حاشیه بر اخبار - ۲۷

                                                                                              یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
   
   
سعید مرتضوی در ویلایی در شمال شناسایی و بازداشت شد.
- تا فشار اقدامهای مردمی و عملکرد هماهنگ رسانه‌ها نبود، ضابطان به فکر پیداکردنش نیفتادند. یک نمونه از اثرگذاری جامعه‌ی مدنی.

سردار فدوی: سپاه انقلاب اسلامی هیچ کلمه‌ای را در ادامه‌ی خود ندارد،‌ حتّی ایران.
- بر انتقاد غیرمستقیم روحانی از سپاه در دیدار امیران ارتش صحّه گذاشت. وقتی هدف خوشنودکردن نفر اوّل نظام باشد نه مردم، زدن اینگونه حرفهای پرهزینه‌ هم عجیب نیست.

علم‌الهدی از فروش لباس زیر زنانه در مشهد انتقاد کرد.
- اوج ابتذال در نمازجمعه‌ی مشهد. چهل‌درصد شهر حاشیه‌نشین است ولی سخنان امام جمعه چنین موضوع سخیفی است.

میرلوحی: املاک نجومی واگذارشده ۶۷۰تا بوده که فقط بخشی از آن رسانه‌ای شده و تنها ۶۰تایش برگشته است.
- تخلّفات قالیباف دست‌کمی از مرتضوی ندارد،‌ همانطور که فشارها آن را گیر انداخت،‌ این را هم می‌تواند. اوّلین شرط شهردار آینده این است که راه نجفی را در افشای فسادها ادامه بدهد.

نرگس محمّدی:‌ نه ناامیدم، نه بی‌انگیزه.
- وقتی مادری دور از فرزندان، بیمار و زندانی چنین بگوید حجّت بر من و شما تمام است.

۴ نظر:

  1. سلام
    فشار مردمی و رسانه ای اثرگذار است اما بازداشت اون ملعون رو باور نمی کنم .این خبر صرفا جهت دلخوش کردن و خواباندن سروصداهاست.اگر از داخل زندان هم فیلم از مرتضوی بگیرند و پخش کنند بازهم پذیرفتنی نیست و دروغ است.
    سابقه نداشته و ندارد که نورچشمیهای رهبر و سپاه هر چقدر هم که فاسد وتبهکار باشند رنگ بازداشت و زندان را ببینند.اگر هست بگوئید تا من هم أگاه شوم.

    بنظرم تنها روش اثرگذار برای مبارزه با دروغگویان بی شرم حکومت این است که با حفظ عفت کلام و شئونات اخلاقی تمام خاند انشان را آبیاری کنیم .
    هر کس دروغ گفت و دروغش اثبات شد بی محابا فحش بخورد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      ایشان تا جایی نورچشم رهبر بود امّا باید در دوسال پایانی دوره‌ی ا.ن حسابش را جدا می‌کرد (مثل محصولی) که نکرد. بعد هم ناسزاگفتن چه فایده‌ای دارد؟

      حذف
  2. منظورم فقط صرف ناسزا و فحش نیست.تصور کنید بین اصحاب رسانه و مردم این فرهنگ جا بیفتد که دروغگویان ،خودشان و،پدر و مادرشان و مورد طعن و لعن و نفرین و ناسزا قرار بگیرند.وقتی این فرهنگ جا افتاد دیگر کسی از مسولین به راحتی دروغ نمی گوید چون می داند که اگر دروغش برملا شود مورد طعن و سب و سرزنش و تمسخر و تنفر جامعه خواهد بود.
    از نظر جامعه شناسی و اخلاق سیاسی هم این کار بسیار پسندیده است.
    یکی ازهموطنان تحصیل کرده در آمریکا که دکترای جرم شناسی داشت می گفت آخرین و بهترین چیزی که در آنجا بعنوان راه حل مسئله جرم و بزه بدست آمده این است که باید هزینه جرم (بزه ) را بالا ببریم تا کمتر کسی به خود اجازه ارتکاب جرم بدهد.
    دروغ در فرهنگ ما کاملا نهادینه شده و کاملا بعنوان هنجار پذیرفته شده است .باید این فرهنگ تغییر کند و راهش هم همین است که با دروغگو با شدیدترین وجه برخورد شود تا دیگر کسی جرات نکند براحتی و با نیش باز دروغ بگوید.باید هزینه اجتماعی دروغ أنقدر بالا برود که دیگر کسی جرات دروغگویی نداشته باشد.
    در دین هم الی ماشاالله توصیه به برخورد و عدم بی تفاوتی با این مسائل شده است.

    پاسخحذف
  3. حیف فحش!

    فحش دادن سلاح آدمی است که توسط تخم و تره بی رگ و عصب حوزه و دانشگاه نظام مشرکین غارت شده است و هنوز دروغ در جسم و جانش نهادینه نشده است و به لحاظ آداب فرهنگی و رفتار اجتماعی دروغ را کاملا بعنوان هنجار نپذیرفته است.
    الغرض...
    اگر واقعا وطن پرست و آزادی خواه و عدالت طلب هستید و ازوضع موجود،ازاستمرار نهادینه شدن قتل و غارت و تجاوز ذله شدید،
    اگر واقعا رفیق دزد و شریک قافله نیستید و برای خود مقام انسانی و شهروندی قائلید و از دروغ و ریا و زد و بند و پارتی بازی و تحمل خفت و خواری و حقارت و تحقیر شدن و ماله کشی و خایه مالی به تنگ آمده اید،به هر طریقی که صلاح می دانید،عملا کلیت نظام مشرکین را بایکوت کنید و ساختار وضعیت موجود را به چالش بکشید و به جنگ خیمه و خرگاه و قتلگاه نظام مشرکین بروید و در برخورد با قرمساقها و لکاته های سرکوبگرش،از شخصیت واقعی و مجازی و انسانی خود دفاع نمائید و به جای آه و ناله و زاری و خودزنی و خودسوزی کردن،عزم رزمتان را جزم کنید و در هر زمان و مکانی که رانت خوران و مفتخوران حروم لقمه و حرومزاده های نظام مشرکین به حریم شخصی تان تجاوز کردند و مزاحم بزمتان شدند،به خود یادآور شوید که مرگ یه دفه،شیون یه دفه و بی هیچ ترس و ترحم و وحشتی،از خودشان با چاقو و تیغ موکت بری و اسید پذیرایی کنید و ماشین و شرکت و مغازه و دفتر و سنگرشان را با بنزین به آتش بکشید و بگریزید.
    از ایران ایلخانی گفتن بود که گفت:قرمساق زاده های مکتبی و لکاته ها مدنی و پتیاره های مموتی و دیوثهای تزویر و اسید نظام مشرکین ٣٩ سال به اسم اسلام و انقلاب مستضعفین،قتل و غارت و تجاوزکردند،حالا بعد از هشتگ #من_سپاهی_ام،دارند برای رئیس شدن سپاه اجنبی پااندازی و جااندازی می کنند.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics