پيشنهاد سه كتاب

سه کتاب زیر، کتابهایی هستند که هر کدام به دلیلی در خارج از کشور منتشر شده‌اند. مطالعه‌ی آنها را به کسانی که نخوانده‌اند توصیه می‌کنم:
۱- «لولیتاخوانی در تهران»، کتاب معروف آذر نفیسی، حکایت انقلاب فرهنگی، اخراج او از دانشگاه تهران و برپایی جلسات بازخوانی رمانهای بنام انگلیسی با برخی از شاگردان خود در خانه‌اش است. این کتاب ماهها جزو پرفروشترین کتابها در امریکا بود، به زبانهای زیادی ترجمه شد و توجّه و تحسین زیادی برانگیخت. این مقاله از حمید دباشی در انتقاد از آن، همان زمان بسیار خبرساز شد. متن انگلیسی «لولیتاخوانی در تهران» را از اینجا دریافت کنید.
۲- «در حکایت ساختن مبال در بم» داستانی شاد و طنزآمیز از سهیلا بسکی درباره‌ی روزهای پس از زلزله در بم است. شهرنوش پارسی پور اینجا آنرا بیشتر معرّفی کرده است. این هم از بخشهای اوّل، دوّم، سوّم و چهارم این داستان.
۳- پیشتر پیرامون انفجار حرم امام رضا در ایمایی به نام«حرمت حرم» در حدّ اطلاعات آن زمانم نوشته‌ام. بعدها روایات دیگری نیز شنیدم ولی هنوز این روایت اطمینان‌پذیرتر به نظر می‌رسد. خواندن حکایت مسجد تخریب شده کوچه‌ی خامنه‌ای مشهد از زبان اهل سنّت حتماً لطف خودش را دارد. کتاب «آخرین فریاد مسجد فیض مشهد» نوشته‌ی مولوی موسی کرمپور، امام جماعت این مسجد است که گویا بعدها به افغانستان گریخت و همانجا به دست سربازان گمنام کشته شد. این کتاب را از اینجا دریافت کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics