اجی مجی در قرن ۲۱

                                                                                                         شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰

 

  

خیلی وقت پیش به مناسبتی از جادوگری در فوتبال ایران نوشته بودم. شایعه‌اش را عرض نمی‌کنم که همیشه بوده و خواهد بود؛ خیر، افرادی که خود را دارای قدرت تأثیرگذاری می‌دانند و به خاطرش پول می‌گیرند. حالا اگر عوام را کنار بگذاریم وقتی پای امثال محمدحسین انصاریفر به موضوع باز می‌شود، جای تأمّل دارد. آن زمان کسی بود که ادّعا می‌کرد پرسپولیس را به فینال جام حذفی رسانده و چون پولش را ندادند به سپاهان باختند. از این جالبتر اینکه می‌گفت حاضر است تیم ملّی را جزو چهار تیم نیمه‌نهایی جام جهانی کند با سیصد میلیون! (آن زمان البتّه پول زیادی بود) ولی دادکان نپذیرفت.

 

حالا زمزمه‌اش می‌آید که عزیزی خادم با فردی به نام الف.الف دست‌به‌یکی کرده تا رئیس فدراسیون شود و تیم ملّی ایران را شکست‌ناپذیر کند و خودش هم انکار نکرده است. اگر صداوسیما رسانه‌ی ملّی بود این موضوع را می‌توانست حسابی باز کند. آن زمان هم به نظرم اجازه ندادند که فردوسی‌پور وارد بحث جادوگری در فوتبال ایران شود. این بحث البتّه سر دراز دارد. جن‌گیر احمدی‌نژاد و حواشی آن را که به خاطر دارید. همان که موسوی به او در مناظرات اشاره کرد و رهبر معظّم در نمازجمعه گفت که به او «نسبتهای خجالت‌آور» می‌دهند. بعد سایت قالیباف نام و چهره‌اش را افشا کرد و با اینکه کارنامه اش مشحون از انواع اعمال خلاف بود،‌ آزاد شد. گویا قول داده بود در راستای اهداف «نظام» همکاری کند. یکی از نزدیکانش می‌گفت که حتّی با صادق لاریجانی برای مدّتی مراوده داشت و از طریق ادّعای درمان یکی از بیماریهای جسمی لاریجانی به او نزدیک شده بود. خامنه‌ای جایی در یکی از دروسش گفته بود که نسخه‌هایی از اینگونه علوم را از استادش گرفته و در اختیار دارد. خلاصه  اینکه مسئله خیلی ریشه‌دارتر از آن است که دستمایه‌ی جوک و خنده شود.

 

در عین حال ما کمتر از آنیم که به ساحت این افراد شریف کمترین جسارتی بنماییم. فکرش را بکنید خبردار شوند که بنده چیزی درباره‌شان نوشته‌ام و با وردی اینجانب را کلّه‌پا کنند؛‌ خدا را خوش می‌‌آید؟ پس همین‌جا هر گونه برداشت نادرست از این نوشته را تکذیب می‌کنم و امیدوارم که آقای الف یا فرشید یا هر آقای دیگری به کارش ادامه دهد و ایران را تا فینال جام جهانی هم ببرد. بر هرچه حسود و بخیل و تنگ‌نظر هم لعنت.

 

مرتبط: ابرقدرتی در جهان حقّ مسلّم ماست، آلبرت یا عزیزالله؟

۲ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics