شنا در احتمالات

جمله‌های سینمایی- ۶۴                                                                                     چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱

1883

السا داتن: کاش می‌شد بعضی لحظات رو متوقّف کرد و تا ابد توش زندگی کرد؛ در احتمالات شنا کرد در حالی که لجن واقعیّت توی ساحل گیر کرده...


Serpent Queen

مادام دوپارتیه: صدای ناقوس غمگینم می‌کنه چون یا برای مرگه یا برای ازدواج. در هر دو حالت یک روح از دست می‌ره.


Downton Abby 2

مری کراولی: ازدواج مثل یک داستان کوتاه نیست. شبیه یه رمانه با کلّی پیچ و خم.

  

Traingle of Sadness

کشتی تفریحی دچار توفان و تلاطم شده و حال مسافران خراب است. در این میان کاپیتان مست امریکایی و یکی از مسافران جملات قصار دیگران را برای هم می‌خوانند. دست آخر کاپیتان می‌گوید: «دست نگه دار بگذار از دفتر یادداشتهای خودم برایت بخوانم... حکومت من مارتین لوترکینگ، مالکوم ایکس و کندی رو کشت. دولتهای دموکراتیک شیلی، نزوئلا، آرژانتین، پرو،‌ نیکاراگوئه، ‌السالوادور، ‌پاناما و بولیوی رو ساقط کرد و به کمک بریتانیا خاورمیانه رو مرزبندی کردیم و دیکتاتورهای دست‌نشانده خودمون رو روی کار آوردیم و جنگ به پرمنفعت‌ترین کسب‌وکار ما تبدیل شد...»

  

yellowstone

جان داتن: آخر روز برای فکر و تأمّل نیست، شب برای آسودگی و فراموشیه... صبح که میشه دوباره همه‌ی فکر و خیالا برمی‌گردن.


نکته: تصویر بالا آشنا نیست؟ مونیکا عروس سرخپوست جان داتن در حال رفتن به بیمارستان برای وضع حمل تصادف کرده و فرزندش را از دست داده است. او در سوگ فرزندش موی بافته‌اش را می‌برد. فاصله‌ی آنجا با اینجا بیش از آن است که به حساب دادوستد فرهنگی بگذاریم. گذشته از یکی بودن فطری انسانها، شاید یافتن شباهت بین فرهنگهایی که هنوز پیوندشان را با طبیعت از دست نداده‌اند آسانتر باشد.

  

پیشین: نوری خیره به تاریکی

۷ نظر:

  1. هورااااااا
    من ۲ - کمپین تحریم تیم ملی صفر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی زرنگی سند برد رو بعد از بازی به اسم خودت می‌زنی فرید؟

      حذف
  2. نه آبجی من تو کامنت پست قبل گفتم فوتبال از سیاست بالاتره. حالا برای اینکه در آینده شبهه مغرضانه وارد نکنی میگم ایران امریکا رو می‌بره و صعود میکنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقا از من بپرسید می‌گم بعد از شکست اول دوباره رفتن سراغ "خوبان عالم" ببینید کی گفتم.

      حذف
    2. ما رو تا نیمه نهایی ببره. من حاضرم دنگ خودمو به حسابش واریز کنم

      حذف
    3. به امریکا باختیم فرید. حالا چی میگی؟

      حذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics