چکیده‌ی سیاست خارجی نظام

حاشیه بر اخبار -۷۹                                                                         یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

 

سفیر ترکیه در امریکا و پیشنهاد همکاری با اسرائیل در برابر ایران اتمی.

- خلاصه‌ی نتیجه‌ی سیاست خارجی سه‌دهه‌ی اخیر نظام: اتّحاد مسلمانان غیرمتّحد با جمهوری اسلامی و اسرائیل،‌ از عربهای خلیج فارس گرفته تا ترکیه.

 

مرگ مهدی صالحی بر اثر تزریق اشتباه دارو.

- این مورد را می‌توان به عدم رسیدگی به بیماران و «خودکشی»ها در زندان اضافه کرد. حالا فهرست نظام برای راحت‌شدن از دست افراد مزاحم در زندان متنوّع‌تر است.

 

سریال مصری درباره‌ی حضور غیررسمی قاسم سلیمانی در مصر.

- نسخه‌ی واقعی چنین ادّعایی دیوانگی محض است. شاید بتوان با گذرنامه‌ی جعلی و تغییر قیافه به مصر بحران‌زده رفت ولی برگزارکردن نشست با نیروهای نزدیک به خود امکان ندارد از دید گروه رقیب مخفی بماند. راست یا دروغ بی‌جهت نیست که نسخه‌ی مرسی را آن‌قدر زود پیچیدند.

 

نماینده شیراز: برخی مردان از کشورهای همسایه برای بی‌بندوباری به ایران می‌آیند.

- نگو توروخدا! ما که نفهمیدیم کدام کشور را می‌گویی امّا مگر نمی‌گفتید «حب‌ّالحسین یجمعنا» حالا برای این حب باید هزینه‌ای هم پرداخت. درضمن شاید بتوان این کسب‌وکار را یک‌جور ارزآوری هم به حساب آورد.

 

انهدام «مسکوا» بزرگترین رزمناو روسیه در دریای سیاه به دست نیروهای اوکراین.

-این ناو یک دژ شناور بود،‌ زدن آن با موشکی که از روی موشکهای روسی کپی شده و قاعدتاً نباید تهدیدی برای این ناو می‌بود جای تأمّل دارد. ایستادگی و خلاقیّت اوکراینی‌ها و استفاده از تسلیحات در دسترس، شبیه ایران در دوسال اوّل جنگ است. وقتی پای دفاع از وطن در میان باشد،‌ همیشه قویتر برنده نیست.

  

پیشین: یازده‌سالگی حصر

۱ نظر:

لطفاً نظرتان همراه با انتخاب یک نام و رعایت اخلاق باشد.

Real Time Web Analytics