حاشیه بر اخبار -۶۲

                                                                                                       یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹

  

اسرائیل مرد شماره دو القاعده را در ایران ترور کرد.

- گذشته از حواشی زیادی که این خبر دارد، توجّه کنید که اکانتهای منتسب به نظام پیش از اعلام سایتها چطور آن را ترور یک فرد لبنانی جا زدند. «شبه‌خبر» یا «خبرنما»ها همیشه از ارکان اصلی آوازه‌گری نظام است که البتّه دیر یا زود لو می‌رود. 

اعترافات حبیب کعبی در تلویزیون ایران

- باز هم گذشته از جنبه‌های مختلف این خبر، مقایسه کنیم نحوه‌ی پوشش دستگیری این شخص و بازتاب فیلم اعترافات از وی را در رسانه‌های «بی‌طرف» فارسی‌زبان با دستگیری الکس ساب موران، تاجر کلمبیایی در آفریقا. این تاجر بر خلاف تحریمهای امریکا (نه سازمان ملل) به تجارت بین ایران و ونزوئلا کمک می‌کرد و به درخواست امریکا دستگیر شد و کعبی رهبر یک گروه تجزیه‌طلب دارای شاخه‌ی نظامی بود که کارنامه‌اش روشن است. این تفاوت پوشش در خبر اوّل هم آشکار است؛‌ امریکا و اسرائیل در ترور و ربایش مخالفان خود بچّه‌زرنگ‌اند ولی اگر ایران همین کار را بکند قضیّه فرق می‌کند.

ترامپ آرای آلاسکا را از آن خود کرد.

- جیمی کیمل: چطور است بگذاریم ترامپ رئیس‌جمهور آلاسکا شود؛ هم اسمش شبیه زنان زندگی ترامپ است هم خودش مثل ترامپ بزرگ و سفید است و در حال ذوب شدن. تازه می‌تواند از آنجا روسیه را هم از نزدیک دید بزند.

سخنگوی وزرات خارجه: پس از تشکیل دولت بایدن درباره‌ی تماس با امریکا تصمیم می‌گیریم.

- این سخنگو را مقایسه کنید با سخنگوی سابق، بوقچی تمام عیاری که انگار از تحریریّه‌ی کیهان به این جایگاه آمده بود. الآن هم در تویتر مشغول افاضه است و پس از پیروزی بایدن نوشت که برای ما ترامپ و بایدن فرقی نمی‌کند. طفلک فکر می‌کند هنوز سخنگوست.

کیانوش جهانپور درباره‌ی سخنان احمدی‌نژاد پیرامون آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا:

«نگاههای خودعالم‌پندارنه‌ی افراد کم‌اطلاع و پرمدّعا مانند ظروف مرتبطه در جوامع مختلف به هم پیوند دارد. آنهایی هم که قبلاً این قصیده را سراییده‌اند، قافیه را مدّتهاست تنگ یافته‌اند.»

- لابد ملتفتی که ضمیر بیش از آنکه به محمود برگردد به رهبر فرزانه برمی‌گردد چون او پیش از همه این حرف را زد و گفت که ویروس را ساخته‌اند و حالا هم بازرسانشان را برای نظارت بر کاری که کرده‌اند فرستاده‌اند. شعوری در حد یک طفل نابالغ که سالهاست کشوری را به دستش سپرده‌اند.

خامنه‌ای: گرانی توجیه ندارد.

- مسلّم است که توجیه ندارد البتّه اگر معیار و ملاک ما ذهنیّت بسته و محدود آقا باشد که خواست خودش را محور عالم امکان بداند ولی اگر علومی به اسم اقتصاد و سیاست و اقتصاد سیاسی برای او معنایی داشت می‌دانست که تحریم همه‌جانبه و تورّم ناشی از آن امکان ندارد با ارزانی همراه باشد.

صالحیان، ‌رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اصفهان: لنگرگاه هستی به دست مقام معظّم رهبری است.

- عرض نکردم؟ اشکال از ماست که این را  نمی‌دانیم.

پیشین: حاشیه بر اخبار -۶۱

۳ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics