مجازی و غیرمجازی!

حاشیه بر اخبار -۹۱                                                                                         یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲

  


بازجویی از عامل حمله به تاجر اسرائیلی در خاک ایران

- با جایگزین شدن کاظمی به جای طائب نه روشهای احمقانه‌ی اطلاعات سپاه در داخل و کشور عوض شد و نه از حجم شکست و آبروریز‌ی‌های بین‌المللی کاسته شد. به فرض که یک غیرنظامی اسرائیلی در یکی از نقاط جهان کشته شود؛ چه دستاوردی برای شما دارد؟ چقدر تحقیر بشوید از رو می‌روید؟

 

نامه‌ی فائزه هاشمی به اصلاح‌طلبان درباره‌ی انتخابات پیش رو

- همانطور که از «جمهوری اسلامی» فقط نامی به جا مانده از «اصلاح‌طلبان» هم خاطره‌ای بیش باقی نیست. درباره‌ی مضحکه‌ی انتخابات پیش رو هم هرچه بگویم نارساست. راههای اعتراضی گذشته کهنه شده‌اند. عباراتی مانند «تحریم» هم زمانی کارآمد بود که اصل انتخابات هنوز مشروع بود ولی یک مورد خاص باید نفی می‌شد. مطمئنم خرد جمعی خیزش اخیر راهی برای اینکه این نمایش را به چیزی علیه خودش تبدیل کند پیدا می‌کند.

  

حسن بنیانیان: تنها ۱۵ درصد دخترانی که از سیستم آموزشی حکومت عبور کرده‌اند حجاب را حکم خدا می‌دانند.

- این آمار نیز بیش از اینکه درصد موفقیّت نظام آموزشی باشد، حاصل تربیت در خانواده‌های سنّتی است. اشتباه بزرگ رهبر نظام یکی‌کردن حرام شرعی و حرام سیاسی بود. اگر اندک بختی بود که نظام این موج را از سر بگذراند با سیاسی‌شدنش، آن امکان نیز از بین رفت. حالا دیگر هر کشف حجابی اعتراضی سیاسی است و ادامه‌ی خیزش ژینا.

 

افزایش مسمومیت بر اثر مصرف الکل تقلبی

- در کنار درگیری بر سر حجاب در سطح جامعه،‌ اخبار مسمومیت‌های الکلی نیز زیر پوست جامعه‌ی ایران را نمایان می‌کند. این دو موضوع بزرگترین دستاوردهای نظام حاضر بودند و هر دو در سرخط اخبار قرار گرفته‌اند؛ درون و برون نظام ولایی.

 

ایران دولت فرانسه را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق و آزادی معترضان فراخواند.

- و در کنار آن عکس کشتگان اعتراضات اخیر و تصاویر ساچمه‌های درون بدن معترضان و چشم‌های نابینا شده را برای آموزش نحوه‌ی برخورد با معترضان برای پلیس فرانسه ارسال کرد.

   

رهبرنظام خواستار برخورد با فضای مجازی و غیرمجازی شد.

- ظاهراً کبر سن روزبه‌روز بیشتر بر او اثر می‌گذارد. مجازی و غیرمجازی تعبیر جالبی است؛ یک‌باره بگو برخورد با همه! در حالی که صغیر و کبیر را گرفته‌اند و دیگران را هم تهدید کرده‌اند، یکی از اعضای بیت اخیراً تلاش کرد که تصویری مسالمت‌جوتر از او ترسیم کند و حساب زیردستان را از او جدا کند. شاهد از عالم غیب که نه، از عالم شهود رسید و خودش گفت که بیشتر بگیرید و ببیندید.


میرسلیم: این تعبیر که خودروهای داخلی «آشغال»‌ هستند، بی‌احترامی محرز به ساحت رهبر معظّم انقلاب است.

- پیش‌بینی می‌کنم فحّاشی خلاقانه به خودروهای داخلی بلافاصله در فضای «مجازی و غیرمجازی» همه‌گیر شود.  

میرسلیم در زمان تصدّی وزارت ارشاد از خود تصویر ترسناک «لاجوردی‌»طوری به نمایش گذاشته بود. فکر می‌کنید فقط اوست که به سطح یک دلقک نزول کرده؟ خیر،‌ همه همینطورند از آن بالا تا پایین. صندلی قدرت است که مانع افشای چهره‌ی زیر ماسک می‌شود؛‌ کنار که برود همه یک‌پا میرسلیم‌اند.

 

پیشین: پژواک دیرپای ۶۷

۲ نظر:

  1. اسرائیل کارهایش را چراغ مخفی جلو می‌برد و هیچ ردی باقی نمی‌گذارد بعد اینها با حکومت آلبانی بندوبست می‌کنند و بلافاصله آن را در توییتر اعلام می‌کنند!!! حق این احمقها این است که تحقیر بشوند.

    پاسخحذف
  2. مسمومیتهای زنجیره‌ای الکلی به نظر مشکوک می‌آید. بعید نیست اتاق فکر "بمبک بدبو" پشت آن باشد تا ریسک استفاده از الکل را بالا ببرند و خبرسازی جعلی هم بکنند.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics