حاشیه بر اخبار -۵۷

                                                                                                      جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹
       

سخنگوی شورای عالی امنیّت ملّی: علّت حادثه‌ی نطنز را به دلایل امنیّتی فعلاً اعلام نمی‌کنیم.
- خوب پس فرض نقص فنّی و حادثه‌بودن انفجار منتفی است. حالا اینکه این خرابکاری کار عامل خارجی یا داخلی یا ترکیبی از هر دو و با کدام انگیزه است، می‌ماند برای بعد. همین‌ که به شیوه‌ی همیشه رو به ماستمالی‌کردن نیاوردند جای شکر دارد.

ظریف سخنرانی‌اش را در سازمان ملل با گفتاری از مصدّق آغاز کرد و پایان داد.
- روش مصدّق در سیاست خارجی «موازنه‌ی منفی‌» بود که بر اساس استقلال از شرق و غرب و امتیازندادن به آنها بود نه اینکه از ترس غرب در آغوش شرق بیفتد و «نه شرقی و نه غربی» بشود «نگاه به شرق»؛ حتّی انتقاد از دولت چین برای سخنگوی وزارت بهداشت ممنوع باشد و برای خوش‌خدمتی پروازها را به آنجا قطع نکنند و کرونا وارد کنند و چشم بر رفتار حیرت‌آور کمونیستهای چین با مسلمانان ببندند. کمی حیا و خجالت هم بد نیست.

محل دفن احمد متوسّلیان و همراهانش پیدا شد.
- بازگردیم به سخنان همراه با قطعیّت امثال محسن رضایی و دهقان که می‌گفتند تا فلان وقت (مثلاً سال ۹۳) زنده بوده‌اند. گویا در همین حد باید روی اطلاعات دقیق برادر محسن حساب کرد.

قاآنی مجبور شد برای ورود به عراق ویزا بگیرد.
- عزیزان دوران حاج قاسم تمام شد. دوران قاآنی هم تمام می‌شود. اگر فردا مجبور شد برای ورود به سوریه هم ویزا بگیرد تعجّب نکنید.

علم‌الهدی در خطبه‌ی مجازی جمعه به موسوی خوئینی تاخت.
- اینها را از در بیرون کنی از پنجره وارد می‌شوند. خطبه‌ی مجازی دیگر چه صیغه‌ای است؟

اکبر گنجی: اطلاعات سپاه جوانی را می‌گیرد و به او می‌گوید که بین زندانی‌شدن بین لاتهای خلافکار و تجاوز آنها یا همکاری با ما یکی را انتخاب کن و او دوّمی را می‌پذیرد. حاصل این همکاری سردبیری چند نشریّه، ارتقا به شورای مرکزی یک حزب و گرفتن مسئولیّت در دولت روحانی بود.
- ما که هر قدر فکر کردیم نفهمیدیم کی را می‌گوید، شما چطور؟

پیشین: حاشیه بر اخبار -۵۶

۲ نظر:

  1. اخلاق حکم می کرد که اکبر گنجی به جای افشاگری و ریختن آبروی آن جوان!, به مقاله او پاسخ مستدل می داد.به نظر می آید نزد امثال آقای گنجی,افشاگری با هدف تخریب افراد راحت ترین روش پاسخگویی است.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics