نماز نشسته

                                                                                                    یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷


احزاب گرد خندق حصرند و خسته است
آن‌کس که با یکایک ما عهد بسته است
خرداد زیر بهمن ِآوار بر سرش
قانون نانوشته‌ی بیعت، شکسته است
«چل‌سال رنج و غصّه کشیدیم و عاقبت»
نومیدی و وداع و سفر ِدسته‌دسته است
خورشید رشک برده بر آن اختر خموش
میری که از ولایت حجّاج جسته است
دشمن‌هراس ِخطبه‌درا دید فتنه‌اش
شیرازه‌ی نظام ریا را گسسته است
دور تقلّب و تغلّب بالرّعب را شکست
نقّاش سبز شهر که از خویش رسته است
فریاد اعتراض رسا با سکوت ِحصر
قدقامتی جلیّ که نمازش نشسته است

۳ نظر:

  1. بحث سوتی و توجیه و ناخلقی باربد گلشیری بود،که نوبت به شاه سیاه پوشان گلیشری رسید.
    گفتم:داستان شاه سیاه پوشان«نظامی»را خواندم، ولی روایت گلشیری را نه.
    گفت:بخوان که طرفه حکایتی ست.
    به امید یافتن نسخه پی دی اف کتاب گلشیری،راهی راسته بازار فضای مجازی شدم،روی تیتر ايمــــايان:شاه سياه‌پوشان کلیک کردم و نابرده رنج،یافتم آنچه می جستم.
    کارتان جای سپاس داشت،قدردانی می کنم.

    پاسخحذف
  2. ایماگر که به باربد گلشیری می‌گوید نرو تا جا برای ترول‌ها باز نشود که خودش فیتیله توییترش را پایین کشیده است.
    اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم؟

    پاسخحذف
  3. تا وزن این مصراع حفظ شود و معنا هم خیلی متحول نشود، پیشنهاد من این است:
    دور تقلّب و غلبه‌یْ رعب را شکست

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics