فال یلدای ۹۲

                                                                                                           شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
     
اوّل خواستم برای هر شخصیّتی یک فال جداگانه‌ی طنز بگذارم. دیدم حسّش نیست. فقط برای میرحسین لای حافظ را باز کردم.
   
بود آیا که در میکده‌ها بگشایند
گره از کار فروبسته‌ی ما بگشایند
اگر از بهر دل زاهد خودبین بستند
دل قوی دار  که از بهر خدا بگشایند
به صفای دل رندان ِصبوحی‌زدگان
بس در ِبسته به مفتاح دعا بگشایند

۲ نظر:

  1. ممنون آقای ایماگر عزیز , به امید آزادی میرحسین عزیز , خانم رهنورد نازنین و آقای کروبی شجاع و همه زندانیان سیاسی

    در بخشی از کتاب "دختری از ایران" خانم ستاره فرمانفرمائیان نوشته اند هیچوقت مردم ایران رو اینطور بی چشم و رو و بی پرنسیپ ندیده بوده (نقل به مضمون) - بخشی که خانم فرمانفرمائیان در مورد وقایع و اتفاقات انقلاب صحبت میکند و اینکه چگونه عده ای از دانشجویانش او را عامل امپریالیسم و صهیونیسم معرفی کرده بودند و یا باغبان خانه اش که پسرش عضو کمیته شده بوده چگونه خانه او را تصاحب کردند - , زمانی که کتاب را میخواندم از این اظهارنظر خانم فرمانفرمائیان ناراحت شدم و به نظرم بیشتر یک احساس شخصی میامد تا قضاوتی کلی در مورد یک ملت.
    ولی الآن من هم فکر میکنم اکثر ملت ایران یا نادان و ناآگاه است یا بسیار فرصت طلب و ریاکار.
    بعد از انتخابات 92 و رئیس جمهور شدن آقای روحانی! , هلهله و شادی و پایکوبی مردم از انتخاب آقای روحانی! برابر دانستن ظریف و مصدق! مدام قربان صدقه روحانی و ظریف رفتن! , با خودم کلنجار میروم که آیا واقعا این مردم نمیدانند که چه کسی کنار آنان ایستاده و دارد هزینه میدهد؟! ظریف و روحانی که مهمترین دغدغه هایشان "مقام معظم رهبری" و رضایت ایشان است به فکر مردم و آزادی و حقوق بشر هستند؟! آنهایی که میگفتند "موسوی سکوت کنی خائنی", با شرکت در انتخابات و رأی به روحانی و پس از آن شادی در خیابانها و حالا هم دفاع کورکورانه و متعصبانه از روحانی و تیمش , به موسوی خیانت نکرده اند؟! عده ای تصور میکنند این ظریف و تیم روحانی بود که توافق هسته ای را انجام داد! ولی آیا ظریف میتوانست کاری انجام دهد بدون نظارت و رضایت "مقام معظم رهبری"؟!
    ملت ما در طول تاریخ نشان داده لیاقت افراد دلسوز و صادق را ندارد .
    ببخشید نمیخواستم از نا امیدی بگم ولی آنقدر سرخورده ام از این مردم , که با دیدن عکس میرحسین و فال حافظ شما نتوانستم سکوت کنم. باز هم معذرت میخوام .
    شاد و سرافراز باشید.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics