جنگل نوین جهانی

حاشیه بر اخبار -۱۰۰                                                                                       شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳


حجّت کریمی: اگر جزئیّات مذاکره با استقلال را بگویم،‌ بیرانوند باید چادر سرش کند.

- لازم نیست که به میزان شناعت چنین ناادبیات جنسیّت‌زده‌ای اشاره شود. کمی فشار لازم است تا ضدّاندیشه‌ای که چادر سر مجید توکّلی می‌کند، در مقام یک مدیر نیز شباهت به جنس دیگر را نشانه‌ی تحقیر بداند؛ با این تفاوت که کمی شسته‌رفته‌تر از لات چاله‌میدانی است که می‌گوید «از زن کمترم اگر...». چنین کسانی مدیران سطح بالای ورزشی این مملکت بوده‌اند و احتمالاً خواهند بود و طبعاً کمیته‌ی «اخلاق» اصلاً نیازی نمی‌بیند که مانند حساسیّت به «لهجه» اینجا واکنش نشان دهد.


جلایی‌پور:‌ با این انتخابات براندازی به حاشیه می‌رود و اصلاحات جان دوباره می‌گیرد.

- فقط در صورتی که مشارکت دوبرابر انتخابات مجلس و پزشکیان برنده شود و گرنه اگر میزان مشارکت بالا برود ولی پزشکیان برنده نشود، براندازی باز هم به حاشیه می‌رود ولی فقط «نظام» برنده است و اصلاح‌طلبانی که همیشه در صورت داشتن یک نامزد واقعی برنده بوده‌اند، شکست می‌خورند و اگر میزان مشارکت خیلی بالا نرود و رتبه‌ی پزشکیان از دوّم هم پایین‌تر باشد، نه تنها راهی برای اصلاح‌طلبان گشوده نمی‌شود که همان روزنه هم بسته می‌شود. شرکت در این انتخابات یک‌جورهایی مانند قمار سیاسی است. 

 

جلیلی: عقب‌ماندگی‌های چندصدساله را در چندسال جبران می‌کنیم.

- سیر حوادث در ایران هر قدر هم واپس‌گرایانه باشد،‌ نباید به احمدی‌نژاد برسد. او هنگام نام‌نویسی باز هم گفت که «شرایط با چهار اقدام عوض خواهد شد امّا نمی‌گویم»! تا یادمان نرود که چه ابلهی نظرنزدیک ایزدنشان بود ولی جلیلی با سخنانی مانند همین نشان می‌دهد که احمدی‌نژاد یک شخص نیست، یک مکتب است.


حمید نوری/عبّاسی در ازای مبادله با چند زندانی سوئدی به ایران برگشت.

به من گفته‌اند اینقدر نگو «دیدید گفتم؟» ولی با این حال: «دیدید گفتم؟». وقتی حرمله‌ای مانند اسدالله اسدی را حین ارتکاب چند جرم همزمان مانند سوءاستفاده از مصونیّت دیپلماتیک و تلاش برای ایجاد انفجار در یک کشور اروپایی مبادله کردند،‌ این دلقک که چیزی نیست. همانطور که پیشتر هم عرض کردم این مبادله‌ها نظام مقدّس را در راهی که پیش گرفته مصمّم‌تر می‌کند.

 

تفتیش مقرّ مجاهدین خلق در فرانسه پس از آزادی یک زندانی فرانسوی

نیازی به یادآوری نظر نگارنده درباره‌ی «مجاهدین» نیست امّا علّت همزمانی این کار با آزادی زندانی فرانسوی از جنس بند بالاست. این گونه دادوستدها را کنار جنگ اوکراین و سرگردنه‌گیری حوثی‌ها اگر بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که از نظم نوین جهانی وارد جنگل نوین جهانی شده‌ایم. نظام ولایی ادامه‌ی بقا در این جنگل را خوب بلد است. 

  

پیشین: فرق هاشمی و خاتمی

۲ نظر:

  1. فایل صوتی مصاحبه‌ی مرندی و نجف‌زاده که لینک صفحه‌ش را گذاشتید آیا بازسازی مکالمه‌ی اصلی‌ست؟ چون به گوش من به‌وضوح ساختگیه.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics