موزه‌ی احمدی‌نژاد


                                                                                                        دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲
   
   
 پیشنهاد داده‌اند که موزه‌ی احمدی‌نژاد تأسیس شود. گوشه‌ای از کارهای وی در هشت سال گذشته:
  
عزل و نصبهای فراوان و بی‌مقدّمه، برخورد با منتقدان شاغل در دولت، کاغذپاره‌خواندن قطعنامه‌ها، زیرپاگذاشتن توافقها با ان.پی.تی، انحلال سازمان برنامه‌ و بودجه، سخنانش درباره‌ی هولوکاست (حادثه یازده سپتامبر و...)، محو اسرائیل از نقشه‌ی زمین، دروغگویی وتهمت‌زنی در مناظره‌های ۸۸، سهیم‌بودن در تقلّب بزرگ انتخاباتی، لحن و گفتار لمپنی، پخش پول (و سهام عدالت و بعضی اجناس) بین مردم در سفرهای استانی، توهّم قداست و بحث هاله‌ی نور ( وبعد دروغگویی درباره‌ی گفتن این سخنان)، شال سبز انداختن و نمایش سیّدی، جلوگیری مضر و بی‌استدلال از تغییر ساعت کشور، سواد اندکی که با مدرک ادّعایی او نمی‌خواند (مانند سخنانش درباره‌ی ساخت انرژی هسته‌ای در خانه و..)، جنجال در مجلس با پخش فیلم فاضل لاریجانی، ترویج برداشتهای خرافه‌آمیز و سطحی از باورهای دینی، پیشنهاد به روحانی برای خرید رأی ان.پی.تی با پرداخت پول، نامه‌های بی‌جواب به سران کشورها و شخصیّتها، گم‌شدن مقدار زیادی از بودجه از زمان شهرداری تا ریاست جمهوری و... دهها موضوع دیگر. 
  
بی‌گمان بسیاری از خوانندگان همین الآن دست‌به‌نقد می‌توانند چند مورد دیگر را اضافه کند که هر کدام به تنهایی مصادیق بسیاری داشته‌اند. قصد من جمع‌آوری تمام دسته‌گلهای محمود احمدی‌نژاد نبود. ما گاهی خودمان را به نداشتن حافظه‌ی تاریخی متّهم می‌کنیم؛ عرض من این است که نگذاریم این یک قلم از دست در برود. یقیناً تأسیس موزه‌ی احمدی‌نژاد –ولو در فضای مجازی- و دسته‌بندی تمام تخلّفات گسترده‌ی وی در جلوگیری از تکرار آنها سهم دارد. گاهی وقتها با اندیشیدن به موارد بالا نمی‌توانم باور کنم چنین کسی هشت‌سال سکّاندار امور اجرایی ایران بوده است. واقعاً استحقاقش را داشتیم؟
 
 

۷ نظر:

  1. شایسته اش بودیم شک نکن
    هنوز هم هستیم
    برمی گردد حتما

    پاسخحذف
  2. سلام،
    مشکل احمدی نژاد نبود که. مگر مردم بهش رای دادن؟‌ مشکلات ساختاری و انسانی ی که احمدی نژاد را به قدرت رساندند هنوز بر جا هستند و احتمالا به زودی زهر خود را خواهند ریخت، مگر اینکه گربه زاهد و مسلمان شده باشد.

    پاسخحذف
  3. پ.ن.

    البته می توان پرسید آیا ما استحقاق آن مشکلات ساختاری و انسانی که علت به قدرت رسیدن احمدی نژاد است را داریم؟ به نظر من، بلی. از ماست که بر ماست.

    پاسخحذف
  4. اینجاش بدتر دل آدم رو می سوزونه که یه عده هم همیشه هستن که بگن بله شایسته اش بودیم، حتی شایسته خیلی بدترش هم بودیم اصلا هنوز هم هستیم!

    پاسخحذف
  5. اگر جواب بدهيم كه نه نداشتيم، يقه چه كسی را بگيريم؟
    اگر جواب بدهيم كه بله اين ساختار سياسی و انسانی استحقاق ماست، چه راهی برای تغيير آن خواهيم يافت؟ (چون ساختارها كه يكشبه عوض نمی‌شوند)
    تفاوت روحانی و احمدی نژاد زياد است، آيا اگر استحقاق احمدی نژاد را داشتيم، استحقاق روحانی را هم داريم؟ چطور اين همه تفاوت را پيش و پس از انتخابات توجيه كنيم؟

    پاسخحذف
  6. از امام مقوایی تا پدربزرگ بذله‌گو
    http://jedaal.net/2013/10/22/%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%85%d9%82%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%b0%d9%84%d9%87%e2%80%8c%da%af%d9%88/

    پاسخحذف
  7. جناب این آدرس شبکه های اجتماعی را اضافه کنید لطفا (:

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics