فضل‌الله و وليّ امر

       
درباره علّامه فضل‌الله در این یک روز بسیار گفتند و بیشتر هم خواهند گفت، از تحقیق تاریخی ایشان پیرامون صدر اسلام که با کمال تعجّب با فتوای فقهی برخی آیات قم از جمله آقای وحید خراسانی روبه‌رو شد تا اعتدال ایشان در همزیستی با اهل سنّت و دیگر ادیان، نپذیرفتن مرجعیّت رهبر ایران، نحوه‌ی اذان و اقامه‌ گفتن ایشان و دیگر فتواها و رفتارهایی که بسیاری را خوش نمی‌آمد و باعث شد از سفر ایشان به ایران جلوگیری کنند. امّا آنچه من خود شخصاً از زبان او شنیدم گله‌ی ملایمی بود از تندرویهای طرفداران رهبر نظام. در مصاحبه‌ای با دفاع از انقلاب ایران، از ناخرسندی خود از برخی غلوها گفت. مصاحبه‌کننده وقتی با اصرار از مصادیق آن پرسید، فضل‌الله با کمی اکراه جواب داد که مثلاً همین که به آقای خامنه‌ای می‌گویند «ولیّ امر مسلمین جهان»؛ من لبنانی هستم و اینجا انتخاباتی برگزار نشده تا من و هموطنانم به ایشان رأی داده باشیم، ایشان منتخب خبرگان ایران است، با این حساب چطور ولیّ امر من که اینجا زندگی می‌کنم به شمار می‌رود؟ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics