مصالح شیمیایی نظام

                                                                                                 دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
     

تاریخچه‌ی سلاح شیمیایی در سوریه به جنگ اعراب و اسرائیل برمی‌گردد که برخی کشورهای عربی مثل مصر و سوریه که دیدند نمی‌توانند با سلاحهای متعارف بر اسرائیل غلبه کنند به طرف سلاح شیمیایی رفتند. سوریه در آغاز بهار عربی داشتن این سلاح را پذیرفته بود ولی ادّعا می‌کرد که علیه دشمن خارجی استفاده خواهد کرد و نه شهروندان سوری. پس از آن هم با فشار دولت اوباما مجبور به تحویل‌دادن سلاحهای خود شد امّا گذشت زمان نادرستی هر دو ادّعا را نشان داد. نکته اینجاست که به گفته‌ی رسانه‌های بین‌المللی سوریه مواد لازم برای ساخت زرادخانه‌ی شیمیایی خود را از ایران وارد کرده بود.
  
گذشته از سهم ایران در تهیّه‌ی این مواد که همراهی ایران در استفاده از این سلاح را -که حتّی برای استفاده در برابر دشمن خارجی هم خلاف قوانین بین‌المللی است- نشان می‌دهد، نقش ایران در تسلیح و آموزش نیروهای وفادار به اسد، این احتمال را که از استفاده از این سلاح بی‌اطّلاع باشد رد می‌کند. شنود گفتگوی سفارت ایران و مقام حزب‌الله درباره‌ی استفاده‌ی آگاهانه‌ی اسد از این سلاحها به نسبت آگاهی ناشی از حضور میدانی در سوریه چیز مهمّی نیست.

پس از انتشار گزارش سازمان منع سلاحهای شیمیایی و متّهم‌شدن سوریه، سخنگوی وزارت خارجه آن را «خارج از صلاحیّت و اختیارات سازمان منع سلاحهای شیمیایی» خواند! برای اطلاع دقیقتر از جنایات اسد و نظام ایران، خواندن این گزارش نیز که بر اساس تحقیقات کامل پیرامون ۳۳۶ حمله‌ی شیمیایی در سوریه که ۹۸٪ درصد آن کار رژیم اسد و ۲٪ باقیمانده کار داعش است،‌ بسیار ضروری است. (PDF)

از قاسم سلیمانی باقیات صالحات کم ولی مغتنمی درباره‌ی ماهیّت «نظام» باقی مانده است. مهمترین آن نقل جمله‌ای طلایی از رهبر نظام بود که می‌گفت ما نگاه نمی‌کنیم چه کسی دیکتاتور است یا نیست، ما به مصالح نگاه می‌کنیم. با توجّه به کارنامه‌ی نظام در این مورد خاص می‌توان به جای آن گفت:‌ ما نگاه نمی‌کنیم چه کسی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند یا نمی‌کند، ما به مصالح نگاه می‌کنیم. این دستورالعمل ماکیاولیستی می‌تواند شامل هر امر ممنوع دیگری هم بشود.

۳ نظر:

  1. گاهی اوقات فکر می کنم خدا هم چشم هایش را روی جنایت های بعضی هامی بندد.انگار او هم به مصالح خودش نگاه می کند.😢

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اینکه می‌گویید "خدا هم چشم هایش را روی جنایت های بعضی هامی بندد"
      دلیل دارد و دلیل آن هم برای آنها که چشم گوش دارند بسیار روشن و واضح است.
      خدا اصلا وجود خارجی ندارد وگرنه از این همه جنایت که بوجود آورده باید شرمسار باشد.

      حذف
  2. "الظالم سیفی انتقم به و انتقم منه"

    آسیاب به نوبت.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics