تکذیب و کذّابی

                                                                                                   سه‌شنبه‌ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
        
در چند روز گذشته تکذیبی دیگر بر تکذیبهای سابقه‌دار نظام حاکم بر ایران افزوده شد. کار دیپلمات ایران در برزیل کاری زشت بود امّا دیگر کشورها در موارد مشابه بلافاصله با قبول تقصیر، عذرخواهی و دادن قول پی‌گیری پیامدهای آن را به حدّاقل می‌رسانند. اشتباه یک نفر را نباید به پای یک کشور گذاشت ولی کار از جایی عیب می‌کند که سفارت ایران دلایل واهی می‌آورد و حرفهای نامربوط می‌زند. محمّد تقی کرّوبی فهرست بسیار کوتاهی از تکذیبهای مشابه را ردیف کرده است ولی همه می‌دانیم که این تنها گوشه‌ای از تلاش برای حفظ اوجب واجبات با پرده‌پوشی و فرافکنی است.
  
اشاره‌ی کوتاه محمّد نوری‌زاد به ماجرای سقوط ایرباس از این هم دردناک‌تر بود. واقعاً اگر ماجرا آن باشد که او می‌گوید باید بر ستمی که سالیان است بر مردم این دیار –که گویا عدّه‌ای آنان را با موشهای آزمایشگاهی اشتباه گرفته‌اند- می‌رود، گریست. یکی از نظردهندگان پای مطلب نوشته است که «خدایا ما دیگه تو چی سرکاریم؟» یا به بيان دیگر، به کدام حرف این نظام می‌توان اطمینان کرد؟
   
بر خلاف موضوع بالاتر این تکذیب یا دروغ‌خواندن یک خبر نیست، بلکه کذّابی و دروغ‌ساختن است. با دروغ و ناراستی قرار است به کدام مدینه‌ی فاضله برسیم؟ کسی فکر نمی‌کرد شایعات پیرامون آتش زدن سینما رکس با سخنان شیخ علی تهرانی رنگی از واقعیّت بگیرد. لاهوتی به مورد مشابهی در قم اشاره کند و بر سرش آن بیاید که دیدیم. دلیل درافتادن با بنی‌صدر و دروغ مضحک شیوه‌ی فرار او در لباس زنانه، ماجرای مبهم جنگ و ادامه‌ و پایان آن، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، حكايت آن حجّ خونين معروف، پرونده‌سازی براي روحانيانی چون شريعتمداری، حذف منتظری از قدرت، انفجار حرم رضوی، قتلهای زنجیره‌ای و انتخابات ریزودرشتی که یکی از آنها سه سال پیش به جنبشی عظیم انجامید، دروغهای بی‌شمار سه سال اخیر و ... سر این خط را بگیر و بیا.
   
موارد بالا را بدون رجوع مفصّل و دقیق به تاریخ انقلاب نوشتم. آن قدر احتمال قربانی‌شدن سیصد نفر بیگناه به خاطر نادانی چند نظامی- یا غیرنظامی- احمق تکان‌دهنده است که هر کسی را تلخ می‌کند و به سکوت و خاموشی سوق می‌دهد ولی این چیزی است که دستگاه دروغ‌پرداز حرفه‌ای می‌خواهد پس بناچار به همین اندک اکتفا کردم. چند روز پیش از «وارونگی ارزشی» نوشتم یعنی منطق حاکم بر یک ساختار فکری معکوس شود، بد و خوب جایشان را عوض کنند، مطلوب و نامطلوب جابجا شوند و جز آن؛ امّا این ساختار داده‌هایی نیاز دارد که در آن قرار بگیرد؛ حتّی داده‌های درست نیز در دستگاه استنتاج نادرست، نتیجه‌ی اشتباه می‌دهند چه رسد به اینکه اصل داده‌ها نیز نادرست باشد. 
   
حکایت آن دبّاغ در بازار عطرفروشان مثنوی را که به یاد دارید؟ بمباران تبلیغی سه دهه‌ی گذشته کار را به جایی رسانده که امروز راستگویی و حقیقت‌جویی، واکنشی جز ناباوری در پی ندارد. صداوسیما دورخیز برای مرحله‌ی دوّم انتخابات را آغاز کرده است، به استدلال گفتگوگران و دعوت‌کنندگان به این سیرک بزرگ دقّت کنید تا مصداق حرفم را ببینید؛ امّا در حقیقت نیرویی هست که نسخه‌ی بدل خود را زمین می‌زند و ما نیز به همین دلبسته‌ایم.

۶ نظر:

  1. همانطور که خداوند اهل تقوی و توکل را من حیث لا یحتسب نجات میدهد ، ظالمان و جباران را نیز با تمام زیرکی و سیاست و پول ورسانه و قدرتشان من حیث لا یحتسب رسوا و سر نگون خواهد کرد . شنود و جاسوس ورعب و تطمیع وتهمت و دروغ و هزار مکر دیگر در برابر خیر الماکرین هیچ است .این احمقها به حساب خودشان تمام راهها را برای جلوگیری از آگاهی و اعتراض مردم بسته اند. بزودی خواهیم دید که از جایی ضربه بخورند که نه آنها فکرش را میکنند و نه ما .

    پاسخحذف
  2. دوست گرامی، من اول تیترتان را خواندم و فکر کردم دارید نوریزاد را دروغگو خطاب می کنید.
    مطلبتان را که خواندم، در میانه ی مقاله به این نتیجه رسیدم که دارید از وی دفاع می کنید.
    اما باز در پایان نوشتیتان مجبور شدم سه بار دیگر یا دقت هر پاراگراف را مرور کنم تا متوجه مواضع شما گردم!
    .
    با عرض شرمندگی اما خیلی از جمله های شما دوست محترم کژتابی دارد! و این فضا را برای سود جویان بازخواهد کرد.
    .
    میشه در یک جمله توضیح دهید که درکجا ایستاده اید؟

    پاسخحذف
  3. سلام
    اینها را هم به لیست آزمایشات حضرات اضافه کنید:
    بمب گذاری در حرم امام رضا و شهادت زائران بی گناه و فراری دادن مهدی نحوی و فراری دادن و کشتن او ومسولیت بمب گذاری را بر گردن منافقین انداختن،کشتار بی رحمانه بسیاری از فرماندهان سپاه وارتش در سوانح هوایی ساختگی از ابتدای انقلاب وهمین اواخر سردار احمد کاظمی وهمراهانش،مخفی کردن هواپیماهای جنگی صدام در کردستان ایران برای محفوظ ماندن از بمباران هوایی آمریکا،فراری دادن سیصد نفر از اعضای طالبان با هدف موازنه قوا در جنگ آمریکا در افغانستان و...

    پاسخحذف
  4. پاسخ‌ها
    1. نوری زاد حرفی از اف چهارده نزده و گفته «جنگنده»
      تازه در سريال عبّاس بابايی او مدّعی بود كه می‌تواند كاری كند اف چهارده ها به اهداف سطحی حمله كنند و موفق هم شد.

      حذف
  5. در مورد مطلبی که در وبچین گذاشته ای و سایت پارسیننه در مورد سگ باران خورده پاسخی به احمد خاتمی داده این مطلب هم گفتنی است که :

    علی ابن ابیطالب خطاب به جماعتی گفت : لا ابا لکم - یعنی ای بی پدرها

    و به شخصی هم گفت :یابن اللعین الابتر انت تکفینی ، ای فرزند ملعون دم بریده تو می خواهی پاسخ مرا بدهی و مرا کفایت کنی .

    این هم لینک جوان آنلاین که به محمد نوری زاد فحاشی کرده و در توجیه دلیل فحش دادن این روایات را ذکر کرده :

    http://www.javanonline.ir/vdcc4mq002bqpm8.ala2.html

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics