جمله‌های سینمایی -۱۰

                                                                                                   چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        
گتسبی کبیر
در جلسه‌ی دوئل جی گتسبی و تام بیوکانن، ‌گتسبی به او می‌گوید که ما هر دو پول داریم پس مثل هم هستیم و تام دست می‌گذارد روی نقطه ضعف گتسبی(فقر دوران کودکی جیمز):
تام: نه؛ ما با هم فرق  داریم. من، آنها ،‌او (زنش). ما متفاوت به دنیا آمدیم، ‌این توی خون ماست و تو نمی‌تونی با حرف و عمل و دزدی و... خیال‌پردازی اینو تغییر بدی... یه دختری مث دیزی..
گتسبی:‌ خفه شو،‌ خفه شو،‌ خفه شو، ‌خفه شو، ‌خفه شو...
  
جادو در مهتاب
استنلی: من نمی‌تونم تو رو ببخشم، ‌فقط خدا می‌تونه تو رو ببخشه.
سوفی: ولی تو که گفتی خدایی وجود نداره.
استنلی: دقیقاً نکته‌ش همینه!

همچنان آلیس
لیدیا: ولی این منصفانه نیست.
آلیس: من الزامی ندارم که منصف باشم؛‌ من مادرتم.

مرد پرنده‌ای
بردمن: شصت، یه سی ِتازه‌س،‌ مادربه‌خطا.
 
پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند
کورا: از این بحث که چی درسته و چی غلطه خسته شدم.
فرانک: مردمو به‌خاطر همین‌چیزا دار می‌زنن کورا.

آسیب
آنا (ژولیت بینوش): آدمای آسیب‌دیده خطرناکن،‌ چون می‌دونن که می‌تونن (هرکاری بکنند ولی باز هم) زنده بمونن.
 
سلما
مارتین لوترکینگ: زندگی ما کامل و سرشار نخواهد بود مگر اینکه آماده باشیم که بمیریم برای آنان که دوستشان داریم و برای آنچه به آن باور داریم.
  

۲ نظر:

  1. فیلم سلما سراسر درس مقاومت است. واقعا دیدن این فیلم آدم را منقلب می‌کند. کاش ما به قدر آنها بر مطالبات خود پای می‌فشردیم.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics