سین هفتم - سال تولید جهش

                                                                                                  دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
                 
سال تولید جهش، پیش از سقوط
میوه‌ی ممنوعه با طعم هبوط
کرده‌ام«سِت» جمله‌ی ابزار کار
چفیه و عمّامه،‌ دست بی‌قرار
از کسی گر انتقادی بشنوم
مثل انتگرال حذفش می‌کنم
کرده‌ام در سرزمین خود تلپ!
کار امبر هرد روی تخت دپ
شیمیایی گشته‌اند و رنجه تن
دژمنان جن و انس از بوی من
دژمنانی با نقاب صلح و گاه
سازمانهایی به ظاهر خیرخواه
آن کرونایی که در چین درز کرد
از پزشکان بدون مرز کرد
پس فرستادم من از اوج جنون
حاج مش قاسم به جنگ کازرون
             ***
کو بهشتی و سروش و باهنر؟
پیروان من؟ بلانسبت به خر
پیش من علّامه‌اند و دکترا
دختر محمود نقّاش و هما
چون‌ که گلریز و زمانی با من‌اند
بیلی آیلیش و ریانا گم شوند
سطح مشتاقان من دانی که چیست؟
آمنه‌سادات و «اوج» و رائفی است
درک من از علم و دین هرچه که هست
«وانس اپاین ا تایم این هالیوود»ست
                  ***
اعتراضی در دی و آبان نبود
از تظلّم‌خواهی اوکراین چه سود؟
آتش ِبااختیارم بر فروخت
یکصدوهفتادوشش ققنوس سوخت
هم کمی با خون طهارت می‌کنم
هم نظامم را حجامت می‌کنم
                ***
کشور و فرهنگ و دین را با سپاه  
می‌برم همراه خود تا پرتگاه

۴ نظر:

  1. البته من اگه یکی مث امبرهرد داشته باشم، رو تختم برینه هم مشکلی نمی بینم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فریدجان اون برای من و تو امبر هرده، برای جانی دپ یه بازیگر معمولیه. پس تا اطلاع ثانوی: ریدن روی تخت ممنوع 😜

      حذف
  2. اره راست میگی. راستی از کی میشه اینجا شکلک گذاشت؟ قبلنا وقتی میگذاشتم یه مشت علامت خرچنگ قورباغه ظاهر میشد
    😊😎😘😅😇😎😋😊😎😍😘😎😎😘😇

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics