفته شده یا متّهم از دید ما نیز خاطی است نباید باعث فراموشی این موضوع شود. اگر متّهم هم‌حزبی و هم‌گروهی ما بود و از او دفاع کردیم،‌ هنر نکرده‌ایم. 
  
۲- برخی از تفاوت اعتراف و مدارک جمع‌شده از وسایل متّهم می‌گویند. جای طرح آن مدارک یا «بیّنه»ها نیز در صداوسیما نیست بلکه کارشناس بررسی می‌کند و در پرونده‌اش می‌آورد و متّهم و وکیلش باید در برابر آن پاسخگو باشند.

۳- نوار صوتی منتشرشده از محمّدحسین رستمی نشان می‌دهد که باید با تمام جوانب مسئله با احتیاط برخورد کرد. اتّهام جاسوسی به فعّالان محیط‌زیست به‌خاطر پافشاری دولت و وزارت اطلاعات در شرف بی‌اعتبارشدن است؛ یکی از اتّهامهای میرقلی‌خان هم جاسوسی بود که گویا بیشتر به خاطر مسائل مالی است. مدّتهاست که زدوبندهای مالی مهمترین چالش نهاد اطلاعاتی موازی و شخص حسین طائب است که مخالفان را با اتّهامهایی مانند جاسوسی از سر راه برمی‌دارد. شاید واقعاً حرف رستمی رنگی از حقیقت داشته باشد. انتشار کتاب محمّد سرافراز نشان داد که وقتی یک‌طرف ماجرا حسین طائب است باید هر احتمالی را مدّ نظر داشت.

۴- نوار مکالمه‌ی زم و رستمی با تدوین و به‌هم‌چسباندن گفتگوی آنها با دو نفر دیگر و درباره‌ی موضوعات متفاوت نیز به دست می‌آید. پذیرفتن اتّهام دو نفر به این راحتی نهایت ساده‌انگاری است. تا اینجا مدارک علیه زم محتوای سایت و کانال آمدنیوز و گفته‌هایش در رسانه‌های دیگر است که خودش باید پاسخگوی آن باشد و درباره‌ی رستمی هیچ مدرکی به افکار عمومی ارائه نشده است.

۵- اینکه نظام مقدّس و بولتنها و تریبون نمازجمعه تا اشاره به مدیر یک کانال تلگرامی پایین بیاید نهایت ابتذال نظام را نشان می‌دهد. وقتی سرسپردگان نظام از منابع داخلی زم می‌گویند یعنی فی‌الجمله اعتبار برخی اخبارش را پذیرفته‌اند. حتّی اگر بخشی از اخبار آمدنیوز درست باشد باید فاتحه‌ی نظام مقدّس را خواند. حسین فریدون مدّعی است با شنود از دفتر ریاست‌جمهوری برایش پرونده‌سازی کرده‌اند؛‌ با استفاده از همین شنودها می‌توان نوار مکالمه‌ای بین او زم ترتیب داد یا حتّی پرونده‌ی جاسوسی برای ظریف ساخت. زم در دست نظام است؛ در زمین نظام بازی نکنیم.

۳ نظر:

  1. سلام
    تحلیل رفتار حاکمان این ملک ، امری شگرف و دور از ذهن است.
    عبدالمالک ریگی یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون دلار از حکومت ایران پول گرفت و آن سناریوی مضحک را بازی کرد و همه باور کردند که او توسط سربازان گمراه امام زمان دستگیر شده است و محاکمه و اعتراف و اعدام ساختگی او سند افتخار و اقتدار نظام لقب گرفت.
    عبدالمالک ریگی زنده است و طبق توافقی که با سپاه کرده است در منطقه خودش شاهانه و در امنیت کامل آزادانه زندگی و تردد می کند.شاید هم در ترانزیت مواد مخدر به برادران سپاهی کمک می کند.
    کسی نمی داند که آیا ترورها و خشونتها و ناامنی هایی که او در جنوب شرق ایران ایجاد کرد محصول تفکر و باورهای متعصبانه خودش بود یا محصول اتاق فکر اطلاعات سپاه که عامدانه و هدفمند این مملکت را ناامن و نیازمند اقتدار سپاه نشان دهند.اتاق فکری که جملگی افرادش پر از عقده های روحی روانی و جنسی هستند.
    یکی از نیروهای امنیتی مجتبی که اتفاقا بچه خوبی هم هست می گفت در یکی از سایتهای وزارت ،چرخ گوشت انسانی دیده است.من این را به یکی از برادران سپاهی گفتم.گفت در خود اوین هم چرخ گوشت انسانی دارند با این تفاوت که خروجی این چرخ گوشت در حوض ماهی گوشتخوار می ریزد و اثری از آثار فرد باقی نمی ماند.
    شنیدن هر یک از این مسائل کافی است تا روح و روان یک انسان عاقل و صاحب وجدان را تا آخر عمر به هم بریزد .اما ما هر روز امثال این مسائل را می شنویم و هیچ اتفاقی در درون ما نمی افتد و بحمدالله روزبروز قویتر هم می شویم !

    برای اینکه از این وضعیت خارج شویم و نجات پیدا کنیم ابتدا باید بدانیم که با چه کسانی طرف هستیم و در چه موقعیتی هستیم.
    با حکومتی که کمترین احترام و حقی برای مردمش قائل نیست چه رفتاری باید کرد ؟

    من معتقدم اگر حقیقت و باطن جمهوری اسلامی برملا شود همین فدائیان رهبر و.همین بچه های حزب اللهی که سینه چاک نظام هستند در صف اول مبارزه خواهند بود.نمونه هایش را بسیار دیده ایم.

    پاسخحذف
  2. ماهی گوشتخوار! ماشاءالله شما که دست آمدنیوز را از پشت بستی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خدا کنه این نقل نادرست باشه و چنین چیزی وجود نداشته باشه.

      حذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics