سین هفتم – سال اشتعال ملّی

                                                                                           چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶


پارسال از سال قبلش پیش بود
«هرکه بامش بیش برفش بیش» بود
سال اشک و سال شک و سال باد
سال تشویق شعار «مرده‌باد»
قسمت ما انزوا شد،‌ به درک!
نفت مصروف غذا شد،‌ به درک!
سال رمّالی و جادو، فکّ بخت
رقص آن نظرنزدیک در جشن درخت
حرف اگر حرف است حقّا حرف من
در عراق و سوریه  حتّی یمن
با سلیمانی و طائب زد پلی
بین اوهام و جنون و کسخلی
پورسلمان نیمه‌ی جان من است
آورین بر او که ما را دژمن است
توأمان، همراه هم، بی‌ترس و بیم
شرق اوسط را به آتش می‌کشیم
نقد ممنوع است، پس از بیخ و بن
من فراقانونی‌ام جاجم نکن
خاتمی! از خشم من ایمن نباش
روی پوتین و اسد دارم کراش
عدلک جنسیّتی باشد چرند
من بدم می‌آید از لفظ «برند»
تا حسن تک‌دوره‌ای گردد هلا
ای رئیسی جان- مرسی اه- بیا
کل یوم ِخلق را سازی عروس
چون نهنگی*خفته در سال خروس
 
ضیاءالدین حسینی

*سال شصت‌وهفت، سال نهنگ بود

۶ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics