اسرائیل در برابر انسانیّت

حاشیه بر اخبار -۱۰۲                                                                                       جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳



جاسوس ایرانی محل اختفای نصرالله را فاش کرد

برعکس منابع آگاه امریکایی که برآیند سخنانشان معمولاً چیز به دردخوری است، اسرائیلیان در دادن اطلاعات متناقض، ‌اشتباه و جهت‌دار به رسانه‌ها ید طولایی دارند. از ترور فخری‌نژاد تا هنیّه منابع گوناگون چند جور حرف زدند تا اصل ماجرا پنهان بماند. این خبر هم بیشتر ضدّاطلاعات به نظر می‌رسد. البتّه در داشتن نفوذی انسانی کمابیش شکّی نیست ولی ایرانی‌بودن آن برای خراب‌کردن رابطه‌ی ایران و لبنان است.

 

سخنرانی رضا پهلوی و ترامپ در نشست شورای اسرائیل-آمریکا در واشنگتن

تا پیش از وقایع چندسال اخیر هر وقت حرف از باقیمانده‌ی پهلوی‌ها می‌شد معقول‌ترین کار بدرقه‌کردن گوینده با یک لبخند خالی بود. همای سعادت امّا بر سر رضا پهلوی نشست به گونه‌ای که خودش هم باورش نمی‌شد ولی آن را با اشتباهات فجیع از بین برد. از سال ۸۸ تا الآن هر معترضی که از ترس جمهوری اسلامی به اسرائیل نزدیک شد از چاله به چاه افتاد و همه‌ی اعتبار خود را خرج کرد. این را هر کسی که وجدان داشته باشد و بویی از انسانیّت برده باشد درک می‌کند.

 

بوریس جانسون: نتانیاهو در حمام شخصی من شنود کار گذاشت

در مسابقه‌ی توحّش و سبعیّت بسیاری از سران پیشین اسرائیل رقبای خوبی برای نتانیاهو به شمار می‌‌آیند مثل آریل شارون ولی ویژگی خاص نتانیاهو آمیختن کمدی با تراژدی است؛ یک دلقک-دژخیم که از دل فیلمهای دلهره‌آور هالیوود به بیرون پرتاب شده باشد.

 

ترور مجری زن تلویزیون سوریه

حمله هدفمند به مأموران امداد و نجات و کشتن دهها تن از آنان در لبنان

این اخبار را کنار کشتن فلّه‌ای غیرنظامیان در کرانه باختری، غزّه، لبنان و سوریه بگذارید، دیگر مشروع‌بودن هدف‌قراردادن افراد نظامی برای رقبای اسرائیل به طور کامل از بین رفته است. اگر مجری یا خبرنگار یا پزشک و پرستار هدف قرار بگیرند، هدف‌گرفتن نمونه‌های اسرائیلی یا طرفدار اسرائیل هم می‌تواند مقابله به مثل تلّقی شود نه اینکه این کار برای یک‌طرف مجاز باشد -یا با هیچ واکنشی روبه‌رو نشود- و برای طرف دیگر خیر.

 

احتمال حمله به خامنه‌ای در حسینیه یا مصلّی

فرض کنید خامنه‌ای را در چندر روز گذشته می‌زدند یا همین فردا بزنند، چطور می‌شود؟ حکومت ولایت فقیه سقوط می‌کند؟ خیر، فقط خامنه‌ای که در انتهای عمر خود به سر می‌برد تبدیل به شهید می‌شود و شخص دیگری جایش را می‌گیرد. آن شخص هم هر کس باشد تفاوت اتوریته و اقتدارش با خامنه‌ای از تفاوت خامنه‌ای با خمینی بیشتر نخواهد بود.


نماینده اسرائیل منشور سازمان ملل را پاره کرد

اسرائیل دبیرکل سازمان ملل را عنصر نامطلوب و ورودش را ممنوع اعلام کرد

اسرائیل کشوری بنا شده بر اساس ترور، ‌اشغالگری و آپارتاید است. تا نتواند با رقبای خود به آشتی برسد، وارد کردن هر گونه آسیب به آنها فقط آنان را به شکل موقّت به عقب می‌راند ولی اساس اعتراض حفظ می‌شود. به اعتراضات اروپا و امریکا نگاه کنید؛ هیچ‌گاه در چند دهه‌ی گذشته شاهد این جوّ غیراسرائیلی نبوده‌ایم. شعار «از نهر تا بحر» تا یک‌سال پیش عمدتا از دهان اکثر فلسطینیان و برخی مدافعان تندرو آنان شنیده می‌شد و حالا این شعار همه‌جا پراکنده شده است. اسلحه هیچگاه نمی‌تواند در برابر انسانیّت قد علم کند. 

 

پیشین: جهان‌بینی ضدّ دینی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics