گزین‌گویه‌های راسل -۲

                                                                                                    جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۲ 
                
  
نجات‌دادن جهان مستلزم شجاعت و ایمان است. ایمان به خرد و شجاعت ابراز آنچه که خرد به عنوان حقیقت می‌پذیرد. (آینده‌ی تمدّن صنعتی)  
  
آن چیزهایی که به خاطر خودشان و نه صرفاً به عنوان وسیله‌ی چیزهای دیگر برایم اهمیّت دارند،‌ عبارتند از: شناخت، هنر، سرور غریزی و مناسبات دوستانه یا دلبستگی. (مسئله‌ی چین)
  
با وجود اهمیّت بنیادی واقعیّات اقتصادی در تعیین مناسبات و باورهای یک ملّت، فکر نمی‌کنم عوامل غیراقتصادی را بتوان بدون احتمال خطا - که ممکن است در عمل زیان‌بار باشد- فراموش کرد. (تئوری و عمل بلشویسم)
  
نظراتی که با شور و هیجان همراه است، همواره آن نظراتی است که مبنای خوبی ندارد. یقیناً شور و شوق مقیاس کمبود در اعتقاد عقلانی صاحب آن است. (مقالات شک‌اندیشانه)
  
منظور من از خردمندی دریافت درست غایات زندگی است. این چیزی است که علم به تنهایی تأمین نمی‌کند. افزایش علم گرچه برای پیشرفت لازم است امّا برای تضمین پیشرفت اصیل کافی نیست. (نگرش علمی)
  
ما در واقع دو نوع اخلاق در کنار هم داریم. یکی آنکه تبلیغ می‌کنیم امّا عمل نمی‌کنیم؛‌ دیگری آنکه عمل می‌کنیم امّا به ندرت تبلیغ می‌کنیم. (مقالات شک‌اندیشانه)
  
کروتونی‌ها مکتب فیثاغورث را به آتش کشیدند؛ ‌امّا سوزاندن مکتبها، ‌یا انسانها به خاطر آن، همواره در سرکوب دگراندیشی سخت بی‌اثر از کار درآمده است. (خردمندی غرب)
  

۷ نظر:

  1. امروز به #دادگاه_لاهه رفتم. به جلسه رسیدگی به شکایت جمهوری‌اسلامی از آمریکا؛ شکایت از #دولت_متخاصم با استناد به #پیمان_مودت! شکایت «علت تحریم» از «عامل تحریم»! غم‌انگیز بود دیدن کارگزاران بی‌مایه ومستاصل نظام‌مقدس درجایگاهی که روزی #مصدق ایستاده بود و ازحقوق ملت #ایران دفاع میکرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس بودن ما از ترس جانمان است و البته شرف دارد به خايمال بودن شما كه از ترس نانتان است.

      حذف
  2. برخورد نائب رییس مجلس با یک منتقد!

    منتقد: شما بجای صحبت درباره غدير بگوچرا پراید ۴۵میلیون تومن شده
    مطهری: تو یک احمق نادانی
    روحانی همراه مطهری: عکس اینو به من بدید. میکنمت توی گونی
    https://www.youtube.com/watch?v=dvQEafZsm84

    پاسخحذف
  3. ازهاری گوساله بازم بگو نواره نوار که پا نداره سر و صدا نداره و ... جای ازهاری رو با ظریف و جای نوار رو با ربات عوض کنین؛ تا تکرار تاریخ رو به چشم ببینین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تو نمی تونی بعد از پرچم آمریکا رو آتیش زدی ، شعار مرگ بر آمریکا دادی ، از دیوار سفارتش بالا رفتی و گروگان شون گرفتی ، از آمریکا بجرم نقض پیام دوستی ایران - امریکا شکایت کنی تو یه احمق مضحک نیستی تو جمهوری اسلامی نیستی؟؟

      حذف
  4. ایران را به نظام مشرکین سنجاق نکنید که بد می کنید، که جابجا و نابجا و بی جا میکنید!
    حروم لقمه ها و حرومزاده های نظام مشرکین وقتی بحث حفظ منافع ایران و تمامیت ارضی آن مطرح است،هیچ اصول و پرنسیبی را رعایت نمی کنند و گز نکرده پاره می کنند و یاوه می بافند که مدعیان سهم ٥٠ درصدی ایران،اصلا قراردادهاى تاريخى١٩٢١و١٩٤٠ را نخوانده اند و سهم ٥٠‌ درصدی ایران افسانه ای بیش نیست،ولی زمانی که مسئله برهم زدن بساط قدرت و ثروت و حفظ نظام مشرکین است،تخته سیاه ذهنشان را پاک می کنند و شعار مرگ برامریکا و اشغال سفارت امریکا و ما این قطع رابطه را به فال نیک میگیریم و امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند را فاکتور میگیرند و باوقاحت تمام خواستار اجرای عهدنامه مودت میان دولتهای ایران و امریکا در سال ۱۹۵۵ می شوند و نمایش تهوع آوری از ریاکاری و سالوس و بی شرفی را به منصه ظهور می رسانند و تا حقارت و پست فطرتی مرزهای جدیدی را تجربه کنند.
    از ایران ایلخانی گفتن بود که گفت:همه فضای واقعی و مجازی و میرزا بنویسهای دلسوز و دلواپس نظام مشرکین را که زیر و رو کنید،هیچ نقد و نظر جامع و مستدلی درباره نادیده انگاشتن قراردادهاى تاريخى١٩٢١و١٩٤٠ و بذل و بخشش و باج سبیل آشکار سهم دریای_خزر و اجاره و اجازه دادن به چینی ها و بی اعتباری درخواست رجوع به عهدنامه مودت ۱۹۵۵ مکتوب نشده است و هر آنچه تقریر شده است،حاکی از آنست که ادعای حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی حرومزاده ها و حروم لقمه نظام مشرکین،کاملا بی اساس است؛بنابراین تعجبی ندارد که دلسوزان دوگانه سوز، نقش اکبر کوسه و اعضای خرده پای دولت بلانسبت سازندگی و مشارکت خواری طلبان و همفکری ملی منقلی های تهوع خواه و هم رایی سبز و بنفش های قهوه ای شده مدعی ایران برای همه ایرانیان و گیس کشی انگشت جوهری های مدعی اصلاح اصلاحات و نجات ایران را با دیکتاتور نادیده بگیرند و توجیه کنند که مساله‌ی مرزها جزو مسائل کلان کشور است و دیکتاتور در آن مسئولیت مستقیم دارد،که دکتر غربتی وزیر پاانداز وقت هم الان مشاور رهبر است و خوشحالی دلواپسان از اظهارات رهبری و ترامپ و صَفروف و گاو گند چاله دهانی مثل زری ف محلی از اعراب ندارد.

    پاسخحذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics