کمی رحیمی

                                                                                                    سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳  


۱- کمی احمدی‌نژاد
در مسند قدرت: احمد توکّلی: سه قاضی عالیرتبه پس از مطالعه پرونده رحیمی به احمدی‌نژاد گفتند که قطعاً باید تحت تعقیب قرار بگیرد امّآ‌ او نپذیرفت. وی بعدها پس از اینکه مجدّداً بحث اتّهام رحیمی مطرح شد، ‌کابینه را خطّ قرمز خود خواند. او به رهبر گفته بود که اگر ثابت شود «رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی» (رحیمی) یک ریال هم اختلاس کرده است، ضمن عذرخواهی از مردم اعلام می‌کند که «شایستگی این سمت را ندارد». (احمدی‌نژاد نگفت که با فرض اثبات عدم شایستگی وی،‌ تکلیف خطبه‌ی ۲۹خرداد رهبرش چه می‌شود)
پس از قدرت: اطّلاعیّه: تمام ماجرای آقای رحیمی حتی با فرض صحت اتهامات و قبول رسیدگی قانونی و صحیح مربوط به پیش از همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده و «در آن زمان چنین مسائلی مطرح نبوده است».

۲- کمی فرافکنی
زاکانی: پیشینه رحیمی در اردوگاه هاشمی تعریف می‌شود و اساسا حضور او در اردوگاه اصولگرایان همیشه با ابهام و سؤال روبرو بود. (شاهد آن هم استانداری رحیمی در کردستان به هنگام انتخابات ۷۶ و رأی بیشتر ناطق به نسبت خاتمی، در ضمن با همین استدلال احمدی‌نژاد هم در اردوگاه هاشمی قرار می‌گیرد) 
زاکانی: رحیمی با حمایت اصلاح‌طلبان مجلس هفتم به ریاست دیوان محاسبات رسید (اصلاح‌طلبان در آن مجلس در اقلیّت بودند و آرای اصولگرایان تعیین‌کننده بود،‌در ضمن رحیمی در انتخابات مجلس چهارم و پنجم نامزد جریان محافظه‌کار بود)

۳- کمی افشاگری
رحیمی پس از اینکه پنبه‌ی آن را که نظرش به رهبر از هاشمی نزدیکتر بود می‌زند: این انتظار نمی‌رفت که از مضمون بیانیه دو صفحه‌ای شما، جز برائت از رحیمی استنباط نشود.
سایت دولت بهار: حق داری. مادرت دوبار سکته و یکی از نزدیکانت خودکشی کرد؛‌ درکت می‌کنیم.

۴- کمی مقایسه
الف. هشت شهروند عادی به اتّهام  نوشتن مطالب نامطلوب در فیس‌بوک به ۱۳۳ سال زندان محکوم شدند. (متوسّط هرکدام، حدود ۱۷ سال)
ب. امید کوکبی در اصل به علّت دادن جواب رد به پیشنهاد همکاری مسئولان هسته‌ای و در ظاهر به دلیل «همکاری با دولت متخاصم» (گرفتن ویزا و تحصیل در امریکا» و «کسب درآمد نامشروع» (پرداخت هزینه‌ی سفرها از سوی دانشگاه) به ده سال حبس محکوم شد.
ج. محمّدرضا رحیمی به اتّهام اختلاس در پرونده‌ی بیمه‌ی ایران و استانداری تهران به پنج‌سال زندان و جزای نقدی محکوم شد.

۲ نظر:

  1. در این کشور شخص خامنه ای باعث همه بدبختی ها ست و اطلاعات سپاه و همه کسانی که از رانت ها و مزایای مالی و سهمیه های دانشگاه و استخدامی سود میبرند و همین افراد مردم را سرکوب مینمایند.

    پاسخحذف
  2. یعنی ضربه ای که خامنه ای از نزدیکی نظرش به احمدی نژاد خورد از جام زهر جنگ برای امام بدتر بود.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics