فیل و تر و خشک


                 
1. داشتم یک مورد تفسیری را جست‌وجو می‌کردم که همان پیام همیشگی پیدایش شد که «مشترک گرامی، دسترسی به سایت مورد نظر ممکن نمی‌باشد». ما را می‌گویید اوّل جا خوردیم، بعد گفتم شاید کلمات بد تایپ شده است ولی نه، درست بود. خلاصه بعد از تدقیقات ویژه دریافتیم که « سوره‌ی حشر» هم در میان کلمات است. حشر به سکون شین اگر برانگیختگی اخروی است، به فتح شین را عرف امروز برانگیختگی دنیوی معنا می‌کند، لهذا ما فیلتر شدیم. از اینکه برای یافتن یک نکته‌ی قرآنی باید از فیلترشکن استفاده کنم، خنده‌ام گرفت.


2. حکایت کلمات اجق وجقی که کاربران جست‌وجو می‌کنند و به سایت یا وبلاگ‌هایی که هیچ تناسبی با آنها ندارد می‌رسند هم برای دارندگان سایت و وبلاگ‌ها بسیار آشناست. گذشته از موارد غم‌انگیز این جست‌وجوها که در زمان خودش خواهم آورد، مضحک‌ترینشان تفاوت در تلفظ واژه‌ها یا کلماتی است که دو جور معنا می‌دهد یا کاربران خیلی باسوات ایرانی آنرا غلط تایپ می‌کنند . چند نفر به خاطر نام یکی از انیمیشن‌های خارجی که جور دیگری میتوان آنرا تلفّظ کرد به ایمایان آمده باشند، خوب است؟
موارد بانمک جست‌وجوشده را می‌خواستم یک زمانی جمع کنم و در یک پست بیاورم که نیمه‌کاره ماند ولی یکی از بامزّه‌هایش را می‌گویم که مدیون ایماخوانان نشده باشم. روز عید قربان امسال سه‌شنبه بود. صبح کلّه‌ی سحر یکی با جست‌وجوی عبارتی شبیه این به ایمایان آمد: «آمیزش در چه ساعتی از روز سه‌شنبه برای تولید فرزند خوب است؟»


3. می‌گویند حرف، حرف می‌آورد؛ دو سه روز پیش در یکی از مواردی که در جست‌وجوها از جایی که انتظار نداری سردرمی‌آوری از یکی از سایت‌های- به قول خودشان- عکس‌های توپ و خفن سردرآوردم. بالای وبلاگ، لینک باکسی بود از عجیب و غریب‌ترین لینک‌ها از تلفن دخمل‌های بی‌دوست تا عکس‌های لو رفته‌ی هنرپیشه‌های سینما، آموزش مخ‌زنی، آخرین عکس‌ها از گرونترین تیکه‌ی تهرون ( بیا تو ببین چه گوشتیه و گرنه ضرر می‌کنی!)، کلیپ هلوهای ایرونی و داف‌های خارجی و... خلاصه عالمی دارند اینها برای خودشان. اینها را گفتم که برسم به اینجا... بالای لینک باکس پس از اعلام آمادگی برای تبادل لینک و شرایط آن نوشته بود که سایت شما حتماً باید بالای فلان مقدار در روز بازدید کننده داشته باشد و در ضمن...« از لینک کردن سایت‌های غیراخلاقی معذوریم»!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics