غوغای غضنفرها

                                                                                                   ‌ سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹

              

۱

شمخانی گفته که از قبل می‌دانستیم که در چه مکانی ممکن است به جان فخری‌زاده سوءقصد شود. به این می‌گویند عذر بدتر از گناه؛ ‌خوب چرا باز هم ناکام بودید؟ تلخی این شکست مضاعف است زیرا آنچنان که خواهم گفت،‌ از ما بهتران از چندسال پیش می‌دانستند که فخری‌زاده بین آبسرد و تهران در رفت‌وآمد است. این رفت‌وآمد نه صرفاً به‌خاطر حضور در یک ویلای اقامتی بلکه به خاطر وجود تأسیساتی در همان نزدیکی است که اقامت طولانی او را لازم می‌کرده است و برای همین همسرش را نیز با خود می‌برد.

 

همینجا بگویم که به هیچکدام از روایتهای رسمی به‌خاطر ضدّونقیض بودن نمی‌توان اعتماد کرد، چون نه شواهد آنها را تأیید می‌کنند و نه پروتکل‌های امنیّتی. تصاویر منتشر از صحنه نیز ذیل همین روایتها می‌گنجند و در واقع نوعی روایت تصویری رسمی از حادثه‌اند. برای همین تحلیلهای شبکه‌های مجازی و سایتها که صرفاً به همین تصاویر تکیه کرده‌اند ناقص‌اند چون این عکس‌ها ساعتها پس از حادثه و با نظارت نهادهای امنیّتی منتشر شده‌اند. فقط یک نمونه: آن چیزی که من تا کنون خوانده‌ام بر این اساس است که اتوموبیل سیاه‌رنگ متعلّق به فخری‌زاده بوده که اصلاً و ابداً قابل اثبات نیست بلکه بیشتر محتمل است که یکی از خودروهای محافظان او بوده که جلوتر حرکت می‌کرده و با شلیک به راننده‌، ‌آن را متوقّف کرده‌اند ولی اینکه فخری‌زاده در همان ماشین بوده، اصلاً معلوم نیست تا دیگر تحلیلهای بر اساس آن درست باشد.

۲

در دو روز گذشته یافتن این کانال در یوتیوب -که در دیلی‌موشن هم وجود دارد- خبرساز شده بود. چند ویدئویی که جمعشان روی هم رفته به یک‌ساعت هم نمی‌رسد مطالبی درباره‌ی فخری‌زاده و برنامه‌ی اتمی می‌گوید که ممکن نیست صرفاً داستان‌پردازی باشد. در آخرین ویدئو به ویلای آبسرد نیز اشاره می‌شود و اینکه تأسیسات خجیر –نه فقط یک تأسیسات نظامی و موشکی بلکه- از زیرمجموعه‌های مؤسّسه‌ی «سپند» زیر نظر فخری‌زاده بوده، ‌چندسال پیش از انفجار معروف در آن.

 

دلیل دیگری که بتوان محتوای این کانال را -گذشته از لحن سطحی و شعاری- جدّی گرفت،‌ انتشار عکسهایی از فخری‌زاده است که هیچ‌یک از سایتهای رسمی نداشتند. چهار یا پنج‌عکسی که اینجا وجود دارد از جوانی تا میانسالی او را در برمی‌‌گیرد و نشان می‌دهد که اگر او شبح بوده،‌ برای فضای رسمی و عموم مردم بوده نه برای از ما بهترانی که او را می‌پاییدند.

۳

غضنفرهایی که در عنوان آوردم، ممکن است شامل نفوذی‌های تیم حفاظت او باشند،‌ هم افراد بی‌دست‌وپای این تیم، هم مجلسیانی که به دنبال انجام همان کاری‌اند که اسرائیل می‌خواهد و هم پادوهای رسانه‌‌ای آنها که برای هشتگ خروج بازرسان آژانس اتمی ویدئو می‌سازند. حضور بازرسان باعث شناسایی فخری‌زاده شد یا برعکس جاسوسان نفوذی او را شناختند، بعد به آنها خبر دادند؟ به تأسیسات زیرزمینی فردو هم بازرسان آژانس پی بردند؟ طهرانی‌مقدّم و انفجار ملارد هم ناشی از حضور بازرسان آژانس بود؟ ردگیری قاسم سلیمانی هم کار بازرسان بود؟ بازرسان آژانس اسناد تورقوزآباد را کشف کردند؟ خلاصه کنم، سیستمهای اطلاعاتی رقیب منتظر افراد رسمی کراواتی‌اند که از مجاری رسمی وارد کشور می‌شوند تا به آنها اطلاعات برسانند؟

 

کار کسانی که به محض پیداشدن نشانه‌های گشایش در روابط ایران و غرب در پی صدمه‌زدن به آن برمی‌آیند،‌ منحصر به قتل بختیار نبوده و نیست. همین حالا هم چنین کسانی هستند که حیات خود را در وجود بحران می‌بینند و پروژه‌های مشابهی را پیش می‌برند؛ ‌خواه در لباس نفوذی در تیم حفاظت یا مأمور امنیّتی یا خبرنگار، روزنامه‌نگار، دیپلمات و حتّی نماینده‌ی مجلس.

۵ نظر:

  1. از مجموع سه نوشته شما دست ما نیامد که شما کدام طرفی هستی، این وری یا آن وری؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر لازم ندانی همه نگاه صفر و یکی به مسائل داشته باشند، این سوال هم پیش نمی‌آید.

      حذف
  2. شواهد نشان از دست داشتن نظام در بازگذاشتن مسیر ترور فخری زاده است.همانطور که صیاد شیرازی را به همین شیوه ترور کردند.اگر یادتان باشدپس از ترور شهید صیاد شیرازی و قبول مسئولیت آن توسط مجاهدین خلق، وزارت اطلاعات نقل به مضمون اعلام کرد در اهواز عاملان ترور راپیدا کرده و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد کرد که هیچگاه این اتفاق نیافتاد!
    نتیجه ای که من از سناریوهای متناقضی که گفته می شود این است که به احتمال زیاد، فخری زاده جای دیگری ترور شده و برای فریب افکار عمومی با صحنه سازی، روایت های دروغین می سازند.
    دقیقا شبی که ترور اتفاق افتاد، مجری رادیو اسراییل در گفتگوی با BBCفارسی به صورت صریح اعلام کرد یک موتور سوار از بغل به فخری زاده شلیک کرده به نحوی که کسی دیگر آسیب ندیده است.

    پاسخحذف
  3. در مورد مصوبه مجلس هم اطمینان کامل داشته باشیدتصمیم کل نظام بوده و با هماهنگی دولت این لایحه تصویب شده و قراره پلیس خوب و پلیس بد برای ترساندن اروپاییان و فشار به بایدن برای لغو تحریم ها استفاده شود.
    بعیداست شما ندانید!

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics