نبرد تفنگ بادی و ژ۳

حاشیه بر اخبار- ۷۴                                                                         چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰

             

صبح صادق: آتش‌سوزی در مرکز تحقیقات سپاه، حمله‌ای در راستای راهبرد اسرائیل بود.

بله من هم از میان دو احتمال تصادف و حمله،‌ دوّمی را ترجیح دادم چون با سابقه‌ی اتفاقات گذشته باید اصل را بر حمله گذاشت سپس تصادف؛ ضمن اینکه تصاویر مراکزی که مورد حمله قرار گرفتند از یک الگوی مشخّص پیروی می‌کند. هرچه هست، سپاه نتوانسته راهکاری برای جلوگیری از تکرار این حوادث بیابد و کسی هم دستگیر نشده، پس ادامه خواهد یافت.

 

خوش‌کوشک: روح‌الله زم، فولادوند و اسیود با هماهنگی نهادهای امنیّتی فرانسه و ترکیه مبادله شدند.

خوش‌کوشک را که می‌شناسید؟ نامش بدون کاف آخر زمانی دستمایه‌ی عالم‌نمایی اکبر گنجی بود. حالا آن متون بیشتر به طنز شبیه است تا افشاگری. او در این مدّت دهن‌لقّی‌های زیادی کرده که مهمترینش اعتراف به قتل سیّداحمد خمینی است. درباره‌ی توخالی‌بودن رجزخوانی‌های نظام هم چیزی نگویم بهتر است.

 

موساد عملیّات سپاه قدس در افریقا را خنثی کرد.

این را بگذارید کنار دو خبر بالا؛ هم از جهت مسخره‌بودن حمله به توریستهای اسرائیلی (در برابر اهداف نظامی) و هم توان شناسایی طرف مقابل. چندی پیش یک سردار سپاه را هم در سوریه ربودند و برای تخلیه اطلاعاتی درباره‌ی سرنوشت رون آراد به افریقا بردند و بعد رهایش کردند. به قول غلام پیروانی نبرد تفنگ بادی با ژ۳.

 

سوءقصد برخی نیروهای وابسته به ایران به جان مصطفی الکاظمی.

اینها از پیامدهای انتخابات عراق است که گوریل کاغذی دارد زیر میز شطرنج می‌زند. خالی‌بندی تبلیغاتی قاسم سلیمانی در نشاندن مقتدی صدر زیر پای خامنه‌ای پس از اعتراض شبه‌نظامیان شیعه به نتایج و پیروزی صدر باز هم بیشتر آشکار شد. مردم عراق دیر یا زود می‌فهمیدند که همسایه‌ی آنان فقط به دنبال سیطره بر آنان است.

 

لغو امتیاز روزنامه‌ی «کلید» پس از انتشار دست خامنه‌ای در ترسیم خطّ فقر.

تا دیروز می‌شد با دوگانه‌سازی بین دولت و نظام تقصیرها را گردن دولت انداخت ولی با انتصابات ریاست‌جمهوری -که یکی از بدترین اشتباهات خامنه‌ای در دوران زمامداری‌اش بود- دیگر نمی‌شود. زین پس همه‌ی راهها به او ختم می‌شود و این نوک کوه یخ اعتراضات آشکار آینده است. باریکلا به روزنامه‌ی جوانمرگ «کلید» و... الفاتحه.

 

پیشین: اعتیاد به شر

۵ نظر:

  1. در ترورهایشان هم سلیقه ندارند. یکجوری می‌زنند که عالم و آدم خبردار میشوند. پهپاد فرستادند!!

    پاسخحذف
  2. با سلام. در مورد آخر: یعنی عمدی در کار روزنامه بوده. کاش راجع به اشتباه مذکور مفصل تر بنویسید. چون قبلا نوشته بودید (تعبیر از من است) رهبر جایی نمی نشیدند که آب به زیرش برود. یا تصیرها یا همیشه با دولت هاست یا اینکه دولت همسو می شود که در هر دو صورت طبق میل اوست. (البته یادم نیست کدام نوشته هایتان)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام،
      درست است من این مطلب را هنگام نامزدی جهانگیری نوشتم که در هرحال برای رهبر تفاوت خاصی ایجاد نمی‌شود یا فردی همسو با او انتخاب می‌شود یا بازی دوقطبی دولت و نظام ادامه پیدا می‌کند امّا بعد دیدم که حالت اوّل می‌تواند خیلی برای او خطرناک باشد چون نابسامانی‌ها به پای او نوشته می‌شود مثل شش‌سال ابتدایی احمدی‌نژاد.

      حذف
  3. آخر بازی ایران و لبنان همه‌ش به فکر آقای الف بودم. چرا وردهاش اینقدر دیر اثر کرد؟

    پاسخحذف
  4. چون اونام یکی داشتن. اون توپه که گل شد چرا نرفت بیرون؟ جادوگره فوت کرد دیگه😈😈😈

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics