خدای تنهایان

جمله‌های سینمایی -۶۷                                                                                   جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

      

Are You There God? It's Me, Margaret. - 2023

مارگارت: خدایا تو کنیسه دنبالت گشتم، توی کلیسا دنبالت گشتم ولی هیچ‌جا پیدات نکردم. چرا آخه؟ چرا فقط وقتی تنهام تو رو احساس می‌کنم؟

    

Great Expectations (Series) - 2023 

پیپ به بیدی: تو بهترین و باهوش‌ترین دختر مدرسه‌ای ولی خب دختری دیگه. هوش برای دختر مثل شاخ برای اسب می‌مومنه!

  

The Count of Monte Cristo - 2002 

ادموند دانتس به کشیشی که با کندن تونل وارد سلولش شده است:

- دیوارای سلول هفت‌هزار و پونصد تا سنگ داره... جمله‌های سینمایی -۶۷

کشیش: ولی هنوز براشون اسم انتخاب نکردی!

  

What's Love Got to Do with It? - 2022

روبی دختر بریتانیایی از پسر پاکستانی‌الاصل که از کودکی با هم بزرگ شدند می‌پرسد که فرق ما چیست؟

کاظم: از تو هر هفته یک‌‌بار نمی‌پرسن که اصالتا کجایی هستی یا هر چند وقت یک‌بار برمی‌گردی پاکستان؟ تو انگلیسی هستی و من «متولّد انگلیس»، تو لازم نیست که از طرف همه‌ی آدمای با پوست قهوه‌ای بعد از هر حمله‌ی تروریستی عذرخواهی کنی، بین پلاک شماره ۴۷ با پلاک شماره ۴۹ یک قاره کامل تفاوت وجود داره.


Judgment at Nuremberg - 1961

ارنست یانیگ،‌ یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضایی آلمان نازی به قاضی دادگاه نورنبرگ: 

- قاضی هیوود، من هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که کار به قربانی شدن مردم،‌ اون میلیونها نفر برسه. باید حرف من رو باور کنید، باید باور کنید...

قاضی هیوود: کار وقتی به اون مرحله رسید که شما اوّلین نفر رو به مرگ محکوم کردید، در حالی که می‌دونستید بیگناهه.

 

پیشین: گهی پشت زین و گهی زین به پشت

۴ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics