ایماگویه‌های هنرپیشگان- مردان


آخرین باری که ایماگویه گذاشتم از شخصیّت‌هایی بود که در فیلم خلق شده بودند و این بار از خود هنرپیشگان در بازی زندگی؛ امروز مردان و فردا زنان با تشکّر ویژه از زنده‌یاد« دنیای تصویر».
جیمز دین: طوری آرزو کنید که انگار همیشه زنده می‌مانید و طوری زندگی کنید که انگار همین امروز می‌میرید... شون کانری: راستش را بخواهید حساب سنّم دستم نبود، تا اینکه برای یک چک‌آپ کامل رفتم پیش دکتر. گفت که قلب یک مرد جوان را داری امّا« جوون نیستی، چهل سالت است»... ساموئل.ال. جکسون:] با توجّه به سیاه‌پوست بودنش[ چیزی که اعصابم را خرد می‌کند این است که همه فکر می‌کنند من موسیقی جاز را دوست دارم... آنتونی هاپکینز: به نظرم هانیبال آدم جالبی است که می‌توانی با او ناهار بخوری به شرط اینکه ناهارش نباشی... همفری بوگارت: من از تشییع جنازه‌ها بدم می‌آید. این مراسم برای شخص مرده نیست، بلکه برای آدم‌هایی است که زنده مانده‌اند و] به همین دلیل[ از عزاداری لذّت می‌برند... جان وین: دلم می‌خواهد در خاطره‌ها بمانم. خوب... مکزیکی‌ها ضرب‌المثلی دارند که معنیش این می‌شود:« او زشت، قوی و بزرگ بود»... مارلون براندو:1- من یکی از آن افرادیم که فکر می‌کنم اگر در این زندگی آدم خوبی باشم، وقتی بمیرم به فرانسه خواهم رفت2- در برابر زن‌ها یک چوب بلند با یک حلقه‌ی چرمی در انتهایش برمی‌دارم. حلقه را دور گردنشان می‌اندازم تا نه بتوانند فرار کنند و نه نزدیک شوند؛ انگار دارم مار می‌گیرم.3- هرچقدر احساساتی‌تر باشید به درنده‌خویی نزدیک‌ترید. هیچ وقت به خودتان اجازه ندهید چیزی را حس کنید، چون همیشه بیش از حد حسّش می‌کنید... آل پاچینو ]خطاب به رابرت دونیرو[: در تمام این سال‌ها مردم ما را در برابر هم قرار داده‌اند و با هم مقایسه کرده‌اند. من به وضوح بلندقدترم و بیشتر شبیه هنرپیشگان نقش اوّل و تو بهترین بازیگر نسل ماهستی البتّه احتمالاً اگر مرا در نظر نگیری... آنتونی کویین: امروز] در سینما[ مردهای زیادی نمی‌بینم. پسرهای زیادی می‌بینم که در تلویزیون با کمرهای باریک این ور و آن ور می‌روند امّا بینشان مردی نمی‌بینم... جک نیکلسون:1- شما فقط به دو نفر در زندگیتان دروغ می‌گویید: نامزدتان و پلیس 2-] با اشاره به فیلم پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته[: من دیگر دیوانه نیستم؛ تمام چیزهای خوب، روزی تمام می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics