حاشیه بر اخبار -۶۵

                                                                                                   ‌چهار‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

 

سیّدمحمود علوی:‌ گرچه حرمت تولید سلاح اتمی، فتوای رهبر انقلاب است ولی اگر گربه را گوشه‌ای گیر بیندازند،‌ رفتارش فرق می‌کند.

- گذشته از طنز خودگربه‌پنداری نظام، نزدیک‌ترین تفسیر این است که می‌خواهند بایدن را به برداشتن تحریمها با فرار رو به جلو تهدید کنند ولی تفسیر بعیدی هم دارد که می‌دانید و من هم پیشتر گفته‌ام که این فتواها حکم اوّلیّه است و در صورت لزوم می‌تواند عندالاضطرار عوض شود.

 

احتمال عمدی‌بودن شلیک به هواپیمای اوکراین در فایل صوتی منسوب به ظریف.

- وقتی شخصی در حدّ ظریف از احتمال می‌گوید باید آن را جدّی گرفت و منظور از نفوذی هم که معلوم است. وقتی خطای سیستماتیک به شکست می‌انجامد،‌ عاملان آن نفوذی معرّفی می‌شوند مثل سعید امامی. می‌دانیم و می‌دانید که اگر فیلم شلیک موشک در کار نبود، سقوط مسئله‌ای فنّی اعلام می‌شد و کار به اینجا نمی‌کشید.

 

علوی: عامل ترور فخری‌زاده از نیروهای مسلّح بود.

- یک‌قدم تا اعلام یک «نفوذی» دیگر در سپاه. به شباهت این خبر و خبر بالا دقّت کنید تا معلوم شود پشت‌پرده چه خبرهایی است.

 

تسنیم (نزدیک به سپاه) از اظهارات علوی درباره‌ی ترور فخری‌زاده و ساخت بمب اتم انتقاد کرد.

- شما انتقاد نکنید، ‌چه کسی کند؟ تیم حفاظت فخری‌زاده از نیروهای نظامی (و نه وزارت اطلاعات) بود و سپاهیان سابقه‌ی زیادی در «نفوذی»شدن داشتند و دارند. در ضمن حرفهای علوی درباره‌ی بمب حتماً با اجازه از بالا بوده و امکان ندارد که سر خود بیان شده باشد. ادّعای نفوذ در نطنز هم انتخاب بین بد و بدتر بین احتمال دیگر یعنی حمله به آن تأسیسات بود که ساخت تأسیسات جدید در دل کوه آن را بیشتر تقویت می‌کند.

 

تبریزیان: ‌واکسن‌های خارجی تغییراتی در شما پدید می‌آورند که به هم‌جنس‌بازی متمایل می‌شوید.

- قبلاً از این حرفها شاخ درمی‌آوردیم ولی وقتی رهبرنظام که حامی و مشوّق تبریزیان است، ویروس را ساخته‌ی فرنگیان می‌داند و ورود واکسنشان را ممنوع می‌کند،‌ این حرفها دیگر عادی به نظر می‌رسد.

 

علوی: این فیلم و سریالها کار ما بود: روباه، ‌ماجرای نیم‌روز، ‌شبی که ماه کامل شد، سیانور، امکان مینا، روز صفر، پازل، سارق روح، تعبیر وارونه‌ی یک رؤیا،‌ خانه‌ی امن.

- می‌بیند که امکان ندارد بدون همکاری جمع گسترده‌ای از اهالی سینما این کار انجام شده باشد. پیشتر کارهای امنیّتی فقط به قشر موسوم به ارزشی سپرده می‌شد ولی حالا از بدنه‌ی سینما یارگیری می‌کنند.

 

پیشتر: حاشیه بر اخبار -۶۴

۱ نظر:

  1. بعضی وقتها به نظر میاد مطلبی که می‌تونه یه ایمای مستقل بشه تبدیل میشه به یکی از حاشیه‌ها بر اخبار. مثلا حرفهای علوی.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics