انتقاد شاخص از سایه

حاشیه بر اخبار -۶۹                                                             ‌               چهار‌شنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ 

  

خاتمی در بیانیّه‌ای از اصلاح‌طلبان انتقاد کرد.

- انگار کسی منتقد تصویرش در آینه باشد. انتقاد شاخص‌ترین چهره‌ی اصلاحات از اصلاح‌طلبان آخر طنز است. حتّی رهبرنظام هم ابتدا حساب خود را از دولت‌ها سوا می‌کند بعد انتقاد می‌کند؛‌ ایشان چطور می‌خواهد اینکار را بکند؟ البتّه در سطور ابتدایی از اصلاح‌طلبان تشکّر هم کرد تا این انتقاد ضمنی خدای ناکرده باعث رنجش کسی نشود.

 

اتّهام تعرّض جنسی شیرین شیرزاد به الیاس حضرتی و بهرام افشارزاده بازتاب زیادی نداشت.

- اگر مثل سعید طوسی ربطی به بیت و رهبر داشتند،‌ حتماً واکنشها گسترده‌تر بود. این تفاوت‌گذاشتن بین گرایش سیاسی افراد جای تأسّف و تأمّل زیادی دارد گرچه ماه همیشه پشت ابر نخواهد ماند. در ضمن کارنامه‌ی اصلاح‌طلبان در اینگونه مسائل از رقبای خود پربارتر است. جای پرداختن دقیق‌تر به آن هم ایران اینترنشنال نیست، ایندیپندنت فارسی است.

 

تورّم رکورد ۲۶ سال گذشته را شکست.

- به نظر می‌رسد روحانی دولت را رها کرده باشد؛ ‌آن از برکناری احمقانه‌ی همّتی، این از وضع تورّم.

 

رئیسی درباره‌ی اعدامهای زیر نظرش گفت که باید تشویق هم بشود.

- باز جای شکر دارد که مانند خاتمی از خود سلب مسئولیّت نکرد. درباره‌ی «تشویق» مناسب هم وقت بسیار است.

 

شورای نگهبان: دلایل ردّصلاحیّت نامزدها را به خودشان اعلام کردیم.

- لاریجانی و کسانی که پیگیر بودند تا دلایل ردّصلاحیتشان اعلام عمومی شود حالا وظیفه دارند که آنچه به آنها گفته شده را به مردم بگویند و گرنه آن سروصدای ابتدایی زیر سؤال خواهد رفت.

 

هشام الکندی،‌ کارشناس عراقی: انتخابات ایران رفراندوم تأیید نظام جمهوری اسلامی بود.

- وقتی طیف گسترده‌ی کارشناسان ایرانی -بسته به شعور و سلیقه‌ی سیاسی خود- کمترین نرخ مشارکت و دوّم شدن آرای باطله را نشانه‌ی افول حاکمیّت دانستند، کارشناس مواجب‌بگیر وارد نکنیم چه کنیم؟

 

پیشین:  «میدان» انتخابات

۶ نظر:

  1. کارکرد خاتمی از ۷۶ به بعد همان چیزی بود که خودت نوشتی: ضربه‌گیر نظام. فقط ضربه های براندازان را هم نگرفت، ضربه های جامعه مدنی را هم گرفت و هضم کرد تا نظام سالم بماند.

    پاسخحذف
  2. ١-درحالی که هیچیک از وعده های رئیس دولت ٢٤ میلیونی مراجع سیاسی و فرهنگی و اجتماعی تحقق نیافته است و خرد و کلان ذلت طلبان دریافته اند که رئیسی‌ نرخ امروز "نان" است؛تاجزاده و نرگس محمدی اعلام کرده اند که ما آیت اله قتلعام را برنمی تابیم و برای تحقق مطالباتی نظیر رفع حجاب اجباری - پخش ربنا- ورود زنان به استادیوم-دوچرخه سواری زنان-بازگشت فردوسی پور- پخش کنسرت در مشهد-بی اعتباری پاسپورت و ریال ایرانی-آزادی دو تابعیتی ها و سیاسی ها و عقیدتی ها-اجرایی شدن برجام ٢ و ٣ و منشور حقوق شهروندی-کاهش خدمات درمانی-افزایش بیکاری و گرانی دلار و بنزین و نان و مسکن-قحطی آب و برق-بستن تنگه هرمز- از رئیس جمهور منتخب ١٧ میلیونی سوال خواهیم کرد.
    ٢-پاسخ دَمَ دستی آیت اله قتلعام:چرا برنمی تابید عزیزان دل.من هیولا هم که باشم باز نوکر خانه زاد و نمک پرورده هاشمی و موسوی و خاتمی و روحانی هستم که او را برتابیدید-چرا این گفته نغز موسوی را فراموش کرده اید:"ماجرای ما، هر چقدر تلخ، یک اختلاف خانوادگی است و پیروزی ما چیزی نیست که در آن کسی شکست بخورد."شما که بهتر می دانید حفظ نظام اوجب واجبات است و دولت به تنهایی قادر نیست همه کارها را انجام دهد.دولت خیلی تلاش کرد‌،ولی دولت پنهان-دولت پادگانی-دولت با تفنگ نگذاشت-قیمت ها هم دست خداست-خودتان رای دادید-خودتان انتخاب کردید که اینجوری زندگی کنید-خودتان بمالید و دوام بیاورید و مدارا بکنید.
    ٣-اطلاعیه تحریریه‌ زمانه:تصمیم گرفتیم تا اول مهر امسال هر جا اسم رئیسی در رسانه‌ی ما می‌آید،در جلوی آن یادآور شویم:حجت السلام روحانی ( عامل کشتار دی ٩٦ و آبان ۹۸)
    ٤- تجلیل عبداله گنجی و حسن عباسی از خدمات ذلت طلبان.
    ٥- تبریک عبدالناصر به کودتاچیان ٢٨ خرداد ١٤٠٠.
    ٦-فرخ خط نگهدار:‌"ان‌الانسان‌لفی‌خسر."

    حمزه غالبی در این کلیپ طوری بلاهت و وقاحت و رذالت ذلت طلبان بنام را عمومی کرده که واقعا درخور تحسین است.

    https://twitter.com/HamzeGhalebi/status/1405594886708072455

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. موسوی وقتی این حرف را زد منظورش این بود که آزادی و عدالت حتی به نفع مخالفان ما هم هست گرچه خودشان ندانند. اگر منظورش چیز دیگری بود سالها به حصر نمی‌رفت.
      حالا این به کنار، رئیسی نوکر خانه‌زاد و نمک‌پرورده هاشمی و موسوی و خاتمی و روحانی است؟ واقعا؟!

      حذف
    2. با سلام.
      آقای محمد امین.
      به نظر من در مورد جمله موسوی،تعیبر و تفسیر و نیت خوانی کرده اید.
      بیان موسوی صریح و بی ابهام است"ماجرای ما، هر چقدر تلخ، یک اختلاف خانوادگی است و پیروزی ما چیزی نیست که در آن کسی شکست بخورد."
      بقول خودتان حالا این به کنار،حصر موسوی چه ربطی به آزادی و عدالت مخالفان دارد؛نکند رای دادن موسوی در سال ٩٤ و ٩٦ هم بخاطر رضایت مخالفان بوده است؟!
      در پاراگراف آخر سوال نموده اید«واقعأ؟!»
      بله،یقینأ!

      حذف
    3. عجب! خوب بفرمایید رئیسی چطور "یقینا" نوکر و شاگرد خاتمی و موسوی است؟

      حذف

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics