روح‌الله زم‌های آینده

حاشیه بر اخبار -۷۵                                                                     دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰

    

 

سپاه نه کشته در درگیری با نیروهای امریکایی داده است.

- احتمالاً پس از دستور ترامپ درباره‌ی شلیک به قایقهای تندرو در صورت نزدیک‌شدن به ناوهای امریکا. سردار سپاه گفته که به جایش نه سیلی زدند که آن سیلی‌ها هم مانند نمایش فرود بر یک کشتی غیرنظامی بوده است! خود امریکایی‌ها چیزی نگفتند؛ برادران سپاه که عقل درست و حسابی ندارند خودشان بند را آب دادند.

 

«سیلی» امریکا: صادره‌ی محموله‌ی ارسالی ایران برای حوثی‌ها.

- حضور «مستشاری» یعنی همین دیگر. حضور در سوریه هم زمانی فقط مستشاری بود. ولایت علاقه‌ی عجیبی به مشورت‌دادن دارد،؛ ابتدا مشورت می‌دهد، بعد سلاح می‌فرستد و در نهایت یک زمین سوخته به جا می‌گذارد، مثل سوریه.

 

ادّعای ارتش درباره‌ی آزمایش موشکی در آسمان نطنز.

- آزمایش نیروهای خودی با سر جنگی یا آزمایش اسرائیل؟ هم ممکن است که خود ایران آمادگی دفاعی نیروهایش را امتحان کند و هم کشور رقیب این کار را انجام دهد. با توجّه به اینکه «آزمایش» نزدیک مناطق مسکونی بوده، به نظر گزینه‌ی دوّم به واقع نزدیک‌تر است.

 

غضنفرآبادی: شاید امکان شناسایی ضاربان گوهر عشقی وجود نداشته باشد.

- شاید چرا؟ اصلاً وجود ندارد. واقعاً چطور می‌شود ضاربان یک پیرزن بی‌دفاع را که در روز روشن به او حمله کردند شناسایی کرد؟ اژه‌ای گفته است که در قوّه‌ی قضائیّه تحوّلی ایجاد نکردیم. اگر آنجا تحوّلی صورت نپذیرفته، ‌کمیسیون قضایی مجلس حتماً متحوّل شده است. خواهرزاده‌ی موسوی را که روز روشن با تیر زدند،‌ کسی گفت که ممکن است امکان شناسایی ضاربان نباشد؟ خیر، موضوع کاملاً مسکوت ماند. گفتن همین یک جمله خودش تحوّل بزرگی است.

 

سیّدکاظم موسوی: کسانی که دنبال آلات موسیقی‌اند از ایران بروند.

- به نظرم باید تکلیف خودشان را با این دعوتهای آشکار و پنهان بیرون‌کردن دگراندیشان و مخالفت با مهاجرت روشن کنند. با یک دست پیش می‌کشند و با دست دیگر پس می‌زنند. از یک‌طرف ایران ۱۵۰میلیونی مطلوب است و از طرف دیگر حضور مخالفان در ایران مشکل‌ساز است. فکر کنم با فرزندآوری چندبرابری طرفداران ولایت مشکل حل می‌شود. پس پاسپورت مخالفان را بدهیم دستشان و خودمان هم در بسترها آستین‌ها را بالا بزنیم. یک مشکل دیگر می‌ماند که فرزندان طرفداران ولایت الزاماً ولایت‌زده نخواهند بود. با روح‌الله زم‌های آینده چه خواهند کرد؟

 

پیشین: نبرد تفنگ بادی و ژ۳

۵ نظر:

  1. پدر زم عبا و عمامه رو برداشت. اگر یک چالش اینطوری بین آخوندها راه بیفته واقعا تماشایی میشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این چالش خیلی وقته راه افتاده ولی بی‌سروصدا

      حذف
    2. این مسئله در میان روحانیت سنتی که امکان وقوع ندارد. دامنه تاثیر کسانی مثل زم هم بسیار ناچیز است، خصوصا که بعد از ماجرای پسرش این کار را کرده. حتی کسانی مثل جناب مجتهد شبستری و کدیور و ... هم در میان بدنۀ ماهیتا سنتی حوزه واکنشی ایجاد نکردند. اضافه کنید به این مسئله کسانی را که «محکوم» به خلع لباس می‏شوند که اساساً ماهتی سیاسی پیدا کرده است تا حقوقی. بسیاری هم هستند که کلاً «دوزیست» هستند یا به دلیل مسائل شخصی خودشان لباس روحانیت را کنار می گذارند نه برای اعتراض و این جور چیزها. در کل کنار گذاشتن لباس روحانیت امر غریبی نبوده است.

      حذف
    3. این لباس روحانیت هم برای خودش مسئله‌ا‌ی شده. فکر کنم همه زمانی اینطور لباس می‌پوشیدند؛ سپس آقایان یک مد بخصوص را برگزیده‌اند و در سطح وحی منزل مقدسش کرده‌اند.

      اینها را هم ببینید جالب هستند؛ لباس روحانیون کلیمی یزد، دوره قاجار.

      https://www.7dorim.com/en/religious-figures/chacham-yousef-haim-or-sharga/

      https://www.7dorim.com/en/nobility/chacham-hakim-nehourai-nour-ol-hokama/

      حذف
  2. فضائل اخلاقی و ویژگی های امام علی (ع)
    https://arga-mag.com/781454/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d8%b9%d9%84%db%8c

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics