همه چیز دگرگون می‌شود


                                                                                                   ‌‌  شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ 
  
  
هر آنچه سطحی است تغییر می‌کند
و هر آنچه ژرف است
شیوه‌های تفکّر
و همه چیز جهان عوض می‌شود
آب‌وهوا به مرور زمان فرق می‌کند
شبان گلّه‌اش را عوض می‌کند
حال که همه چیز دگرگون می‌شود
شگفت نیست اگر من نیز تغییر کنم

درخشش بهترین الماس
دست‌به‌دست که شود فرق می‌کند
پرنده لانه‌ی خویش را عوض می‌کند
احساس عاشق دگرگون می‌شود
سالک نیز راهش را تغییر می‌دهد
هرچند دردناک باشد
حال که همه‌چیز دگرگون می‌شود
شگفت نیست اگر من نیز تغییر کنم
  
همه‌چیز دگرگون می‌شود

مسیر خورشید تغییر می‌کند
تا به شب مجال دهد
گیاه تغییر می‌یابد و می‌پوشد
ردای سبز بهاران
رنگ پوست حیوانات تغییر می‌یابد و
موی سالخوردگان
حال که همه چیز دگرگون می‌شود
شگفت نیست اگر من نیز تغییر کنم

امّا نه عشق من هرگز تغییر می‌کند
- مهم نیست چقدر دور بیفتم-
و نه خاطره‌ و دردم
از سرزمین و مردمم
  
هر آنچه دیروز تغییر کرده است
فردا نیز باید دگرگون شود
چونان من که تغییر می‌کنم
در این دوردست
   
همه چیز دگرگون می‌شود

امّا نه عشق من هرگز تغییر می‌کند
- مهم نیست چقدر دور بیفتم-
و نه خاطره‌ و دردم
از سرزمین و مردمم

همه‌چیز دگرگون می‌شود 
 
مرسدس سوسا خواننده‌ی فقید آرژانتینی که صدای وی سالها الهام‌بخش مبارزان امریکای لاتین بود، این ترانه را اجرا کرده است که می‌توانید اینجا بشنوید یا اینجا ببینید. نانی مورتّی از این آهنگ در فیلم «ما پاپ داریم» استفاده کرد. (اینجا)

۲ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics