ده شایعه و دو پی‌نوشت


                           طرح روی جلد شماره 206 همشهری جوان                   
1. یکی از دلایل اینکه قطبی دور پیش به عنوان سرمربِی به دیدار رئیس ورزش نرفت این بود که یکی از مدّاحان مشهور به دفتر علی‌آبادی رفته و گفته «نباید» کسی که پاسپورت آمریکایی دارد، سرمرّبی تیم ایران شود.
2. در یکی از روزهایی که نام دایی میان نامزدهای سرمربّی‌گری تیم ملّی نبود، در یکی از سفرهای استانی مهرداد بذرپاش ملاقاتی خصوصی با احمدی‌نژاد می‌کند که به انتخاب دایی می‌انجامد.
3. تیم ملّی 30 مرداد سال گذشته با ازبکستان بازی داشت ولی بازی لغو شد. سفر دایی به آمریکا برای تمدید گرین کارت خود این بازی خوب تدارکاتی را از ایران گرفت. فعلاً همه چیز بر وفق مراد دایی است
4. پس از لغو بازی تیم ملّی با ایالت باسک، سفر به اسپانیا برای بازی با تیم منتخب گالیسیا برای بسیاری عجیب به نظر می‌رسید. می‌گویند دلیل اصلی این بوده که دایی برای توسعه‌ی کار برج‌سازی خود حتماً باید به اسپانیا می‌رفته است.
5. اسپانسر تیم ملّی در روندی نامعلوم انتخاب می‌شود. کفّاشیان ناراضی است و می‌گوید که هر چند سایپا پرداخت‌هایی داشته است ولی هیچ تعهّدی در قبال فدراسیون فوتبال ندارد. صدای او به جای نمی‌رسد.
6. صدای این رئیس تزئینی هیچ وقت به جایی نرسیده و نخواهد رسید. او هم در دور پیش و هم این دور، مدافع انتخاب قطبی بود ولی نتوانست او را سرمربّی کند.
7. دایی روزی دست آقایی را می‌گیرد و به فدراسیون می‌برد که این آقا را هم اسپانسر فدراسیون کنید! موافقت یا مخالفت کفّاشیان، تفاوتی نمی‌کند و دایی آنچه می‌خواهد می‌کند.
8. تولیدی ورزشی NHL یکی از کمپانی‌های معروف شرق آسیا به فدراسیون فوتبال پیشنهادی 16 میلیون دلاری می‌دهد که تیم ملّی ایران لباس‌های ورزشی این تولیدی را بپوشد. رقم بسیار گزاف است و می‌تواند بسیاری از مشکلات فدراسیون را حل کند ولی به دلیل اینکه قرارداد تولیدی دایی با فدراسیون به گونه‌ای تنظیم شده که اجازه نمی‌دهد، تیم ملّی از لباس دیگری استفاده کند، این پیشنهاد رد می‌شود.
9. روز مبادا فرا می‌رسد: به هر دلیل میان مسؤولان این تصوّر به وجود آمده بود که دایی ممکن است از یک نامزد خاص حمایت کند و دوستی او با محمّد دادکان( رئیس شاخه ورزشی بنیاد باران) هم به این تصوّر دامن زده بود. یکی از مدیران مصاحبه‌ی تندی را علیه او می‌کند. آن نامزد هم از انتخابات کنار می‌کشد ولی دیگر حمایتی از علی دایی وجود ندارد.
10. کفّاشیان پس از باخت به عربستان اعلام می‌کند که«همه‌جوره» از دایی حمایت می‌کنند ولی دایی برکنار شد. علی کفاشیان به دایی می‌گوید که هیئت رئیسه تصمیم گرفته شما را برکنار کند ولی دایی می‌گوید که می‌دانم این تصمیم هیئت رئیسه نیست. دایی از همان زمان به بسیاری می‌گوید که جانشینش قطعاً محمّد مایلی کهن خواهد بود ( با استفاده از مطالب همشهری جوان، 22 فروردین، شماره 206)


پ. ن-1: خبرهایی از اعترافات روزنامه‌نگاران دستگیرشده به بیرون درز می‌کند. آنان از دو تن از کسانی که سابقه‌ی سرمربّی‌گری در لیگ برتر داشته‌اند خط می‌گرفته‌اند. هنوز نام آنها معلوم نیست. خبر مهمتر این است که چند تن از مسؤولان ورزش هم در ارتباط با این باند بازجویی می‌شوند. سازمان تربیت‌بدنی شایعات را رد می‌کند و روزنامه‌ها هم تمایلی به انعکاس‌دادن این اخبار ندارند؛ یک جورهایی تف سربالاست.
پ. ن-2: اخبار دیگری هم درباره‌ی دست‌های پشت پرده‌ی فوتبال هست. سایت تابناک گزارشی از مطلب مفصّل ویژه‌نامه نوروزی روزنامه خراسان منتشر کرد که اگر نخوانده‌اید حتماً آنرا اینجا بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics