چهارشنبه

جمله‌های سینمایی -۱۰

                                                                                                   چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        
گتسبی کبیر
در جلسه‌ی دوئل جی گتسبی و تام بیوکانن، ‌گتسبی به او می‌گوید که ما هر دو پول داریم پس مثل هم هستیم و تام دست می‌گذارد روی نقطه ضعف گتسبی(فقر دوران کودکی جیمز):
تام: نه؛ ما با هم فرق  داریم. من، آنها ،‌او (زنش). ما متفاوت به دنیا آمدیم، ‌این توی خون ماست و تو نمی‌تونی با حرف و عمل و دزدی و... خیال‌پردازی اینو تغییر بدی... یه دختری مث دیزی..
گتسبی:‌ خفه شو،‌ خفه شو،‌ خفه شو، ‌خفه شو، ‌خفه شو...
  
جادو در مهتاب
استنلی: من نمی‌تونم تو رو ببخشم، ‌فقط خدا می‌تونه تو رو ببخشه.
سوفی: ولی تو که گفتی خدایی وجود نداره.
استنلی: دقیقاً نکته‌ش همینه!

همچنان آلیس
لیدیا: ولی این منصفانه نیست.
آلیس: من الزامی ندارم که منصف باشم؛‌ من مادرتم.

مرد پرنده‌ای
بردمن: شصت، یه سی ِتازه‌س،‌ مادربه‌خطا.
 
پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند
کورا: از این بحث که چی درسته و چی غلطه خسته شدم.
فرانک: مردمو به‌خاطر همین‌چیزا دار می‌زنن کورا.

آسیب
آنا (ژولیت بینوش): آدمای آسیب‌دیده خطرناکن،‌ چون می‌دونن که می‌تونن (هرکاری بکنند ولی باز هم) زنده بمونن.
 
سلما
مارتین لوترکینگ: زندگی ما کامل و سرشار نخواهد بود مگر اینکه آماده باشیم که بمیریم برای آنان که دوستشان داریم و برای آنچه به آن باور داریم.
  

۲ نظر:

  1. فیلم سلما سراسر درس مقاومت است. واقعا دیدن این فیلم آدم را منقلب می‌کند. کاش ما به قدر آنها بر مطالبات خود پای می‌فشردیم.

    پاسخحذف

Real Time Web Analytics