یازده‌سالگی حصر

حاشیه بر اخبار -۷۸                                                                         سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ 

 

واکنش حمید نوری به کلمه‌ی «جلّاد» در دادگاه: پدر و مادرت جلّادند!

- این گفته و دیگر گفته‌های این بی‌نوا خیلی خوب او را تعریف می‌کنند. فکر کنید کسی که در بازداشت چنین بی‌ادب و گستاخ باشد، در آزادی و بر صندلی قدرت چه می‌کند؟ این مسئله یعنی نوع استفاده از واژگان و ادبیات خاص خادمان نظام را می‌شود به دیگران هم تعمیم داد. مثلاً حرف‌زدن فرماندهان عالی رتبه‌ی سپاه نه تنها هنگام رجزخوانی -که مثل معلّم‌های پرورشی دهه‌ی شصت سر صف مدارس است- بلکه حتّی در فایل لورفته هم مشخّص است. کاملاً بی‌انضباط، شلخته و هیئتی-دورهمی. قابل مقایسه با نمونه‌های غربی.

  

مرکز اسناد حقوق بشر ایران: برای بررسی نقش ایران در سوریه درخواست دادیم.

- عرض کردم که برملاکردن و زیر ذرّه‌بین بردن اعمال نظام ولایی نباید به دی و آبان منحصر شود. این کار قدم بزرگی برای بررسی یکی از بزرگترین خطاهای نظام ایران و رهبرش در منطقه است. هنگام تشییع سلیمانی یکی از نوکران مجازی نظام نوشت که این تشییع مهر تأیید مردم ایران بر محور مقاومت است. گذشته از تعمیم تشییع‌کنندگان به همه‌ی مردم ایران معلوم نیست چرا رضایت مردم سوریه مهم نیست. تصوّر کنید الآن راهپیمایی بزرگی در مسکو برگزار شود و پوتین بگوید ببینید، مردم روسیه از حمله به اوکراین دفاع می‌کنند!

 

سخنگوی سپاه: متخلّفان (فایل صوتی) دوران محکومیّت خود را سپری می‌کنند.

- مهمترین متخلّفی که از او نام آورده می‌شود باقر قالیباف است. او که پشت تخلّفات شریفی و دیگران پنهان شد اینجا خود برای حلّ و فصل تخلّفات به دنبال امضاگرفتن است. صاحب پرونده‌ی کذایی موادمخدّر که گویا به همین دلیل در انتخابات ۸۴ کنار گذاشته شد، وقتی برای ردشدن طرح تحقیق و تفحّص از شهرداری در مجلس شیرینی پخش می‌کرد باید به صلّابه کشیده می‌شد ولی به جایش رئیس همان مجلس شد.

 

یازده‌سالگی حصر به چه معناست؟

- کینه‌توزی نظام و ایزدنشان، ضعف مفرط اصولگرایان و احمدی‌نژادی‌های تائب و غیرتائب،‌ حیله‌گری شیخ معتدل که قول داد و کاری نکرد و حالا هم به خواب زمستانی فرو رفته است و خواری و ذلّت همراهان بی‌عرضه‌ی سران سبز در انتخابات که به قیمت دو روز بیشتر (واقعاً دو روز) ادامه‌ی حضور در ساختار سیاسی یادشان رفت که چه کسانی آبرویشان را برای مدّتی کوتاه به آنان برگرداندند. اگر از همان ابتدا به اختیار خود از قدرت کناره می‌گرفتند لااقل شأن خود را حفظ کرده بودند. حالا که با تیغ استصواب همه را گردن زدند،‌ نه دنیا دارند،‌ نه آخرت.

 

پیشین: گرفتاران ایزدنشان

۲ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics