موساد و عکس «امام» در ماه

                                                                                                               یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲

بعد از چهار دهه پارسال فیلمی از یکی از عوامل ساواک پخش شد که مدّعی بود ترویج شایعه‌ی عکس آیت‌الله خمینی در ماه کار آنان و با کمک موساد بوده است تا عوام‌گرایی را ترویج دهند و... گذشته از تناقض‌هایی که در حرفهای طوطی‌وارش هست، بد نیست ببینیم برخی افراد که تحت تأثیر موساد قرار گرفتند، ‌چه کسانی بودند:

 

آقای اخوان مرعشی می‌گفت: در مشهد من، ‌آقای خامنه‌ای، ‌آقای طبسی تولیت، ‌آمیرزاجوادآقای تهرانی، ‌آشیخ علی فلسفی و آشیخ مهدی نوقانی در اتاقی بودیم. گفتند الآن عکس آقای خمینی در ماه ظاهر شده است و ما انکار کردیم و گفتیم چنین نیست. آقای طبسی گفت: «آقا بیایید ببینید! الآن پیداست!» و به زور ما را بیرون کشانید. آمیرزا جواد آقای تهرانی که می‌دانست این حرف اصلی ندارد از اتاق بیرون نیامد. من به ماه نگاه کردم و گفتم: «من که چیزی نمی‌بینم». آقای طبسی با تندی گفت: «تو همیشه مناقشه می‌کنی؛ نباید همه چیز را انکار کنی!» آقای فلسفی گفت: «من چیزی حس نمی‌کنم». اقای خامنه‌ای گفت: «چشمهای من ضعیف است لذا نمی‌توانم شهادت بدهم ولی مثل اینکه کلف‌های ماه (لکه‌های روی ماه) قدری بیشتر شده است.» یعنی مثل اینکه تفاوتی احساس می‌کنم. آشیخ مهدی نوقانی گفت: «من عبا و عمامه‌ای می‌بینم ولی خویی است یا خمینی تشخیص نمی‌دهم» (جرعه‌ای از دریا، شبیری زنجانی، ج۳، ص۶۶۹)

  

خود خمینی البتّه تحت تأثیر «موساد» قرار نگرفت و در جواب هاشمی رفسنجانی گفت: «این بازی‌ها را هیچ وقت باور نکنید. کسی در ماه عکس ندارد، توهم می‌شود. آدم وقتی به یک چیزی فکر می‌کند و از دور نگاه می‌کند ذهنش آنجا خلق می‌کند.» به هر حال این شایعه کار خودش را کرد و با شعارهایی مثل «مردم چه وقت خوابه عکس امام تو ماهه» و نظایر آن سطح شعور انقلابیون ۵۷ را نمایان کرد. از میان افراد حاضر در جلسه‌ی فوق، جواب دوپهلو، طعنه‌آمیز و رندانه‌ی نفر آخر خیلی چسبید.

۲ نظر:

  1. رندتر از نفر آخر شخص ایزدنشان است که یکی به نعل می‌زند یکی به میخ. پیش از دوران زمامداری و تا حدی بعد از آن همیشه شترمرغ‌وار موضعی میانه اتخاذ می‌کرد تا بعد مسئولیتی نپذیرد. قاعده‌ای که با دفاع جانانه از احمدی‌نژاد نقض و آغاز سقوطش شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. و از او رندتر ایزدنشان قبلی که انکارش را درگوشی به رفسنجانی گفت و نه در ملا عام که شایع شده بود

      حذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics