سکته‌ی ناگهانی،‌ نظام ناگهانی

                                                                                                            جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ 

 

این را خطاب به تو می‌نویسم که می‌گویند بیماری. می‌دانم که یک بیمارستان اختصاصی مستقر در بیت سالهاست آن به آن وضع سلامتی تو را زیر نظر دارد. بارها تا لب مرز رفتی و برگشتی ولی با صرف هزینه‌های هنگفت و داروهای -برای امثال من- نایاب نگهت داشتند. واقعاً نظرت درباره‌ی دختر سالم ۲۲ ساله‌ای که دقیقاً منتظر بود که گشت ارشادت او را بگیرد تا «سکته‌ی ناگهانی» کند چیست؟ مرگ به سادگی حریف شما سخت‌جانان نمی‌شود ولی برای ما همین‌قدر راحت است،‌ همین قدر آسان.

  

شک ندارم که مأمورانت که زهرا بنی‌یعقوب و بسیاری دیگر را همین‌طور روانه‌ی قبرستان کردند و سپیده رشنو و بسیاری دیگر را زدند امّا نگه داشتند تا با نگاهی خیره به زمین به اجبار اعتراف کنند، باز هم هنرنمایی خود را ادامه خواهند داد. راستی وقتی تصویر دختری رو‌به‌موت با گوش و بینی خونین را دیدی، به چه فکر کردی؟ وجدان زنگار گرفته‌ات تکان خورد یا همچنان نگران منکر کشف حجاب روی تخت بیمارستان بودی؟


در سخنانی در دفاع از گشت ارشاد، نظامت را نظامی اسلامی و مانند پیامبر و امام اوّل خواندی؛‌ تو که زمانی تاریخ اسلام درس می‌دادی، آنجا هم به خاطر نوع پوشش زنان را دستگیر یا ضرب و جرح می‌کردند؟ آنجا هم زنان را می‌کشتند؟ آ‌ن امامی که می‌گفت حق دارد اگر کسی از غصّه جان دهد وقتی بشنود که سرباز دشمن زیورآلات زنی غیرمسلمان را به زور از او گرفته، درباره‌ی قتل مهسا امینی چه می‌گوید؟ بعضی منتقدان، برداشت نظامت از اسلام را متعلّق به چهارده قرن پیش می‌دانند؛ خیر حتّی چهارده قرن پیش هم آش به این شوری نبود. نظام تو ناگهانی است،‌ ناگهانی‌تر از سکته‌ی دختری معصوم که خودش را برای رفتن به دانشگاه آماده می‌کرد. وقت شما حالا نیست، شما نماینده‌ی یک تفکّر منحط و منقرض‌اید،‌ یک سکته در خلاف جهت تکامل تاریخ، واقعه‌ای سخت نامنتظر مثل بلای ناگهانی.

۵ نظر:

  1. خب مثل اینکه باید مهساها کشته بشن تا شما عمق فاجعه رو ببینی. با این وجود میزنیم به تخته...

    پاسخحذف
  2. برای جان کسانی که متفاوت می اندیشند و رفتار می کنند کمترین ارزشی قائل نیستند

    پاسخحذف
  3. سلام
    بایک پلنگ یا کفتار یا گرگ وحشی و درنده که سالهاست کارش پاره کردن و دریدن و خونریزی و جنایت است چه حرفی می شود زد ؟ با چه زبانی ؟ با چه منطقی ؟
    احمد قابل در نامه معروفش به رهبر گقته بود مباشران و عاملان قتلهای زنجیره ای به شما ( رهبر ) اطلاع داده اند که چطور بعضی از مخالفان و منتقدان حکومت را از بین برده اند.در یک مورد سکوت کرده و در یک مورد لبخند زده .
    برای حیوانی که تمام زندگیش در لجن و کثافت بوده و جز عیش و نوش و لدتهای مادی چیزی نمی فهمد چه حرفی دارید که بزنید؟
    من می گویم حرف زدن بس است.چون گوش شنوایی نیست.
    درست مثل اینکه جلوی یک کفتار یا گرگ وحشی بایستی و با منطق و استدلال بخواهی به او بفهمانی که سبک زندگیش اشتباه است.این رفتار نتیجه ای جز دریده شدن و نابودی توسط آن حیوان وحشی نخواهد داشت.
    چرا به خدای حکیم و گفته هایش ایمان نمی آوریم و چرا در صدد توجیه واقعیات هستیم ؟
    زینب کبری سلام الله علیها به آن ملعون ازل و ابد خطاب کرد و کلام خدا را بر زبان جاری کرد که حقیقت محض است :
    "ثم کان عاقبه الدین اسا السو ان کذبّوا بآیات الله و کانو بها یستهزئون "
    عاقبت کسانی که در زشتکاری و پستی و خلافکاری عمرشان را صرف کرده اند این است که در برابر حق و حقیقت بی تفاوت نمی مانند .نه تنها تکدیب می کنند بلکه سخن حق و گوینده سخن حق را مورد تمسخر و استهزا قرار می دهند .
    با کسی که به پایان راه رسیده است و راه توبه و بازگشت به سمت خدا و حقیقت را به روی خودش بسته است چه صحبتی می کنید ؟
    انسان عاقل و حکیم جایی لب به سخن می گشاید که کمترین احتمالی برای تاثیر سخنش بدهد.
    خامته ای و حکومت خبیثه او بارها ثابت کرده اند که فقط منطق حیوانات را می فهنند .تا پای زور نباشد هیچ حرفی را نمی پدیرند .
    این حکومت با وجود جنایتکاران وحیوانات پستی که جز نفسانیت هیچ داشته و موجودی ای ندارند تا صدهزارسال دیگر هم اصلاح نخواهد شد .
    امید که هر چه زودتر این حکومت ریشه کن شود .
    حتی اگر پسر شاه هم بیاید من معتقدم وضع مردم از خیلی جهات بهتر از وضع کنونی است .

    پاسخحذف
  4. حال ایزد نشان چطوره عیار؟
    احساس میکنم شما به عالم بالا وصلی

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics