بازی با آتش سبز


                                                                                                           جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ 
  
  
چند نکته درباره‌ی درگیری فرزندان موسوی و رهنورد با مأمور:
  
۱- از آنجا که تیم حفاظتی جدید برگزیده‌ی شمخانی هستند، مسئولیّت هر عملی از آنان با دولت جدید است. اگر چنین هم نبود، مسئولیّت پی‌گیری کاری که «دیگران» کرده‌اند، شناسایی و معرّفی خاطی به مردم و مقامهای قضایی با دولت جدید است. پس دولت روحانی از دو جنبه مسئولیّت دارد، هم عمل به عهده‌ی آنان است و هم پی‌گیری هر تخلّفی.
  
۲- این به آن معنا نیست که عمل مذکور کار کسانی در دولت است. حتّی اگر آن افراد منتخب شمخانی باشند، تماس نیروهای امنیّتی ِدر سایه (طیف گسترده‌ای از اطّلاعات سپاه که زمام دستگاه اطّلاعاتی را در دست دارند تا بخش ناسالم و بی‌نام سپاه) با افراد و به خدمت گرفتن آنان کاملاً میسّر است.
   
۳- با توجّه به ایرادگیری بی‌سابقه آن مأمور و شروع درگیری، احتمال اینکه آنرا فقط ناشی از خشم آنی وی بدانیم اندک است. به احتمال زیاد درگیری و خبرسازی (شاید نه تا به این حد) به وی سپرده شده بود. چرا این عمل انجام شد؟
  
الف. بحرانها شروع شده است. بحران‌سازی خوراک نیروهای در سایه برای خراب‌کردن اوضاع روبه‌بهبود است(خراب‌کردن وجهه‌ی دولت روحانی، در حاشیه قراردادن برخی اخبار و...). مهم نیست که سرانجام چه می‌شود، ابتدا باید جرقّه‌ای زده شود.
ب. سنجش میزان قدرت دولت جدید در صورت بروز بحران. آیا روحانی قوی و مصمّم عمل می‌کند یا باری‌به‌هرجهت آنرا می‌گذراند؟
ج. سنجش جایگاه موسوی و رهنورد بین مردم. با گذشت زمان و روی کار آمدن روحانی، برای ادامه، رفع حصر یا محاکمه یا هر کار دیگری ابتدا باید فهمید که آیا موسوی و رهنورد هنوز آن اقبال مردمی را دارند یا نه. پس مهمتر از خود عمل، تست‌کردن واکنشها به آن است.
  
بخش الف به عهده‌ی بحران‌سازان است؛ این سالهاست که شغل آنان است و اصلاً عجیب نیست. دو بخش دیگر است که اهمّیّت دارد. بخش ب به عهده‌ی دولت روحانی است. اگر پی‌گیری نکردن یک تخلّف در زندان، قوّه‌ی قضا و تمام مسئولان عالی را زیر سؤال ببرد (که می‌برد) چرا تخلّف بی‌پاسخ در قوّه‌ی مجریه، آنرا زیر سؤال نبرد؟ بخش ج نیز به عهده‌ی من و شماست که نشان دهیم گرفتار روزمرّگی نشده‌ایم و سران سبز همچنان محبوبیّت گسترده‌ای دارند. علاوه بر آن سنجش بخش ب و نقد دولت روحانی نیز وظیفه‌ی همه‌ی کسانی است که بیانیّه دادند که «ما بی‌قید و شرط همراه دولت نیستیم و از این پس منتقد دولت هستیم»؛ الآن وقت امتحان است. اگر دولت و مردم به وظیفه‌ی خود عمل نکنند، کام بخش تاریک حاکمیّت برآورده می‌شود و گرنه در صورت نشان‌دادن واکنش لازم، این عمل به تحریک جنبش سبز و بازسازی آن می‌انجامد.

۵ نظر:

  1. سوپر سبز . با سلام . یرای دومین بار خواهش میکنم در صورتی که برایتان امکان دارد اخبار گذشته ستون وبچین را دیر تر حذف کنید .

    پاسخحذف
  2. البته که گاز گرفتن دختر میر حسین محکوم است اما ای کاش واسه این همه زندانی و شکنجه واعدام هم همینجور واکنش نشان میدادید. مثلان امروز جوانی به اسم حبیب الله گلپر اعدام شد اما دریغ از حتی یک کلمه از شمایان در این مورد. ایا این موضوع حتی برای خودتان هم سوال برانگیز نیست که چطور یک گاز گرفتن میتونه مهمتر از گرفتن جان یک انسان باشه؟ و....و.....و....

    پاسخحذف
  3. سلام. برداشت من از بند جیم نشان ندادن محبوبیت میرحسین است چون رفع حصرش را سخت تر می کند.

    پاسخحذف
  4. عدم برگزاری دیدار مسوولان نظام با آیت الله خامنه ای در روز عید غدیر ر خلاف روال سال‌های گذشته و همزمان انتشار عکسی از مجتبی خامنه‌ای در حال تدریس درس خارج فقه عجب نیست؟

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics